Main Menu
User Menu

Fiat G.55/0

     
Název:
Name:
Fiat G.55/0
Originální název:
Original Name:
Fiat G.55/0
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.04.1942-DD.09.1943 SA Aeronautica d’Italia, Torino /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1942-DD.09.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 prototypy (MM491, MM492 a MM493)
17 předsériových (MM91053 to MM91069)
První vzlet:
Maiden Flight:
30.04.1942
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2690 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3358 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,855 m
Délka:
Length:
9,370 m
Výška:
Height:
3,130 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21,11 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
159,07 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 605A-1 o vzletovém výkonu 1 085kW.
Vrtule trojlistá VDM s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm. (První a druhý prototyp)
Fiat R.A 1050 RC-58 Tifone o vzletovém výkonu 1 085kW.
Vrtule trojlistá Piagio P2001 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm. (Ostatní G.55/0)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
550 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
630 km/h v 8000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
490 km/h v 5700 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,27 min do 6000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
12750 m
Dolet:
Range:
1200 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v ose vrtule s 200 náboji,
4x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem a a pod motorem, 300 nábojů pro každý.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Prototyp byl zalétán na základně Guidonia, kdeproběhly porovnávací testy s ostatními stíhačkami tzv. Serie 5. G.55 Centauro byl srovnáván s Macchi C.205V Veltro a s Reggiane Re.2005 Sagittario. Všechny byly poháněny německým motorem Daimler-Benz DB 605 A. Porovnávací testy odhalily vlastnosti prototypů, C.205V vynikal v nižších a středních výškách, rychle přecházel do střemhlavého letu, kde byl stabilní, jeho výkonnost však poklesla ve výškách nad 8 000 m a zde ztrácel i obratnost.Re.2005 byl nejrychlejší ve vysokých operačních výškách a ukazal se nejlepším v ve cvičných soubojích, ale trpěl silnými vibracemi, které se nedařilo včas odstranit. G.55 byl vybrán pro sériovou výrobu. Piloti vznášeli námitky pouze k nedobrým vlastnostem při vzletu, velká hmotnost vrtule se projevovala snahou o vybočení vlevo. Tento nedostatek byl částečně napraven mírným vybočením SOP.
Zdroje:
Sources:
William Green, War Planes of the Second World War: Fighters, Volume Two. London, Macdonald & Co. Ltd., 1961, No ISBN.
Krzysztof Zalewski, Samolot Mysliwski Fiat G.55
https://comandosupremo.com/g55.html
https://xoomer.alice.it/g55/G55dat.htm#dat2
https://www.airwar.ru/enc/fww2/g55.html
www.wwiivehicles.com
archiv autora

Fiat G.55/0 - Druhý prototyp MM.492

Druhý prototyp MM.492
Fiat G.55/0 - Druhý prototyp MM.492

Druhý prototyp MM.492
Fiat G.55/0 - Druhý prototyp MM.492 konec roku 1942

Druhý prototyp MM.492 konec roku 1942
URL CZ: https://www.valka.cz/Fiat-G-55-0-t106514#380261Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Fiat-G-55-0-t106514#380261Version : 0
MOD