Název: Name: | Hansa-Brandenburg W.20 | |
Originální název: Original Name: | Hansa-Brandenburg W.20 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1917-DD.MM.191R Hansa und Brandenburgische Flugzeugwerke AG, Briest / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1917-DD.MM.191R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 (1551-1553) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1917 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 396 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 568 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 5,801) m | |
Délka: Length: | 5,912) m | |
Výška: Height: | 3,13 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 14,953) m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Oberursel UO o výkonu 59 kW dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 87 kg | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 117 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 100 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 14,9 min do 1000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | 300 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) 6,8 m u strojů č. 1552/1553 2) 5,925 m u strojů č. 1552/1553 3) 15,82 m2 u strojů č. 1552/1553 Vytrvalost: 1,25 h | |
Zdroje: Sources: | Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970. Flieger Revue č. 372, 1984/2 |
URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-W-20-t35514#131082Verze : 0
Firma Hansa-Brandenburg obdržela v roce 1916 zakázku na malý palubní letoun pro službu na křižníkových ponorkách U 139 a U 155. Za věž ponorky měl být umístěn vodotěsný 6 m dlouhý a 2 m široký válec, sloužící jako hangár. Konstruktér Ernst Heinkel pro tyto účely vytvořil rozebíratelný dvouplošný létací člun s tlačným motorem, který mohl být rozebrán během šesti minut čtyřmi muži. Požadavek zněl, že rozložení a složení letounku musí být schopna i netrénovaná posádka a může být použito leda tak kladivo. Křídla byla snímatelná, motor i s palivovou nádrží se sklápěl k ocasu. Postaveny byly tři stroje, každý mírně odlišný. První stroj měl horní křídlo nesené čtyřmi vzpěrami, které z čelního pohledu vytvářely písmeno V. Tento křehce působící stroj také křehký byl a byl těžce poškozen během testů. Druhý stroj dostal oproti prvnímu spodní křídlo o větším rozpětí, nové vyvažovací plováčky a mezikřídelní vzpěry, nahrazené podstatně silnějšími, doplnil na každé straně další pár, takže při čelním pohledu vzniklo písmeno M. Tento stroj, 1552, je na fotografii v následujícím příspěvku. V době jeho stavby ale námořnictvo zrušilo svůj požadavek ve prospěch letounu celokovového, u kterého se předpokládala mnohem větší odolnost živlům, jakou vyžadovala služba na ponorce. Přesto byl podle původního kontraktu postaven i třetí stroj, který dostal spodní křídla s mírným vzepětím a usazená do trupu o něco níže než u předchozích strojů. Dvě vzpěry, které u předchozího stroje na každém křídle přibyly, nahradila jedna jediná. Další osudy všech tří strojů (první prototyp byl mezitím přestavěn) nejsou známy. Následníkem v jejich kategorii se stal LFG V.19, celokovový jednoplošníček, jehož ale konec války zastihl v jediném prototypu.
Zdroj:
Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
Flieger Revue č. 372, 1984/2
www.theaerodrome.com
www.hyperscale.com
www.csd.uwo.ca
www.finemodelworks.com
vintageaviation.michikusa.jp
První stroj, 1551.
Nákres 1552.
Zdroj:
Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
Flieger Revue č. 372, 1984/2
www.theaerodrome.com
www.hyperscale.com
www.csd.uwo.ca
www.finemodelworks.com
vintageaviation.michikusa.jp
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
První stroj, 1551.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Nákres 1552.
URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-W-20-t35514#289572Verze : 0
Aubi
MOD
W.20 1552
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-W-20-t35514#205095Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.