Handley Page Halifax B Mk.II Srs.IA

     
Název:
Name:
Handley Page H.P.59 Halifax B Mk.II Srs.IA Handley Page H.P.59 Halifax B Mk.II Srs.IA
Originální název:
Original Name:
Handley Page H.P.59 Halifax B Mk.II Srs.IA
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.MM.194R Handley Page Ltd., Radlett
DD.MM.194R-DD.MM.194R English Electric Co, Ltd,, Preston
DD.MM.194R-DD.MM.194R London Aircraft Production Group, Leavesden
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.194R série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1937 všech subverzí Mk.II
- 615 HP
- 860 EE
- 450 LAPG
(z toho Series 1A cca 880)
První vzlet:
Maiden Flight:
24.12.1942
Osádka:
Crew:
6-7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
15785 kg 34800 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
24675 kg 54400 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
27216 kg 60000 lb
Rozpětí:
Wingspan:
30.070 m 98ft 8in
Délka:
Length:
21.820 m 71ft 7in
Výška:
Height:
6.320 m 20ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
116.13 m2 1250 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
212,477 kg/m2 43.52 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin XX kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 955,5 kW (1 298 k), bojový výkon I. rychlost kompresoru: 1 104 kW (1 460 k) v h= 1 830 m a
II. rychlost kompresoru: 1 111 kW (1 511 k) v h= 3 810 m.
Vrtule: trojlisté Rotol s konstantní rychlostí otáček
Rolls-Royce Merlin XX twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,280 hp for take-off,
1,480 hp at 6,000 ft for combat power MS gear and
1,490 hp at 12,500 ft for combat power FS gear,
driving a three-blade Rotol Type constant-speed propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
8 556 l
3 137 l v pomocných nádržích
1,882 UK gallons
690 UK gallons in the auxiliary tanks
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
424.9 km/h v 5486 m 264 mph in 18000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
366.9 km/h v 4267 m 228 mph in 14000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
106.7 m/s 21000 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
43,5 min do 6401 m 43,5 min to 21000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3962 m 13000 ft
Dolet:
Range:
3057.8 km 1900 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm v přídi s 300 náboji
2x pohyblivý kulomet Browning ráže 7,7 mm v horní střelecké věži Boulton Paul Type C s 1 000 náboji na hlaveň a
4x pohyblivý kulomet Browning ráže 7,7 mm v zadní střelecké věži Boulton Paul Type E s 2 500 náboji na hlaveň.

Pumy: 5 897 kg
(1x 3 629 kg nebo 2x 680 miny + 6x 227 kg pum)
One flexible forward-firing 0.303in Vickers K machine-gun in the front position 300 rounds,
two flexible forward-firing 0.303in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type C dorsal turret, 1,000 rpg and
four flexible rearward-firing 0.303 in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type E tail turret, 2,500 rpg.

Bomb load:
13,000 lb top - 10,000lb in the bomb-bay, 3,000 lb in the wings
(mostly two 1,500 lb + six 500 lb or eight 1,000 lb + six 500 lb bombs)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- odlehčená a aerodynamičtější varianta B Mk.II
- nová delší prosklená příď
- nové motory s chladiči Morris místo původních Gallay
- další menší úpravy pro snížení odporu
- lightened and more stramlined development of B Mk.II
- new longer Perspex nose
- new engines with Morris radiators instead of older Gallay
- other smaller drag-reducing features
Zdroje:
Sources:
L+K 12, 13, 14 a 15 / 1992 Monografie, Václav Němeček
Butler, Tony. Handley Page Halifax, Warpaint No.46. Warpaint Books, Bletchley 2004
Bingham, Victor F. Second to None: The Handley Page Halifax. Airlife, Shrewsbury 1986. ISBN 0-90639-366-3
www.britishaircraft.co.uk
www.jaapteeuwen.com
http://takeoff.to/halifax
www.historyofwar.org
http://www.constable.ca/halifax.htm
www.xs4all.nl
http://www.handleypage.com/Aircraft_hp57.html
www.zgapa.pl
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Handley-Page-Halifax-B-Mk-II-Srs-IA-t97717#249131 Verze : 0
Halifax B Mk.II Srs.IA JP228/P, 614. peruť, ztracený 22. 8. 1944 nad Maďarskem. Je krásně vidět charakteristická prosklená příď, chladiče Morris, obdobné jako u lancasteru, místo původních baňatějších Gallay, a také nové svislé ocasní plochy, zavedené kráce po zahájení výroby verze IA a zpětně doplněné na většinu strojů Mk.II, Mk.V i Mk.I. Pod trupem jde také vidět kryt radaru H2S pro sledování povrchu, kterými bylo ovšem vybaveno jen malé množství halifaxů s řadovými motory. Věž Boulton Paul Type A Mk.VIII je pravděpodobně pouze zakrytá křídlem.


http://www.airwar.ru/enc/bww2/galif.html
www.nvva.nl
forum.12oclockhigh.net
Handley Page Halifax B Mk.II Srs.IA -


Handley Page Halifax B Mk.II Srs.IA -


URL : https://www.valka.cz/Handley-Page-Halifax-B-Mk-II-Srs-IA-t97717#362363 Verze : 0
commons.wikimedia.org

Handley Page Halifax B Mk.II Srs.IA -


URL : https://www.valka.cz/Handley-Page-Halifax-B-Mk-II-Srs-IA-t97717#536507 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více