Handley Page Heyford

Přehled verzí
Handley Page H.P.50 Heyford - přehled verzí:


Mk. I a Mk. IA - 23
Mk. II - 16
MK. III- 70
Celkem postaveno 125 kusů


Letoun byl dvouplošný, noční bombardér.
První prototyp vzlétl v červnu 1930, do služby vstoupil typ v roce 1934.
Od verze Mk.II sloužil k pohonu silnější motor Kestrel IV o výkonu 650 koní.
Letoun se dostal do výzbroje jedenácti squadron RAF.
V září 1939 ho používala ještě jedna squadrona. Vzápětí byl ale typ stažen a do roku 1941 dosloužil jako cvičný.


Prameny:
experts.about.com
www.handleypage.com
URL : https://www.valka.cz/Handley-Page-Heyford-t88152#192793 Verze : 0
Vo verzii Heyford Mk.I bolo vyrobených 15 kusov sérových čísel K3489 až K 3503 a vo verzii Mk.IA 23 kusov sériových čísel K4021 až K4043. Objednávka na verziu Mk.I bola zadaná v marci 1933 a posledné stroje objednávky boli dodané do novembra 1933. Prototyp Heyfordu Mk.I s označením H.P.38 sér. č. J9130 vzlietol prvý krát na letisku Radlett 12.06.1930 a 08.06.1932 na základni North Coates Fitties zhorel po náraze do protivetrového valu pri pristátí.
Verzia Heyford Mk.II (sér. č. K4863 až K4878) používala motory Rolls-Royce Kestrel VI (470 kW / 640 HP), ich výkon bol ale znížený na 423 kW / 575 HP.
Verzia Heyford Mk.III bola objednaná v júli 1935 (20 kusov) a ešte v tom istom lete bola navýšená o ďalších 50 kusov. Posledný stroj Mk.III bol dodaný RAF v júli 1936.


Zdroj:
Balous, Miroslav: Handley Page H.P.38 a H.P.50 Heyford I - III, Letectví a kosmonautika 2013 / 03, 2013 / 04
URL : https://www.valka.cz/Handley-Page-Heyford-t88152#491746 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více