Handley Page Halifax B Mk.V Srs.IA

     
Název:
Name:
Handley Page H.P.63 Halifax B Mk.V Srs.IA Handley Page H.P.63 Halifax B Mk.V Srs.IA
Originální název:
Original Name:
Handley Page H.P.63 Halifax B Mk.V Srs.IA
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.MM.194R Rootes Securities Ltd., Liverpool
DD.MM.1943-DD.MM.194R Fairey Aviation Co. Ltd., Manchester
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
904 všech subverzí, z toho
Rootes - 658
Fairey - 246
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1943
Osádka:
Crew:
6-7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
16511 kg 36400 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
27216 kg 60000 lb
Rozpětí:
Wingspan:
30.070 m 98ft 8in
Délka:
Length:
21.820 m 71ft 7in
Výška:
Height:
6.320 m 20ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
116.13 m2 1250 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin XX kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 955,5 kW (1 298 k), bojový výkon I. rychlost kompresoru: 1 104 kW (1 460 k) v h= 1 830 m a
II. rychlost kompresoru: 1 111 kW (1 511 k) v h= 3 810 m.
Vrtule: trojlisté Rotol s konstantní rychlostí otáček
Rolls-Royce Merlin XX twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,280 hp for take-off,
1,480 hp at 6,000 ft for combat power MS gear and
1,490 hp at 12,500 ft for combat power FS gear,
driving a three-blade Rotol Type constant-speed propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
8 556 l
3 137 l v pomocných nádržích
1,882 UK gallons
690 UK gallons in the auxiliary tanks
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
420 km/h v 5944 m 261 mph in 19500 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
366.9 km/h v 4420 m 228 mph in 14500 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
2.4 m/s 466 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
45 min do 6401 m 45 min to 21000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6401 m 21000 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm v přídi s 200 náboji
4x pohyblivý kulomet Browning ráže 7,7 mm v horní střelecké věži Boulton Paul Type A Mk.VII, 550 nábojů na hlaveň
4x pohyblivý kulomet Browning ráže 7,7 mm v zadní střelecké věži Boulton Paul Type E, 2 500 nábojů na hlaveň

Pumový náklad: do hmotnosti 5 897 kg
One flexible forward-firing 0.303 in Vickers K machine-gun in the front position, 200 rounds,
four flexible 0.303 in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type A Mk.VII dorsal turret, 550 rpg and
four flexible rearward-firing 0.303 in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type E tail turret, 2,500 rpg,

Bomb load:
13,000 lb top - 10,000lb in the bomb-bay, 3,000 lb in the wings
(mostly two 1,500 lb + six 500 lb or eight 1,000 lb + six 500 lb bombs).
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- obdoba Mk.II Srs.IA s podvozkem Dowty
- stejně jako Mk.V Srs.I používán hlavně pro námořní hlídkování, meteorologický průzkum a další pomocné funkce
- tyto stroje často neměly hřbetní věž
- similar to Mk.II Srs.IA, but with Dowty undercarriage
- as with Mk.V Srs.I, majority were alocated to maritime patrol and meteorological reconnaisance duties
- those machines often lacks upper turret
Zdroje:
Sources:
Bingham, Victor F. Second to None: The Handley Page Halifax. Airlife, Shrewsbury 1986. ISBN 0-90639-366-3
Scutts, Jerry. Halifax in Action, In Action No.66. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1984. ISBN 0-89747-158-X
Rapier, Brian J. Halifax at War. Ian Allan, Shepperton 1987. ISBN 0-7110-1554-6
Robertson, Bruce. Halifax Special. Ian Allan, Shepperton 1990. ISBN 0-7110-1920-7
Butler, Tony. Handley Page Halifax, Warpaint No.46. Warpaint Books, Bletchley 2004
Němeček, Václav. Handley Page Halifax, L+K 12-15/1992
www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=130
http://www.airwar.ru/enc/bww2/galif.html

Handley Page Halifax B Mk.V Srs.IA - Halifax B Mk.V Srs.IA  644. peruti RAF

Halifax B Mk.V Srs.IA 644. peruti RAF
Handley Page Halifax B Mk.V Srs.IA - Halifax Met Mk.V Srs.IA 517. dálkoé meteorologické peruti

Halifax Met Mk.V Srs.IA 517. dálkoé meteorologické peruti
Handley Page Halifax B Mk.V Srs.IA - Halifax Met Mk.V Srs.IA

Halifax Met Mk.V Srs.IA
URL : https://www.valka.cz/Handley-Page-Halifax-B-Mk-V-Srs-IA-t97963#362252 Verze : 0
.
Handley Page Halifax B Mk.V Srs.IA - Na tomto letounu zahynul 16. 8. 1944 F/O Leonard Revilliod (vnuk T. G. Masaryka). Revilliod letěl na bojový let jako druhý pilot místo nemocného kamaráda. Při návratu došlo nad vlastním letištěm ve velmi špatném počasí ke srážce s jiným Halifaxem (LL186) 581. perutě. Všech 16 členů obou posádek zahynulo. Stroj nese klasickou kamufláž Coastal Command - horní plochy kryjí nepravidelná pole Tmavé břidlicové šedé (Dark Slate Grey) a Zvlášť tmavé mořské šedé (Extra Dark Sea Grey), boční plochy matná bílá, spodní plochy lesklá bílá.

Na tomto letounu zahynul 16. 8. 1944 F/O Leonard Revilliod (vnuk T. G. Masaryka). Revilliod letěl na bojový let jako druhý pilot místo nemocného kamaráda. Při návratu došlo nad vlastním letištěm ve velmi špatném počasí ke srážce s jiným Halifaxem (LL186) 581. perutě. Všech 16 členů obou posádek zahynulo. Stroj nese klasickou kamufláž Coastal Command - horní plochy kryjí nepravidelná pole Tmavé břidlicové šedé (Dark Slate Grey) a Zvlášť tmavé mořské šedé (Extra Dark Sea Grey), boční plochy matná bílá, spodní plochy lesklá bílá.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Handley-Page-Halifax-B-Mk-V-Srs-IA-t97963#398239 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více