Focke-Achgelis Fa 225

     
Název:
Name:
Focke-Achgelis Fa 225 Focke-Achgelis Fa 225
Originální název:
Original Name:
Focke-Achgelis Fa 225
Kategorie:
Category:
vírník autogyro
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1942 Focke-Achgelis & Co GmbH, Delmenhorst /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
27.09.1941
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
rotor bez reakčního momentu no torque rotor
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
850 kg 1874 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2000 kg 4409 lb
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
? m ?
Délka trupu:
Fuselage Length:
11,24 m 36ft 10,51in
Šířka trupu:
Fuselage Width:
? m ?
Celková výška:
Overall Height:
? m ?
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
12,00 m 39ft 4,43in
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
- m -
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
113,10 m2 1217.4 ft2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
- m2 - ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jiný other
Počet motorů:
Number of engines:
0
Typ:
Type:
- -
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
- -
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1601) km/h v ? m 99.41) mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Statický dostup:
Static Ceiling:
? m ? ft
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
8 vojáků 8 troops
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
- -
Vybavení:
Equipment:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) ve vleku


- bezmotorový transportní vírník vytvořený kombinací draku DFS 230 a levého rotoru Fa 223
1) towed speed
Zdroje:
Sources:
Smith, J. R.; Kay, Anthony L. German Aircraft of the Second World War. Conway Maritime Press, London 1972. ISBN 8-5177-836-4.
www.luftarchiv.de
www.aviastar.org
URL : https://www.valka.cz/Focke-Achgelis-Fa-225-t20427#607914 Verze : 0
Fa 225 vznikl na základě požadavku RLM na rotorový kluzák s extrémně krátkým přistáním. Pro zjednodušení konstrukce a výroby byl použit rotor známého vrtulníku Fa 223 Drache a trup kluzáku DFS 230. Nad trup kluzáku byl umístěn na vysokém trubkovém kozlíku rotor bez pohonné jednotky, šlo tedy vlastně o vírník (autogyro). Oproti standardnímu kluzáku měl Fa 225 pevný podvozek, tedy ne jen lyži pod trupem. Stroj byl zkoušen ve vleku za He 45 a jeho letové vlastnosti byly shledány jako velmi dobré. Stoupání ani klesání v příkrém úhlu nedělalo potíže a stroj se choval příjemně. Konec prototypu není příliš jasný, podle některých zpráv měl být zničen při únosu Mussoliniho z Gran Saso (havárií při startu, podle jiných zpráv byl zničen při přistání v rámci testů, propadnutím z malé výšky.


Zdroj: German Helicopters 1928-1945
URL : https://www.valka.cz/Focke-Achgelis-Fa-225-t20427#76796 Verze : 1
Focke Achgelis Fa 225
Focke-Achgelis Fa 225 -


Focke-Achgelis Fa 225 -


Focke-Achgelis Fa 225 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Achgelis-Fa-225-t20427#77001 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více