Main Menu
User Menu

HELP. Tiger 2 Turret Number III (Stab. s.Pz.Abt. 503, Alfred Rubbel - Budweis

James Laver

Diskuse
Hello all,
I am trying to locate an unusual Tiger 2 tank belonging to Ordonnanzoffizier Alfred Rubbel, Stab. III (turret number III), s.Pz.Abt. 503 (previously turret 331 when Leutnant of Stug 3, Kompanie 3).


In his account of the last days of 503 (in page 142 of a book edited by Dale Ritter (′The Tiger Project, Book 1′) Alfred Rubbel says:


"I gave up my my King Tiger, turret number III, just west of Brünn (probably wrong! - does he mean Budweis?) after a short firefight with Czech guerillas at the Moldau (Vltava) Bridge, who tried to stop us and our trek out of there. Also in the ever more difficult mountain terrain of the Bohemian forest, a light bridge prevented our use of heavy armour. Because of this we let our tank crash into a gully."


(sometime before 10th May 1945).


Does anyone know if this tank was found? Has anyone tried to find it? This would be a rare find!!!


Regards,


James Laver


Překlad:
Ahoj všem,
pokouším se najít/lokalizovat neobvyklý tank Tiger II s věžovým číslem III, jemuž velel Alfred Rubbel, pobočník velitele? příslušník štábu s.Pz.Abt. 503.
Ve svých vzpomínkách na poslední dny války a činnost s.Pz.Abt. 503 v knize "The Tiger Project, Book 1", zapsané Dale Ritterem, Rubbel říká:
"Opustil jsem můj tank s věžovým číslem III západně od Brna (pravděpodobně jde o chybu - má snad na mysli Budějovice?) po krátké přestřelce s českými povstalci, kteří se nás pokusili zastavit na mostě přes Vltavu a zabránit nám v dalším postupu. V stále náročnějším horském terénu Českého lesa nám lehký most zabránil v dalším postupu s těžkými obrněnými vozidly. Proto jsme náš tank nechali sjet do rokle/koryta vymletého vodou."
(stalo se někdy před 10. květnem 1945)


Ví někdo z Vás, zda tento tank byl nalezen? Zkusil po něm někdo pátrat? Byl by to velmi zajímavý nález!!!


Děkuji


James Laver


Translation by: palič #Evil Bat
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#323943Verze : 0
Zajímavé téma,..nicméně asi (pro nás) nerozlousknutelné. Zaprvé to má pan Rubbel mírně zmatené si myslím. Ono už v knize The Combat History of German Tiger Tank Battalion 503 in World War II je mnoho zmatečných a zavádějícíh údajů ohledně lokace v květnu 1945. Znojmo a vesnice kolem jsou uváděny jako Bněnsko, okolí Brna a podobně/obráceně,... (viz vlákno k Kurt Knispelovi - https://www.valka.cz/topic/view/59998//start/140 )
Ono ani lokalita "západně od Brna (pravděpodobně jde o chybu - má snad na mysli Budějovice?)" a "most přes Vltavu"....je dost divoká pro bližší určení. Brno a Moravské či České Budějovice jsou dosti daleko od sebe i na větu západně od Brna.


Pokud ale předpokládáme že měl číslo III tak bych věřil tomu že by mohlo jít o podobný styl a provedení jako měl Dienst von Korber. Ten měl stroj označený I (jednotka je stejná,...pravděpodobně by byl stejný i systém značení,....asi,...)na věži a štítu,....


www.dolin.estranky.cz
www.dolin.estranky.cz
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#323976Verze : 0
Hello all,


Firstly thankyou again...


Wow! this looks like the first photo I have seen of Kommandeur Dr. Nordewin von Diest-Koerber′s Befehlswagen Stab I !!!


He is being towed - presumably this is after the more common picture of the tank stuck in mud near Trebon (Wittingau) May 1945.


I couldn′t understand the Czech only his name.


Rgds,


James
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#323986Verze : 0
Translation of Dolins message :


This is interesting topic, but we will be hardly able to answer. First of all, mr. Rubbel has the things confused a bit. In the book, there are several misleading information and confusions about the location of events in May 1945. Znojmo and the villages around it are called "Brno", Brno-surroundings and vice versa (see the Kurt Knispel Topic)
And the location "West from Brno" (maybe Budejovice) is very unprecise - Brno, Ceske Budejovice (only city where river Vltava is nearby) and Moravske Budejovice are far away from each other, to be included in "west from Brno" sentence.


If we accept he had number III, so it could be similar style like Dienst von Korber used to have with his number I marking - the unit stays the same, probably the style of the marking stays the same too - PROBABLY
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#324006Verze : 0
MOD
Yes I think this is true - when I read Rubbel it was clear that his locations were wrong. One definite clue about the whereabouts of his tank is the bit about narrow bridges in the Bohemian forest - this tends to suggest it was lost west of Budweis? Going west means you may have to cross the Vltava/Moldau more than once but the furthest western crossings would be on small bridges.


So Stab III could look like this? (modified Trojca):


Or do I need ′III′ on the barrel mantlet too?





Somewhere west of Budweis... heading for the Vltava...


Rgds,


James
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#324049Verze : 0
Well, all the problems with orientation and proper location of current position are usually caused by different map scale... "West of Brünn" looks different on 1:25 000 and on 1:100 000 or even on 1:500 000 it is far away...


Place another "III" not to gun barrel side directly, but to gun mantlet..., probably in the same fashion like it was done on the vehicle comanded by N. v. D-K mentioned above. That is "educated guess" of Dolin404...
BTW Trebon is not in Hungary at all. Very Happy
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#324056Verze : 0
Sorry - Czechoslovakia/Czech Republic Confused


I have corrected the picture...


Rgds,


James
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#324073Verze : 0
Rubbel also says on page 142 of Dale Ritter′s book:


"...so we let our tank (Stab III) crash into a gully and it was off in the VW(-Küblewagen). On the 10th of May 1945, after disbanding the rest of the Abteilung at DOBRUSCH we approached the american blockade lines, ..."


Is this not Ktiš-Dobročkov? In which case we are close to the western Vltava?


Does this help? were they west of Budweis?


Rgds,


James
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#324077Verze : 0
Hello,


I have collected many of the Geographic positions of Knispel and Rubbel in Google Earth. I have included Ktiš-Dobročkov in the hope that someone might be able to find out what happened to Stab III and the other remaining Tiger IIs of 503.


Here is the link to my Google Earth 503 locations as zipped *.KMZ file:


https://www.submurge.co.uk/ftp/kmz/503History.zip


I think a likely location for Stab III are the forests that surround Křemže and Brloh Cool


Regards,


James
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#324082Verze : 0
AbyssalPlain, I have a couple of points:
1) You are dead right, Ktiš and its part Dobročkov are villages west of Budweiss, no doubt.
2) I know this area (large woods around Ktiš) very well because of this was one of points on the road we used to move our tracked vehicles through from our garrison to military training area south-west of Budweiss.
3) Have to say that area and terrain is really jagged and well able to provide lots of possibilities to hide vehicles... These roads, although relatively narrow, are well passable by tracked vehicles and I can imagine there were light bridges not able to carry the weight of Tiger II.
4) I can see only dreaded red x where your picture used to be.
5) Budweiss is definitely west of Brünn and it is relatively logical above mentioned officer remembered only one of these two names. Brünn was (from German point of view) well deeply within Soviet area of operations and there were U.S. troops deployed somewhere in western direction along demarcation line waiting to liaise with coming Soviets... So the order of the day for Germans was "Drive your vehicles west as far as you can drive them and then continue either in wheeled vehicles or on your feet to surrender to U.S. troops..." Safe area is somewhere west of Budweiss, behind U.S. lines.
6) Somewhere (and kill me twice I can not remember where) I saw a picture of Tiger II bogged in a gully with broken bridge and waterstream, caption of that picture was something like "western part of Bohemia, tank abandoned by its crew on route to U.S. lines". Sorry, that was/is not my cup of coffee, so it did not attract my deeper interest.
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#324104Verze : 0
to palič ktiš je nesmysl, byl cca 30 km ZA US linií z počátku květnata byla zhruba na čáře Protivín, Kamený Újezd a sledovala v určité vzdálenosti tok Vltavy, čára na řece byla ze známého důvodu, nedocházelo k přímému setkání vojsk. Je mimořádně nepravděpodobné že by američané nechali němce jet další kilometry. Po pravdě vojáci kteří překročili čáru po oficiálním konci bojů (8.5. o půlnoci) byli vráceni. Takže vyprávěnky o tom jak 10.5. se přiblížili k americké linii jsou sice hezké, ale blbost. v té době byla v ČB už společná hlídková služby (MP + rudoarmějci) a američané nepouštěli ani jednotlivce z rozbitých útvarů. K rozpuštění dotyčného praporu a dosažení linie US ARMy muselo dojít dříve a nácek si holt prd pamatuje. Navíc svrhávání tanku do strže v době kdy jim na zadek dýchali rusové je dost pohádka, že by dotyčný obrněnec dodýchal příhodně na jejím okraji? A tahat tuhle potvoru nebyla legrace ani když na to byl čas, natož v době kdy jim šlo o život. Doloženě jednotky táhly od Telče a Dačic po různých cestách přes J. Hradec (tam jeden Kingtiger zůstal u nádraží) dále na Třeboň a Veselí (jinudy se nedá kvůli rybníkům a bažinám) a pak na Týn Budějovice a Trhové Sviny a k US linií. Nešlo o nějak organizovaný a řízený ústup, jednotky se různě mísily, do toho ze severu vstupovaly jednotky přicházející od Prahy přes Tábor a Soběslav. Přes řeku (Vltavu) vedla řada mostů, ale v podstatě jen ty železniční byly schopny nést váhu Kingtigera, most v ČB (Dlouhý most) by je neunesl, další most byl v Hluboké (stojí dodnes) pak v Týně, rovněž stojí, ve Žďákově (dřevěný) což je asi vše.
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#324111Verze : 0
No vždyť tam píše (či spíše vypráví), že KT šel do strže proto, že lehký most by jej neunesl...
Mimochodem ne příliš daleko (12-15 km vzduš. čarou) od Ktiše směrem severosevero západním je místo/křižovatka u Vítějovic, kde po 45 vztyčili pomníček, pak ho zase zbořili a nyní je tam další, větší. Na původním pomníčku/desce (byla v muzeu v Prachaticích, nyní opět na místě) je napsáno, že tam (na křižovatce u Vítějovic) od 9. května čekali Američané a zastavovali Němce a Maďary, kteří utíkali, že tam naši hlídali dost velkou skupinu zajatců a všichni se Sovětů dočkali až 13. května...
Foto desky zde: https://foto.mapy.cz/50376-pomnik-setkani-5-armad včetně mapy...
Jinak řečeno, potvrzuje to jen poznatky o tom, že k navázání kontaktu mezi Američany a Sověty nedošlo všude ve stejný den... Konec konců, odpovídá to tomu bordelu, který tu panoval...
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#324120Verze : 0
to ani nebylo o bordelu, apíš o tom že ne všude rusové byli, řada míst byla navštívena až v době kdy už bylo pár dní po válce. Právě ta menší místa jsou tím docela typická. Rusové celkem neměli důvod chvátat, takže se není co divit. A to že tam amíci hlídali zajatce pro předání znovu ukazuje že 10.5. už by je nikdo do US zóny nepustil. A schválně, kde u nás v jižních čechách vedou mosty přes nějakou strž Smile aby tam bylo moýné tank svrhnout ? Ty "vzpomínky" sice ukazují jací byli "hrdinové" ale realitu nejspíš ne. Kingtigery stály obvykle bez paliva, nebo pro technickou poruchu (ten u Třeboně snad kvůli zapadnutí) Protože byly veliké tak si je místní obvykle fotili a fotky jsou z pásu právě od Znojma po Třeboň a Veselí. Obvykle také stály na místě dost dlouho.
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#324138Verze : 0

Citace - palič :


6) Somewhere (and kill me twice I can not remember where) I saw a picture of Tiger II bogged in a gully with broken bridge and waterstream, caption of that picture was something like "western part of Bohemia, tank abandoned by its crew on route to U.S. lines". Sorry, that was/is not my cup of coffee, so it did not attract my deeper interest.



Thanks for this... its very ′tantalising′. There seems to be some debate why Rubbel drove his Tiger II into a gully whilst retreating to the US lines. Why run it over a ravine instead of blowing it up where it is - as per procedure? Perhaps he knew his Tiger might be found after the war and for unknown reasons he couldn′t destroy it with explosives?


Rgds,


James
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#324235Verze : 0
I do not know that at all. I was not with him at the moment he realised that the bridge ahead was too light to carry the weight of his KT. May be he was short of time, short of explosives, run out of fuel? You think he believed in Americans, Brits and Germans fighting side by side against Russians?
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#324242Verze : 0
No pánové, až se vám podaří omezit lokalitu alespoň na pár set čverečních metrů, dejte vědět, milerád to tam přijedu prošťárat s detektorem Smile
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#324253Verze : 0

Citace - Hanyz :

No pánové, až se vám podaří omezit lokalitu alespoň na pár set čverečních metrů, dejte vědět, milerád to tam přijedu prošťárat s detektorem Smile



Translate 4 AbyssalPlain:


Well gentlemen, let me know when you could be able to locate the area with accuracy about a few hundreds meters - I would be glad to help you finding this "big beast" with metal detector.
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#324256Verze : 0
Gentlemen,


I have some more information from the large book on 503 by Lochmann, Rosen and Rubbel. On page 359, The Kommandeur (Stab I) Dr. Nordewin von Diest -Koerber says:


"In the morning of 10th May (1945) we passed through the city (Budweis) and left it behind as we continued on the main road to the west. There was a large airfield on our right that was full of american bombers. Among them and to our unpleasant surprise were also some Russian aircraft..."


Then:


"We were moving further west at walking pace, with the LAST TWO TIGERS between us... at 1100hrs a german sidecar motorcycle with the Korps Special Duty Officer said that the Americans had detained General Kleeman and that all negotiations with the Americans had been denied".


Then:
"...I ordered all the companies (presumably soon after 1100hrs?) to immediately turn off the road to the right; exfiltrate the vehicles and assemble in a clearing in the forest to the right.... After disabling all the vehicles, the last two Tigers were blown-up nearby"


OK - so if we look at this area in ′Google Earth′ we can see that the road that Bt. 503 was on was highway 143 to Mříč. The question is at which forest clearing did they disband/split up? If their speed was about 5km/hr And if they were west of Budweis in the early morning and past the airport before 1100hrs then woods or forests after the airport but before Mříč ? are a good place to start searching or asking questions Laughing


REMEMBER; Alfred Rubbel said that 503 was disbanded/split-up at Dobročkov which is much further west than Mříč. So could 503 have got as far as Mříč on the 10th of May? Maybe not... distance from the Vltava bridge at Budweis to Dobročkov is 25kms.


One other idea is to ask a Czech University for airborne magnetometer data - tanks are big enough to show up on these surveys!!!


I′d love to come over and help!!!


Regards,


James
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#324919Verze : 0
Pamětník byl někde jinde. 10.5. byla v Č. Budějovicích už Rudá armáda. Do centra se dostala 9.5.v 17:30, takže vyprávěnky "pamětníka jak o den později procházeli městem jsou nesmysl, to by mu asi 86. gardová střelecká divize generála V.S. Sokolovského sotva dovolila. Letiště u Budějovic nebylo NIKDY plné američanů, podle fotek bylo plné vraků německých letadel a rusové tam přistáli až později (po odklizení FW 190 a Ju 88 z dráhy) letiště by sice bylo po pravé ruce, ale v roce 1945 mělo travnatou dráhu orientovanou v úhlu skoro 90°k té dnešní a o dost dál od silnice (jeden z původních hangárů dodnes stojí). I přechod řeky aby se dostali k letišti je velmi pochybný, v té době byl pokud vím dostatečně nosný jen Dlouhý most a ten je přímo v centru, takže je dost nepravděpodobné že by ustupující jednotka prošla bez povšimnutí. Německé jednotky ostatně ustupovaly spíše po linecké silnici tedy na obec Včelnou a dále směrem na Kamený Újezd. Cesta na Křemži (Mříč je její nejbližší soused směrem na Č. Budějovice) je sice teoreticky možná, ale nikoli v roce 1945 10.5.. Krajina je mírně zvlněná a rozhodně neumožňuje ukrýt tam ani náklaďák. Představa hledání tanku je proto spíše humorná. Celou oblast jsme před asi 20 lety prošli při pátrání po osudu amerických letců sestřelených 17.4.1945, pamětníci si vzpomínali na oba stroje (sestřelení nad letištěm Planá), o tancích ale rozhodně povědomí neměli Smile nejbližší tiger stál poblíž Třeboně, že by podobné stroje v hustě zalidněné oblasti unikly pozornosti je nesmysl, celá oblast je a byla obhospodařovaná, takže představa že někde se tam válí tiger je asi tak pravděpodobná jako najít na Sahaře ponorku Smile
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#324920Verze : 0
OK - sorry I spoke...
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#324922Verze : 0
Its all right, but memories are very dubious source. In archive is more correctly information. Smile
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#324926Verze : 0
"Poslední bojeschopný Konigstiger těžkého tankového oddílu 503./FHH, kterého jeho osádka opustila 10.května 1945 za obcí Brloh, u silnice na Prachatice, těsně před americkými liniemi. Stroj nesl číslo "213". Předposlední bojeschopný Konighstiger s číslem "112" zapadl do podmáčené louky několik set metrů východněji. ..."


Tolik v knize Květen 1945 v českých zemích od Tomáše Jakla, strana 118. Jsou tam fotografie tohoto tanku, i fotografie vagonování vraku konigstigera von Diest-Korbera, který byl opuštěný u Třeboně.


Prosím o překlad Smile


Last operational Königstiger heavy tank belonging to s.Pz.Abt. 503 was abandoned by her crew in the vicinity of Brloh on the road to Prachatice nearby US lines on May 10, 1945. This tank sported turret number 213.
Last but one operational Königstiger belonging to the same unit was bogged in a swampy meadow in a distance of a few hundred meters east of abandoned 213. That tank sported turret number 112.


Quoted from the book May 1945 in the Czech lands by Tomas Jakl, page 118. There are pictures of above mentioned tank (213) in the book and photographs of the Königstiger wreck formerly commanded by Dr. Nordewin von Diest-Koerber and abandoned in the vicinity of Trebon being pulled to railroad platform.


Prosbě bylo vyhověno #Evil Bat
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#325237Verze : 0
THANKS STEINER!


OK so let′s look at the Czech ARCHIVE information...


The book by Tomáš Jakl "Květen 1945 v českých zemích" (see the first picture):
- on page 118 shows this picture with czech text (see the second picture):


This CLEARLY states that Tiger II (turret no. 213) of s.Pz.Abt. 503 was photographed on the road between ′Brloh′ and ′Prachatice′, 10th of May 1945. Another Tiger II (112) was abandoned only a few hundred metres further east...


That′s exactly where I said they would be...Laughing


Presumably all these wonderful tanks also ended up in the iron smelters? (page 119) Confused


Hopefully that concludes my case... the Germans were exactly where they said they were. There was one thing that Panzer battalion Kompaniechef like Diest -Koerber could do and that was READ A MAP!


End of my case... so back to you guys - where are the tanks? Did you melt them down?
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#325797Verze : 0
I am slightly afraid that could be said there is higher than the highest probability these two KTs were scraped, cut into parts and then melted... They were turned into ploughshares... or even into factory fresh license built T-34/85.
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#325811Verze : 0
Definitely - the Tiger II recycling team look very experienced!!!
Laughing
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#325813Verze : 0
These lads belong to Czechoslovak army recovery team, let us say REME equivalent... Vehicles were recycled later in the ironworks...
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#325814Verze : 0
Ve zkratce.....


V podstatě chybí jen fotografie. Zprávy a vzpomínky od pamětníků (byť kusé), kroniky (byť nepřesné) a dedukce z toho všeho v konfrontaci se zápisy z oficiálních zdrojů dají dohromady mnohdy ucelenější obrázek....


Já jen uvedu ztráty co se podařilo dohledat (více uvést zatím nesmím - výseky z odstavců - p.Kos via Dolin - z připravované knihy )


Když se 10. května časně ráno 503 oddíl objevil před Třeboní, měl tři tanky. To znamená, že cestou do Třeboně přišel o 9 strojů. V Jindřichově Hradci a okolí jsou fotografiemi zdokumentovány celkem tři tanky Königstiger. Podle výpovědi místních pamětníků lze usuzovat, že v okolí města bylo 9. května 1945 celkem 8 těchto tanků.


Ještě k té "112" co zde kolega cituje pana Jakla....
Na tu 112 se mě doposud nepodařilo sehnat fotografii. Nicméně existuje celkem přesný obraz (akvarel..já tomu umění moc nedám,..asi vodovkama nebo tak něco Very Happy )kde je namalován právě tento kingtiger. Jde sice jen o obraz,...nicméně když není fotografie,..


Dolin
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#325870Verze : 0
Zdravím, v jednom z vašich starších příspěvků se zmiňujete o fotkách zničeného Kingtigra na Vranově. Kousek od místa, kde tank zůstal, bydlím a rád bych nějaké fotky viděl. Také jste se zmiňoval o knížce, kterou připravujete - je už k dostání? Děkuji.
URL : https://www.valka.cz/HELP-Tiger-2-Turret-Number-III-Stab-s-Pz-Abt-503-Alfred-Rubbel-Budweis-t87374#547620Verze : 0