Hansa-Brandenburg D.I série 65.5

     
Název:
Name:
Hansa-Brandenburg D.I série 65.5 Hansa-Brandenburg D.I Series 65.5
Originální název:
Original Name:
Hansa-Brandenburg D.I Serie 65.5
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.191R Hansa und Brandenburgische Flugzeugwerke AG, Briest /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
20
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
745 kg 1642 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1020 kg 2249 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,50 m 27ft 10,64in
Délka:
Length:
6,63 m 21ft 9,01in
Výška:
Height:
2,75 m 9ft 0,26in
Plocha křídla:
Wing Area:
23,95 m2 257.8 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Austro-Daimler o výkonu 118 kW
Vrtule: dvoulistá dřevěná
Austro-Daimler, power 160 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
185 km/h v ? m 115 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4.13 min do 1000 m 4.13 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5000 m 16404 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1 x kulomet Schwarzlose 07/12 ráže 8 mm 1x fixed 8 mm Schwarzlose 07/12 machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 2 hodiny 30 minut Endurance, 2.5 hr
Zdroje:
Sources:
MEINDL, Karl. Brandenburg D.I: Great War Aircraft in Profile 2, Flying Machines Press, 1997, ISBN 1-891268-01-5
URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-D-I-serie-65-5-t57329#206913 Verze : 0
Fotografie převzaty ze serveru air.wz.cz.
Hansa-Brandenburg D.I série 65.5 -


Hansa-Brandenburg D.I série 65.5 -


URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-D-I-serie-65-5-t57329#206971 Verze : 0
Podle autorů článku "Hansa-Brandenburg D.I" J. Zahálky a P. A. Tesaře, publikovaného v HPM 11/94, se sice o zavedení licenční výroby strojů D.I série 65 u firmy UFAG uvažovalo, nikdy však k němu nedošlo! Letouny byly vyrobeny v mateřském závodu v německém Briestu, převzaly však od firmy UFAG plánované značení série 65. Zřejmě proto se objevují tvrzení, že stroje série 65 pocházejí firmy UFAG, ačkoliv se nezakládá na pravdě.
URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-D-I-serie-65-5-t57329#402017 Verze : 0
Na stroji 65.53 létal u Flik 12 G. Brumowski a později u Flik 19 další eso L. Hautzmayer
Hansa-Brandenburg D.I série 65.5 - Na tomto stroji létal na počátku svojí kariéry stíhače G. Brumowski. 3. 12. 1916 s ním dosáhl svého 4. potvrzeného sestřelu. Letoun vyrobený v Německu měl kříže výsostného označení umístěny německým způsobem, tedy na koncích křídel.

Na tomto stroji létal na počátku svojí kariéry stíhače G. Brumowski. 3. 12. 1916 s ním dosáhl svého 4. potvrzeného sestřelu. Letoun vyrobený v Německu měl kříže výsostného označení umístěny "německým" způsobem, tedy na koncích křídel.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Hansa-Brandenburg D.I série 65.5 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-D-I-serie-65-5-t57329#402020 Verze : 0
.
Hansa-Brandenburg D.I série 65.5 - Na tomto stroji získal svůj 5. sestřel (13. 2. 1917) Hptm. R. Stojsavljevic. U letounů od sériového čísla 65.61 byl používán nový tvar přídě před kokpitem. Stroj v barvě materiálu, kříž v bílém poli na trupu byl odstraněn. Letoun nakreslen se zakrytým motorem.

Na tomto stroji získal svůj 5. sestřel (13. 2. 1917) Hptm. R. Stojsavljevic. U letounů od sériového čísla 65.61 byl používán nový tvar přídě před kokpitem. Stroj v barvě materiálu, kříž v bílém poli na trupu byl odstraněn. Letoun nakreslen se zakrytým motorem.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-D-I-serie-65-5-t57329#402025 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více