Název: Name: | Gotha G.III | |
Originální název: Original Name: | Gotha G.III | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.10.1916-DD.03.1917 Gothaer Waggonfabrik AG, Gotha / | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1916-DD.03.1917 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 25 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2383 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3618 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 23,70 m | |
Délka: Length: | 12,22 m | |
Výška: Height: | 3,90 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 89,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Mercedes D.IVa o výkonu 191 kW/260 k | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 140 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 28 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5000 m | |
Dolet: Range: | 700 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Parabellum LMG 14 ráže 7,92 mm na přídi 1x pohyblivý kulomet Parabellum LMG 14 ráže 7,92 mm na hřbetě 450 kg pum | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Vytrvalost: 3,75 h | |
Zdroje: Sources: | Grosz, P. M. Gotha!. Albatros Publications, Berkhamsted 1994. ISBN 0-948414-57-X. Grosz, P. M. The Gotha GI-GV, Profile No.115. Profile Publications, Leatherhead 1966. Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970. |
URL : https://www.valka.cz/Gotha-G-III-t53671#199813Verze : 0
Gotha G.III popis
Vznikl nahrazením původních motorů typu G.II za nové motory řadové šestiválcové vodou chlazené Mercedes D.IVa každý o výkonu 260 koní. Výměnou motoru a úpravami kostry letadla se zvýšila užitečná zátěž ze 1010 kg u G.II na 1235 kg u G.III. Dalším vylepšením byl otvor ve spodní části trupu, který zadnímu střelci umožňoval střelbu směrem dozadu dolů, odkud byly často bombardéry napadány nepřátelskými stíhačkami. Jinak byly stroje typu G.II a G.III identické.
Idflieg učinil 3. května 1916 objednávku na 25 strojů G.III. V období mezi 16. říjnem 1916 a 26. březnem 1917 bylo dodáno 23 strojů pro Kampfgeschwader 2. Jedeno letadlo obdržel Halbgeschwader 1 jako cvičné a jedno továrna Daimler pro testy motorů.
Stroje byly zařazeny na balkánskou frontu ke Kasta 20 se sídlem v Hudove. Jednou z významných akcí těchto letadel bylo zničení železničního mostu přes Dunaj u města Cernavoda, čímž odřízly rumunské jednotky od možnosti přísunu zásob a posil. Francouzské letecké eso kapitán G. Guynemer sestřelil 8. února 1917 jeden ze strojů G.III, druhý sestřelil 23. dubna1917 pilot Breadner.
Bombardéry Gotha G.III byly staženy z bojového nasazení na konci léta 1917.
Počet strojů na frontě schopných bojového nasazení:
k 31. říjnu 1916 – 7 letadel
k 31. prosinci 1916 – 14 letadel
k 28. únoru 1917 - 3 letadla
k 30. dubnu 1917 – 4 letadla
k 30. červnu 1917 – 3 letadla
k 31. srpnu 1917 – 3 letadla
Použité prameny:
[1] GROSZ, Peter. Gotha!, Alabtros Productions Ltd., 1994, ISBN 0-948414-57-X
Vznikl nahrazením původních motorů typu G.II za nové motory řadové šestiválcové vodou chlazené Mercedes D.IVa každý o výkonu 260 koní. Výměnou motoru a úpravami kostry letadla se zvýšila užitečná zátěž ze 1010 kg u G.II na 1235 kg u G.III. Dalším vylepšením byl otvor ve spodní části trupu, který zadnímu střelci umožňoval střelbu směrem dozadu dolů, odkud byly často bombardéry napadány nepřátelskými stíhačkami. Jinak byly stroje typu G.II a G.III identické.
Idflieg učinil 3. května 1916 objednávku na 25 strojů G.III. V období mezi 16. říjnem 1916 a 26. březnem 1917 bylo dodáno 23 strojů pro Kampfgeschwader 2. Jedeno letadlo obdržel Halbgeschwader 1 jako cvičné a jedno továrna Daimler pro testy motorů.
Stroje byly zařazeny na balkánskou frontu ke Kasta 20 se sídlem v Hudove. Jednou z významných akcí těchto letadel bylo zničení železničního mostu přes Dunaj u města Cernavoda, čímž odřízly rumunské jednotky od možnosti přísunu zásob a posil. Francouzské letecké eso kapitán G. Guynemer sestřelil 8. února 1917 jeden ze strojů G.III, druhý sestřelil 23. dubna1917 pilot Breadner.
Bombardéry Gotha G.III byly staženy z bojového nasazení na konci léta 1917.
Počet strojů na frontě schopných bojového nasazení:
k 31. říjnu 1916 – 7 letadel
k 31. prosinci 1916 – 14 letadel
k 28. únoru 1917 - 3 letadla
k 30. dubnu 1917 – 4 letadla
k 30. červnu 1917 – 3 letadla
k 31. srpnu 1917 – 3 letadla
Použité prameny:
[1] GROSZ, Peter. Gotha!, Alabtros Productions Ltd., 1994, ISBN 0-948414-57-X
URL : https://www.valka.cz/Gotha-G-III-t53671#202146Verze : 0
.
Gotha G.III od jednotky Kasta 20. Stroj byl vyfotografován po nouzovém přistání, avšak žádné bližší informace nejsou známy. Letoun patrně nesl na všech plochách nátěr světlou barvou (patrně světle šedá či modrošedá).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Gotha |
Typ letounu | Gotha G.III |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 387/16 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Kagohl 2 (KG 2)/ Bogohl 2 (BG 2) |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1916 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Gotha G.III od jednotky Kasta 20. Stroj byl vyfotografován po nouzovém přistání, avšak žádné bližší informace nejsou známy. Letoun patrně nesl na všech plochách nátěr světlou barvou (patrně světle šedá či modrošedá).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Gotha-G-III-t53671#483649Verze : 0
Rad
MOD
http://www.airwar.ru/enc/bww1/gothag4.html
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Gotha |
Typ letounu | Gotha G.III |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | G.III 607/16 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1917 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Na G.III bylo zavedeno denní zbarvení velmi světlou modrou barvou a obvykle světle šedými motorovými gondolami.
URL : https://www.valka.cz/Gotha-G-III-t53671#521542Verze : 0
Aubi
MOD
http://www.airwar.ru/enc/bww1/gothag4.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Gotha G.III |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Gotha-G-III-t53671#521543Verze : 0
Aubi
MOD
Zdroj: http://avia.russian.ee/
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Gotha-G-III-t53671#202471Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.