FÚG (pruzkumné obrněné vozidlo)
FÚG = Felderito Úszó Gépkosci
Do výzbroje maďarské armády byl přijat v roce 1964, přičemž jeho určení bylo stejné jako u typu BRDM-1 4x4. Hlavní odlišností tohoto typu je umístění motoru v zadní části korby a instalace dvou vodometů. Při překonávání vodního toku jsou spuštěna přečerpávací čerpadla a na čele vozidla je vztyčen vlnolam, který je jinak přiklopen k spodnímu čelnímu pancíri., v přední části střechy korby byl většinou lafetován kulomet SGMG r. 7,62mm. Při jízdě obtížným terénem se opět vysouvají dva páry pomocných kol, poháněných řetězy které zlepšují průchodivost terénem. Vozidla byly vždy vybavany centrálním huštěním pneumatik.
Verze:
FÚG-US nebo VS-FÚG - verze radiačně chemického průzkumu, s vystřelovacím zařízením na koncích korby na obou bocích, vystřelují se praporky k vytýčení zamořeného území
OT-65A- československá modernizovaná verze vytvořená instalací věžičky jaká byla na OT-62 vyzbroj tvořil kulometem vz.59T r. 7,62 mm a na pravém boku byla umístěná tarasnice T-21 r. 82 mm
OT- 65Ch-československá verze pro radiační a chemický průzkum
OT -65 DPP-československá dělostřelecká pozorovatelna
OT -65 DPV-československá verze vozidla velitele průzkumu
OT -65 VS-československá verze velitelsko spojovacího vozidla
OT-65RL
Uspořádání: 4x4
Osádka: 2+4
Výzbroj: 1 kulomet r.7,62 mm(nebo dle přání zákazníka)
Munice: 1250 nábojů
Délka : 5,79 m
Šířka: 2,5 m
Výška: 1,91 m korba, 2,25m po střechu věžičky OT-65A
Světlá výška: 0,34 m
Rozvor:3,3 m
Bojová hmotnost: ? kg
Měrný výkon: 15,87 Hp/t
Motor: 4V Csepel D.414.44 o výkonu 100 Hp
Max. rychlost: 87 km/h
Max. rychlost plavby: 9km/h
Dojezd: 600 km
Brodivost: obojživelné
Stěna: 0,4 m
Příkop: 1,2 m
Max. úhel stoupání: 60%
Max. úhel bočního náklonu: 30%
Pancéřování: tl. 13mm ( ocel )
Ochrana proti ZHN: ?
Noční pozorovací přístroje: ano
FÚG = Felderito Úszó Gépkosci
Do výzbroje maďarské armády byl přijat v roce 1964, přičemž jeho určení bylo stejné jako u typu BRDM-1 4x4. Hlavní odlišností tohoto typu je umístění motoru v zadní části korby a instalace dvou vodometů. Při překonávání vodního toku jsou spuštěna přečerpávací čerpadla a na čele vozidla je vztyčen vlnolam, který je jinak přiklopen k spodnímu čelnímu pancíri., v přední části střechy korby byl většinou lafetován kulomet SGMG r. 7,62mm. Při jízdě obtížným terénem se opět vysouvají dva páry pomocných kol, poháněných řetězy které zlepšují průchodivost terénem. Vozidla byly vždy vybavany centrálním huštěním pneumatik.
Verze:
FÚG-US nebo VS-FÚG - verze radiačně chemického průzkumu, s vystřelovacím zařízením na koncích korby na obou bocích, vystřelují se praporky k vytýčení zamořeného území
OT-65A- československá modernizovaná verze vytvořená instalací věžičky jaká byla na OT-62 vyzbroj tvořil kulometem vz.59T r. 7,62 mm a na pravém boku byla umístěná tarasnice T-21 r. 82 mm
OT- 65Ch-československá verze pro radiační a chemický průzkum
OT -65 DPP-československá dělostřelecká pozorovatelna
OT -65 DPV-československá verze vozidla velitele průzkumu
OT -65 VS-československá verze velitelsko spojovacího vozidla
OT-65RL
Uspořádání: 4x4
Osádka: 2+4
Výzbroj: 1 kulomet r.7,62 mm(nebo dle přání zákazníka)
Munice: 1250 nábojů
Délka : 5,79 m
Šířka: 2,5 m
Výška: 1,91 m korba, 2,25m po střechu věžičky OT-65A
Světlá výška: 0,34 m
Rozvor:3,3 m
Bojová hmotnost: ? kg
Měrný výkon: 15,87 Hp/t
Motor: 4V Csepel D.414.44 o výkonu 100 Hp
Max. rychlost: 87 km/h
Max. rychlost plavby: 9km/h
Dojezd: 600 km
Brodivost: obojživelné
Stěna: 0,4 m
Příkop: 1,2 m
Max. úhel stoupání: 60%
Max. úhel bočního náklonu: 30%
Pancéřování: tl. 13mm ( ocel )
Ochrana proti ZHN: ?
Noční pozorovací přístroje: ano
URL : https://www.valka.cz/HUN-FUG-pruzkumne-vozidlo-t21646#87266Verze : 0
...
OT-65 mohl být využit také jako vozidlo pro sběr raněných. Absence bočních vstupních dveří však značně ztěžovala možnosti manipulace s nosítky.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
OT-65 mohl být využit také jako vozidlo pro sběr raněných. Absence bočních vstupních dveří však značně ztěžovala možnosti manipulace s nosítky.
URL : https://www.valka.cz/HUN-FUG-pruzkumne-vozidlo-t21646#259802Verze : 0
Podľa doleuvedeného zdroja bol motor 6 valec s valcami v rade.
Pohotovostná hmotnosť 6340 kg
Výkon motora 73,6 kW (100 k pri 2300 ot/min)
Spojka suchá, jednokotúčová
Prevodovka mechanická 5+1
Prídavná dvojstupňová prevodovka
Vzduchová brzdová sústava
Rozmer pneumatík 12,00-16
Centrálne hustenie
Predpísaný tlak 0,294 MPa (3 kp/cm2)
Napätie el. siete 24 V
Počet miest 6
Palivová nádrž 2x92 l
Stúpavosť 38 %
Rýchlosť plavby 9,2 km/h
Výstupnosť 0,45 m
Prekročivosť 1,5 m
Nájazdový uhol vpredu / vzadu 43° / 37°
Polomer otáčania 10,8 m
Zdroj
1) Hlavní takticko-technické data tankové a automobilové techniky ČSLA, Naše vojsko, 1976
Pohotovostná hmotnosť 6340 kg
Výkon motora 73,6 kW (100 k pri 2300 ot/min)
Spojka suchá, jednokotúčová
Prevodovka mechanická 5+1
Prídavná dvojstupňová prevodovka
Vzduchová brzdová sústava
Rozmer pneumatík 12,00-16
Centrálne hustenie
Predpísaný tlak 0,294 MPa (3 kp/cm2)
Napätie el. siete 24 V
Počet miest 6
Palivová nádrž 2x92 l
Stúpavosť 38 %
Rýchlosť plavby 9,2 km/h
Výstupnosť 0,45 m
Prekročivosť 1,5 m
Nájazdový uhol vpredu / vzadu 43° / 37°
Polomer otáčania 10,8 m
Zdroj
1) Hlavní takticko-technické data tankové a automobilové techniky ČSLA, Naše vojsko, 1976
URL : https://www.valka.cz/HUN-FUG-pruzkumne-vozidlo-t21646#304352Verze : 0
Janko PALIGA
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.