Grumman XF4F-5

     
Název:
Name:
Grumman XF4F-5 Grumman XF4F-5
Originální název:
Original Name:
Grumman XF4F-5
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Grumman Aircraft Engineering Corp., Bethpage, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 (1846, 1847)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.06.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2242 kg 4942 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2782 kg 6134 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3044 kg 6711 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.58 m 38ft
Délka:
Length:
8.79 m 28ft 10in
Výška:
Height:
3.61 m 11ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
24.15 m2 260 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright R-1820-40 o vzletovém výkonu 895 kW,
třílistá vrtule s konstantní rychlostí otáček vrtule Hamilton Standard
Pratt & Whitney R-1830-66, take-off power 1200 hp
three-bladed Hamilton Standard constant-speed propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
606 l 160 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
492.5 km/h v 4542 m 306 mph in 14900 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
238.2 km/h v ? m 148 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11.4 m/s 2240 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10363 m 34000 ft
Dolet:
Range:
1464.5 km 910 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2011.7 km 1250 mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Jarski, Adam: F4F Wildcat, Monografie Lotnicze 20. Gdaňsk, AJ-Press 1995. ISBN 83-86208-29-5
Linn, Don. F4F Wildcat in action, Aircraft Number 84. Carrollton, Squadron/Signal Publications 1988. ISBN 0-89747-200-4
http://www.americancombatplanes.com/f4f_1.html
www.aero-web.org
http://www.aerofiles.com/_grum.html
URL : https://www.valka.cz/Grumman-XF4F-5-t80911#296330 Verze : 0
Začiatok sériovej výroby lietadiel F4F-3 sprevádzali problémy s použitým motorm P&W R-1830-76 s dvojstupňovým kompresorom. Preto sa US Navy snažilo pripraviť riešenie v ktorom by boli stroje použiteľné s iným motorom. V apríli 1940 bolo rozhodnuté že 3 a 4 sériové lietadlo F4F-3 (BuNo 1846 a 1847) nebudú vybavené motorom R-1830-76, ale motorom Wright R-1820-40. Prototypy boli zalietané v júni 1940 a dostali označenie XF4F-5. V júli boli presunuté na základňu Anacostia, kde boli podrobené intenzívnym testom, ktoré prebiehali počas celého leta. Lietadlo dosahovalo max. rýchlosť 492 km/hod vo výške 4572 m, ale jeho ďalší vývoj bol zastavený, nakoľko firma Pratt&Whitney odstránila poruchy na svojom motore R-1830-76.


V zime 1942-1943 boli obe lietadlá modifikované zástavbou nových motorov na porovnávacie letové testy. 1846 bolo vybavené motorom Wright R-1820-54 s turbokompresorom, 1847 motorom Wright XR-1820-48 s dvojstupňovým kompresorom. Po zástavbe motorov dosahovali lietadlá takmer svoju max. vzletovú hmotnosť (1846 dosiahlo hmotnosť 3213 kg a 1847 hmotnosť 3080 kg).


Po modifikácii dosahovala 1846 max. rýchlosť 547 km/hod vo výške 8046 m a 1847 rýchlosť 508 km/hod vo výške 5882 m (pri použití normálneho režimu motora). Rýchlosti pri použití "bojového režimu" boli o niečo vyššie.


Zdroj: The Grumman F4F-3 Wildcat, Profile Publication Number 53, London
URL : https://www.valka.cz/Grumman-XF4F-5-t80911#296477 Verze : 0
www.angelfire.com

Grumman XF4F-5 -


URL : https://www.valka.cz/Grumman-XF4F-5-t80911#488139 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více