Fiat G.55 – přehled verzí
Fiat G.55 prototypy
- vyrobeny tři prototypy, první dva byly poháněny německým motorem DB 605A
Fiat G.55/0
- 17 předsériových letounů mající ve výzbrojí jeden 20 mm kanón a čtyři půlpalcové kulomety
Fiat G.55/I
- 87 až 105 vyrobených sériových letadel a mohutnější výzbrojí
Fiat G.55/II
- zřejmě zůstalo pouze u záměru zavést tuto verzi do výroby, výzbroj 5x kanón MG 151/20, protyp vzlétl v roce 1944
Fiat G.55S
- v srpnu 1944 poprvé vzlétl torpédový letoun G.55S, který mohl nést jedno torpédo typu Whitehead,
Fiat G.55A
- jednalo se o poválečnou výrobu stíhacích letounů, 19 jich používalo italské letectvo, 30 Argentina a 19 Egypt
Fiat G.55B
- poválečný dvoumístný cvičný letoun, 10 Itálie a 15 Argentina, první vzlet 12. 02. 1946
Použité prameny:
L+K 15/1969, Letadla 1939-45, G-55 Centauro
www.historyofwar.org
archiv autora
Fiat G.55 prototypy
- vyrobeny tři prototypy, první dva byly poháněny německým motorem DB 605A
Fiat G.55/0
- 17 předsériových letounů mající ve výzbrojí jeden 20 mm kanón a čtyři půlpalcové kulomety
Fiat G.55/I
- 87 až 105 vyrobených sériových letadel a mohutnější výzbrojí
Fiat G.55/II
- zřejmě zůstalo pouze u záměru zavést tuto verzi do výroby, výzbroj 5x kanón MG 151/20, protyp vzlétl v roce 1944
Fiat G.55S
- v srpnu 1944 poprvé vzlétl torpédový letoun G.55S, který mohl nést jedno torpédo typu Whitehead,
Fiat G.55A
- jednalo se o poválečnou výrobu stíhacích letounů, 19 jich používalo italské letectvo, 30 Argentina a 19 Egypt
Fiat G.55B
- poválečný dvoumístný cvičný letoun, 10 Itálie a 15 Argentina, první vzlet 12. 02. 1946
Použité prameny:
L+K 15/1969, Letadla 1939-45, G-55 Centauro
www.historyofwar.org
archiv autora