Kuej-čou JL-9

Guizhou JL-9
教练-9
     
Název:
Name:
Kuej-čou JL-9 Guizhou JL-9
Originální název:
Original Name:
教练-9
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2013-DD.MM.RRRR Skupina leteckého průmyslu Kuej-čou, An-šun
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2013-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
První vzlet:
Maiden Flight:
13.12.2003
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7800 kg 17196 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7900 kg 17417 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
9800 kg 21605 lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,32 m 27 ft 3 ½ in
Délka:
Length:
14,55 m 47 ft 9in
Výška:
Height:
4,10 m 13 ft 5 ⅜ in
Plocha křídla:
Wing Area:
26,15 m2 281.48 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Kuej-čou Li-Jang WP-13F s ťahom 43,15 kN / 63,25 kN s prídavným spaľovaním Guizhou Liyang WP-13F with 9700 lbf thrust dry / 14220 lbf with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2000 kg vnitřní + 1302 kg přídavné 4409 lb internal + 2870 lb external
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1100 km/h v ? m 684 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
870 km/h v ? m 541 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
150 m/s 29528 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
16000 m 52493 ft
Dolet:
Range:
863 km 536 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2400 km 1491 mi
Výzbroj:
Armament:
1 x 23mm kanón
5 x závesník s kapacitou 2000 kg výzbroje (z toho 3 použiteľné na palivové nádrže), napr.
- 2 x protiletadlové rakety PL-8 (vnútorný závesník) + 2 x PL-9 (vonkajší závesník)
1 x 23 mm gun
5 x pylons with capacity of 4409 lb of armaments (up to 3 x fuel tanks), f.e.
- 2 x PL-8 (inboard pylons) + 2 x PL-9 (onboard pylons) antiaircraft missile
Uživatelské státy:
User States:

(FTC-2000)

(FTC-2000G)

(FTC-2000)

(FTC-2000G)
Poznámka:
Note:
Verze a označení:
FTC-2000 Mountain Eagle (Horský orol / FTC-2000 山鹰) - úvodná verzia lietadla, exportné označenie
JL-9 - cvičná verzia pre Čínske ozbrojené sily (/letectvo a námorné letectvo)
JL-9G - verzia pre výcvik pilotov palubných lietadiel námorného letectva
FTC-2000G Kondor - verzia s rozšírenými bojovými možnosťami
Version and designation:
FTC-2000 Mountain Eagle / FTC-2000 山鹰) - initial version, export designation
JL-9 - initial vor Chinese armed forces (Air Force and Naval Aviation)
JL-9G - carrier training variant for naval aviation
FTC-2000G Condor - variant with improved multi-role capabilities
Zdroje:
Sources:
https://en.wikipedia.org/wiki/Guizhou_JL-9
thaiarmedforce.com
Susan Bushell: Jane's All the World's Aircraft 2010-11; ISBN 978-0710629166
URL : https://www.valka.cz/Kuej-cou-JL-9-t238694#660004 Verze : 0
Cvičné lietadlo FTC-2000, Ču-chaj 2016.


Zdroj:
https://en.wikipedia.org/wiki/Guizhou_JL-9
Photo: Alert5

Kuej-čou JL-9 - Cvičné lietadlo FTC-2000, Zhuhai airshow 2016

Cvičné lietadlo FTC-2000, Zhuhai airshow 2016

Web autora : https://commons.wikimedia.org/wiki/User:Alert5

URL : https://www.valka.cz/Kuej-cou-JL-9-t238694#660008 Verze : 0
Vývoj JL-9 / FTC-2000 sa začal ako súkromná iniciatíva spoločnosti a prvé informácie o novom lietadle boli prezentované v roku 2001. Konštrukčne vychádza z typu JJ-7, ale má celý rad zmien od novej prednej časti trupu s prívodnými kanálmi vstupu vzduchu do motora, nových krídel až po nový kokpitu. Ostatné časti, vrátane motora a mechanických ovládacích prvkov boli prevzaté (s úpravami) od JJ-7. Je určené na výcvik pilotov stíhacích lietadiel 4. generácie s čo najmenšími nákladmi, ale v obmedzenej miere je ho možné použiť aj na plnenie bojových úloh.

Lietadlá JL-9 sa používajú v čínskom letectve minimálne od roku 2014. Verzia JL-9G je uspôsobená pre štarty a pristátie na palubách lietadlových lodí vybavených rampou a systémom záchytných lán (vrátane vybavenia hákom), aj keď prevažná väčšina výcviku prebieha na simulovaných palubách na pozemných zákaldniach. Táto verzia sa v námornom letetctve používa od 18.10.2015.

Rozdiely medzi exportnou verziou FTC-2000 Horský orol a JL-9 nie sú známe. Prvým zahraničným užívateľom verzie FTC-2000 sa stal Sudán, ktorý zmluvu na dodávku 6 lietadiel podpísal v roku 2016 a lietadlá oficiálne zaradil do výzbroje v máji 2018.

Zdroj: https://n.eastday.com/pnews/1605367376023546
https://en.wikipedia.org/wiki/Guizhou_JL-9

Kuej-čou JL-9 - FTC-2000 v sudánskom sfarbení

FTC-2000 v sudánskom sfarbení
URL : https://www.valka.cz/Kuej-cou-JL-9-t238694#660012 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více