Název: Name: | Gotha G.I | |
Originální název: Original Name: | Gotha G.I | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1915-DD.03.1916 Gothaer Waggonfabrik AG, Gotha / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1915-DD.03.1916 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 18 (9-14/15, 40-45/15, 100-105/15) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 27.07.1915 | |
Osádka: Crew: | 2-3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1800 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2966 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 20,30 m | |
Délka: Length: | 12,00 m | |
Výška: Height: | 3,90 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 82,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Benz Bz.III o výkonu 110 kW/150 k | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 130 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 47 min do 2000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 2750 m | |
Dolet: Range: | 540 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Parabellum LMG 14 ráže 7,92 mm na přídi 0-1x pohyblivý kulomet Parabellum LMG 14 ráže 7,92 mm na hřbetě 200-350 kg pum | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Grosz, P. M. Gotha G.I, Windsock Datafile 83. Albatros Publications, Berkhamsted 2000. ISBN 1-902207-25-4. Grosz, P. M. The Gotha GI-GV, Profile No.115. Profile Publications, Leatherhead 1966. Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970. |
URL : https://www.valka.cz/Gotha-G-I-t53669#199811Verze : 0
Gotha G.I popis
Bombardér Gotha Ursinus G.U.H G.I později známý jako Gotha G.I byl prvním z řady dvoumotorových středních bombardérů firmy Gothaer Waggonfabrik AG vyráběných v průběhu 1. světové války. Prototyp tohoto dvouplošník nezvyklé konstrukce, trup byl připevněn k hornímu křídlu a motory s podvozkem k dolnímu křídlu, poprvé vzlétl v lednu roku 1915. Vznikl úpravou původního hydroplánu konstruktéra Oskara Ursinuse, proto možná toto nezvyklé uspořádání.
Tříčlená posádka měla v tomto uspořádání během letu výtečný výhled a vpředu umístěný kulomet Maxim IMG (Parabellum) ráže 7,92 mm s bubnovým zásobníkem měl otevřený široký prostor pro střelbu. Při startu a přistání bylo umístění trupu ve velké výšce spíše handicapem. Vysoko položené těžiště zvyšovalo možnost převrácení letadla na nos. Motory byly umístěny co nejblíže k sobě, jejich vrtulové okruhy se téměř dotýkaly, aby při problémech s jedním motorem nedocházelo k velké asymetrii v tahu.
I když zkoušky prototypu ukázaly některé nedostatky byl podepsán kontrakt na dodávku bombardérů pro armádu. První sériový stroj byl, po dílčích úpravách, dokončen 27. července 1915. Do konce roku bylo vyrobeno asi 20 letadel. Prameny se v počtu vyrobených letadel rozcházejí, údaje se pohybují mezi 18 a 20 kusy vyrobených G.I.
Pohon sériových strojů obstarávaly dva vodou chlazené řadové šestiválcové motory Benz Bz. III, každý o výkonu 150 koní, umístěné v aerodinamicky tvarovaných, duralových (hliníkových) gondolách na spodním křídle, pohánějící tažné dvoulisté dřevěné vrtule. Celkově čtyřkolový podvozek byl umístěn přímo pod motory.
Do svého stažení z fronty na podzim 1916, působily bombárdéry jak na západní tak i na východní frontě. Některé stroje patrolovaly v Severním moři proti britským ponorkám.
Počet strojů na frontě schopných bojového nasazení:
k 31. říjnu 1915 - 5 letadel
k 31. prosinci 1915 - 6 letadel
k 28. únoru 1916 - 1 letadlo
k 30. červnu 1916 - 1 letadlo
k 31. srpnu 1916 - 1 letadlo
k 31. říjnu 1916 - 1 letadlo
Použité prameny:
[1] COOKSLEY, Peter. German Bombers of WWI in Action: Aircraft nrumber 173. Squadron/Signal Publications, Inc. 2000, ISBN 0-89747-416-3
[2] GROSZ, Peter. Gotha!, Alabtros Productions Ltd., 1994, ISBN 0-948414-57-X
[3] http://de.wikipedia.org/wiki/Gotha_G.I
[4] http://www.airwar.ru/enc/bww1/gothag1.html
Bombardér Gotha Ursinus G.U.H G.I později známý jako Gotha G.I byl prvním z řady dvoumotorových středních bombardérů firmy Gothaer Waggonfabrik AG vyráběných v průběhu 1. světové války. Prototyp tohoto dvouplošník nezvyklé konstrukce, trup byl připevněn k hornímu křídlu a motory s podvozkem k dolnímu křídlu, poprvé vzlétl v lednu roku 1915. Vznikl úpravou původního hydroplánu konstruktéra Oskara Ursinuse, proto možná toto nezvyklé uspořádání.
Tříčlená posádka měla v tomto uspořádání během letu výtečný výhled a vpředu umístěný kulomet Maxim IMG (Parabellum) ráže 7,92 mm s bubnovým zásobníkem měl otevřený široký prostor pro střelbu. Při startu a přistání bylo umístění trupu ve velké výšce spíše handicapem. Vysoko položené těžiště zvyšovalo možnost převrácení letadla na nos. Motory byly umístěny co nejblíže k sobě, jejich vrtulové okruhy se téměř dotýkaly, aby při problémech s jedním motorem nedocházelo k velké asymetrii v tahu.
I když zkoušky prototypu ukázaly některé nedostatky byl podepsán kontrakt na dodávku bombardérů pro armádu. První sériový stroj byl, po dílčích úpravách, dokončen 27. července 1915. Do konce roku bylo vyrobeno asi 20 letadel. Prameny se v počtu vyrobených letadel rozcházejí, údaje se pohybují mezi 18 a 20 kusy vyrobených G.I.
Pohon sériových strojů obstarávaly dva vodou chlazené řadové šestiválcové motory Benz Bz. III, každý o výkonu 150 koní, umístěné v aerodinamicky tvarovaných, duralových (hliníkových) gondolách na spodním křídle, pohánějící tažné dvoulisté dřevěné vrtule. Celkově čtyřkolový podvozek byl umístěn přímo pod motory.
Do svého stažení z fronty na podzim 1916, působily bombárdéry jak na západní tak i na východní frontě. Některé stroje patrolovaly v Severním moři proti britským ponorkám.
Počet strojů na frontě schopných bojového nasazení:
k 31. říjnu 1915 - 5 letadel
k 31. prosinci 1915 - 6 letadel
k 28. únoru 1916 - 1 letadlo
k 30. červnu 1916 - 1 letadlo
k 31. srpnu 1916 - 1 letadlo
k 31. říjnu 1916 - 1 letadlo
Použité prameny:
[1] COOKSLEY, Peter. German Bombers of WWI in Action: Aircraft nrumber 173. Squadron/Signal Publications, Inc. 2000, ISBN 0-89747-416-3
[2] GROSZ, Peter. Gotha!, Alabtros Productions Ltd., 1994, ISBN 0-948414-57-X
[3] http://de.wikipedia.org/wiki/Gotha_G.I
[4] http://www.airwar.ru/enc/bww1/gothag1.html
URL : https://www.valka.cz/Gotha-G-I-t53669#200175Verze : 0
Fotka převzata z www.earlyaviator.com.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Gotha-G-I-t53669#200176Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww1/gothag1.html
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Gotha |
Typ letounu | Gotha G.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | G.13/15 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1915 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
G.I z první série, vyfocený na cestě na východní frontu v Schneidemühlu (dnes Pila), září 1915.
URL : https://www.valka.cz/Gotha-G-I-t53669#521468Verze : 0
Aubi
MOD
http://www.airwar.ru/enc/bww1/gothag1.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Gotha G.I |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Jedna z podob hřbetního střeliště. Stroje první a druhé série byly dvoumístné, pouze s jedním střelcem.
URL : https://www.valka.cz/Gotha-G-I-t53669#521469Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.