Název: Name: | Focke-Wulf Fw 190 D-15 | |
Originální název: Original Name: | Focke-Wulf Fw 190 D-15 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1945-DD.MM.1945 Daimler-Benz AG, Stuttgart / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.MM.1945 (sériová výroba nezahájena / serial production not started) | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | - přestavba z Fw 190 D-9 / rebuilt of Fw 190 D-9 - plánovaná přestavba 15 Fw 190 D-9 do konce války nedokončena / planned rebuilt of 15 Fw 190 D-9 not finished until the end of the war | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1945 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3380 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4500 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,51 m | |
Délka: Length: | 10,42 m | |
Výška: Height: | 3,36 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,30 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 603 G - invertní vidlicový - počet válců: 12 - vzletový výkon: 1397 kW (1900 PS) | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 524 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 685 km/h v 6400 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 550 km/h v 8800 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 20 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11000 m | |
Dolet: Range: | 800 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 20mm kanón MG 151/20 E (v kořeni křídla, každý 250 nábojů) 2x 30mm kanón MK 108 (v křídle, každý 85 nábojů) | |
Uživatelské státy: User States: | (?) | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Rodeike, P.: Jagdflugzeug Focke-Wulf Fw 190 A, Fw 190 „Dora“, Ta 152 H, Struve- Druck, 1998 Griehl, M.: Focke-Wulf Fw 190, Flugzeug Profile 9 Janowicz, K.: Focke Wulf Fw 190 vol. IV, Kagero, 2003 Poruba, T., Janda, A.: Fw 190 D & Ta 152, JaPo, 1992 |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-D-15-t77125#382031Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Focke-Wulf Fw 190 D-15
RLM protěžovalo motory Jumo 213 před motory DB 603, vývoj motorů Jumo díky tomu pokročil významněji kupředu a poslední verze Jumo 213 E a F byly již výkonnější než motory DB 603, které měly navíc vyšší zdvihový objem. Koncem roku byl vydán příkaz, aby poslední verze Fw 190 D-14 a D-15 byly vybaveny motory DB 603. Na druhou stranu si musíme uvědomit těžkou situaci Německa, která si vyžadovala všechna dostupná řešení při vývoji nových výkonných typů letadel. Koncem října roku 1944 přelétly dva Fw 190 D-9 (Werk-Nr.210040 a 210043) do továrny v Sorau, zde proběhla poměrně rychlá zástavba motorů DB 603 AE. (Junkers se již dříve rozhodl pro shodné uchycení motorů Jumo 213 jako měl DB 603 aby mohl konkurenční motor nahradit a nyní to pomohlo motorům Daimler-Benz). Letouny byly testovány v Echterdingenu, zkoušky dopadly dobře pro případně vyráběná letadla bylo počítáno s motory DB 603 LA nebo DB 603 E, to měla být verze Fw 190 D-14.
Verze D-15 měla motor DB 603 EB nebo G, pro tuto přestavbu bylo uvolněno 15 letadel Fw 190 D-9, které byly soustředěny v Echterdingenu, ve dnech 11. – 17.3.1945 zcela dokončen byl asi jen jeden prototyp, ostatní byly v různém stádiu nedodělanosti nalezeny při obsazení americkou armádou v dílnách.
Použité prameny:
Dietmar Hermann, Focke-Wulf Fw 190 „Long Nose“, Schiffer Publishing, rok 2007, ISBN: 0764318764
Kryzysztof Janowicz, Focke-Wulf Fw 190, Volume 1., Kagero Publications, London, rok 2001, ISBN: 83-89088-11-8
J. R. Smith, Aircraft Profile No. 94, The Focke-Wulf 190D / Ta 152 series, Profile Publications, rok 1968
Monogram Close Up 10: FW-190 D
www.csd.uwo.ca a
www.csd.uwo.ca
http://www.airwar.ru/enc/fww2/fw190d10.html
http://www.faqs.org/docs/air/avfw190.html
koapp.narod.ru
http://www.militarium.net/lotnictwo/fw190.php
www.fmsc-dingolfing.de
archiv autora
RLM protěžovalo motory Jumo 213 před motory DB 603, vývoj motorů Jumo díky tomu pokročil významněji kupředu a poslední verze Jumo 213 E a F byly již výkonnější než motory DB 603, které měly navíc vyšší zdvihový objem. Koncem roku byl vydán příkaz, aby poslední verze Fw 190 D-14 a D-15 byly vybaveny motory DB 603. Na druhou stranu si musíme uvědomit těžkou situaci Německa, která si vyžadovala všechna dostupná řešení při vývoji nových výkonných typů letadel. Koncem října roku 1944 přelétly dva Fw 190 D-9 (Werk-Nr.210040 a 210043) do továrny v Sorau, zde proběhla poměrně rychlá zástavba motorů DB 603 AE. (Junkers se již dříve rozhodl pro shodné uchycení motorů Jumo 213 jako měl DB 603 aby mohl konkurenční motor nahradit a nyní to pomohlo motorům Daimler-Benz). Letouny byly testovány v Echterdingenu, zkoušky dopadly dobře pro případně vyráběná letadla bylo počítáno s motory DB 603 LA nebo DB 603 E, to měla být verze Fw 190 D-14.
Verze D-15 měla motor DB 603 EB nebo G, pro tuto přestavbu bylo uvolněno 15 letadel Fw 190 D-9, které byly soustředěny v Echterdingenu, ve dnech 11. – 17.3.1945 zcela dokončen byl asi jen jeden prototyp, ostatní byly v různém stádiu nedodělanosti nalezeny při obsazení americkou armádou v dílnách.
Použité prameny:
Dietmar Hermann, Focke-Wulf Fw 190 „Long Nose“, Schiffer Publishing, rok 2007, ISBN: 0764318764
Kryzysztof Janowicz, Focke-Wulf Fw 190, Volume 1., Kagero Publications, London, rok 2001, ISBN: 83-89088-11-8
J. R. Smith, Aircraft Profile No. 94, The Focke-Wulf 190D / Ta 152 series, Profile Publications, rok 1968
Monogram Close Up 10: FW-190 D
www.csd.uwo.ca a
www.csd.uwo.ca
http://www.airwar.ru/enc/fww2/fw190d10.html
http://www.faqs.org/docs/air/avfw190.html
koapp.narod.ru
http://www.militarium.net/lotnictwo/fw190.php
www.fmsc-dingolfing.de
archiv autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-D-15-t77125#283888Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.