Název: Name: | Fiat G.56 | |
Originální název: Original Name: | Fiat G.56 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.MM.1944 SA Aeronautica d’Italia,Torino / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 (MM.536 a MM.537) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 28.03.1944 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2900 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3854 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,850 m | |
Délka: Length: | 9,560 m | |
Výška: Height: | 3,131 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,11 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 182,57 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 603A o vzletovém výkonu 1 305 kW, 1 380 kW v h= 2 100 m, motor byl optimalizován na výšku 5 700 m Vrtule trojlistá VDM s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 685 km/h v 7000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 537 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,33 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,75 min do 6000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 13400 m | |
Dolet: Range: | 1180 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón MG-151/20 ráže 20 mm v ose vrtule s 250 náboji 2x pevný kanón MG-151/20 ráže 20 mm v křídlech s 200 náboji na hlaveň | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | popsáno v historii letounu | |
Zdroje: Sources: | William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 L+K 11/1990, Letadla 39-45 http://www.airwar.ru/enc/fww2/g56.html http://www.samoloty.ow.pl/str212.htm www.giemmesesto.org http://www.geocities.com/Lucktam/italian.htm#FIAT archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-56-t29454#104872Verze : 0
Vláďa
MOD
Fiat G.56
Historie:
Fiat G.56 byl nejrychlejším italským stíhacím letounem druhé světové války. Nový letoun byl postaven na základě Fiatu G.55, jehož trup byl prodloužen a zesílen do takto upraveného trupu byl vestavěn výkonný motor Daimler-Benz 603A.
První prototyp vzlétl 28. 3. 1944, serial MM-536. Byl intenzivně zkoušen i v cvičných soubojích s Me-109K-4 a FW-190A-7, podle italských pramenů byl údajně lepší obou německých letadel. Dne 25. 4. 1944 se konal velký nálet na továrnu Fiat a od této doby lze osudy tohoto prototypu víceméně jen hádat. V jedné části pramenů se uvádí, že G.56 již více nevzlétl, protože byl poškozen, snad i zničen a druhá část uvádí, že přečkal nálet bez újmy, snad byl po náletu opraven a válku poté přečkal. Vznikl však ještě jeden prototyp a s ním prý zkoušky pokračovaly dál.
Němci veškeré zkoušky zakázali na podzim roku 1944 a poté snad byl do Německa odvezen i jeden prototyp Fiatu G.56.
Historie:
Fiat G.56 byl nejrychlejším italským stíhacím letounem druhé světové války. Nový letoun byl postaven na základě Fiatu G.55, jehož trup byl prodloužen a zesílen do takto upraveného trupu byl vestavěn výkonný motor Daimler-Benz 603A.
První prototyp vzlétl 28. 3. 1944, serial MM-536. Byl intenzivně zkoušen i v cvičných soubojích s Me-109K-4 a FW-190A-7, podle italských pramenů byl údajně lepší obou německých letadel. Dne 25. 4. 1944 se konal velký nálet na továrnu Fiat a od této doby lze osudy tohoto prototypu víceméně jen hádat. V jedné části pramenů se uvádí, že G.56 již více nevzlétl, protože byl poškozen, snad i zničen a druhá část uvádí, že přečkal nálet bez újmy, snad byl po náletu opraven a válku poté přečkal. Vznikl však ještě jeden prototyp a s ním prý zkoušky pokračovaly dál.
Němci veškeré zkoušky zakázali na podzim roku 1944 a poté snad byl do Německa odvezen i jeden prototyp Fiatu G.56.
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-56-t29454#104873Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
Náčrtek - pohled z boku
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-56-t29454#104876Verze : 0
Vláďa
MOD
Fotografie Fiat G.56 Sn. MM536 - duben 1944
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-56-t29454#104875Verze : 0
Vláďa
MOD
Podle většiny zdrojů byl první prototyp opravdu poškozen při náletu 25.5.1944, zkoušky pokračovaly s druhým prototypem (sériové číslo MM 537) a stroj byl později užíván FIATem jako zkušebna motorů. Výkony se dost rozchází a méně nadšené zdroje (obvykle ty novější) spíše uvádí že G 56 se německým strojům vyrovnal. zlepšení se očekávalo po zástavbě čtařlisté vrtule VDM, ale k tomu zdá se už nedošlo. vývoj byl ukončen na německý pokyn (spolu s výrobou G 55 ) na podzim roku 1944. materiál připravený na výrobu (hliníkové plechy a podobně) byl odvezen do německa. Osud prototypu není znám, ale jeho prvky se objevují i u poválečných strojů G 59 stavěných pro Egypt. U G 56 byly z důvodu zachování centráže po zastavění těžšího motoru odstraněny trupové kulomety Breda-SAFAT 12,7 mm. Prototypy zalétal zalétávač FIATu Valentino Cus, který kromě zvýšení výkonů konstatoval i zhoršení obratnosti proti G 55.
Přidám i dvě fotky kde je poněkud lépe vidět jak letoun vypadá (jedna je jen kvalitnější verzí té co už byla vložena)
Přidám i dvě fotky kde je poněkud lépe vidět jak letoun vypadá (jedna je jen kvalitnější verzí té co už byla vložena)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-56-t29454#104891Verze : 0
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.