Název: Name: | Fiat G.55/0 | |
Originální název: Original Name: | Fiat G.55/0 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.04.1942-DD.09.1943 SA Aeronautica d’Italia, Torino / | |
Období výroby: Production Period: | DD.04.1942-DD.09.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 prototypy (MM491, MM492 a MM493) 17 předsériových (MM91053 to MM91069) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 30.04.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2690 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3358 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,855 m | |
Délka: Length: | 9,370 m | |
Výška: Height: | 3,130 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,11 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 159,07 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 605A-1 o vzletovém výkonu 1 085kW. Vrtule trojlistá VDM s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm. (První a druhý prototyp) Fiat R.A 1050 RC-58 Tifone o vzletovém výkonu 1 085kW. Vrtule trojlistá Piagio P2001 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm. (Ostatní G.55/0) | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 550 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 630 km/h v 8000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 490 km/h v 5700 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,27 min do 6000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12750 m | |
Dolet: Range: | 1200 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v ose vrtule s 200 náboji, 4x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem a a pod motorem, 300 nábojů pro každý. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Prototyp byl zalétán na základně Guidonia, kdeproběhly porovnávací testy s ostatními stíhačkami tzv. Serie 5. G.55 Centauro byl srovnáván s Macchi C.205V Veltro a s Reggiane Re.2005 Sagittario. Všechny byly poháněny německým motorem Daimler-Benz DB 605 A. Porovnávací testy odhalily vlastnosti prototypů, C.205V vynikal v nižších a středních výškách, rychle přecházel do střemhlavého letu, kde byl stabilní, jeho výkonnost však poklesla ve výškách nad 8 000 m a zde ztrácel i obratnost.Re.2005 byl nejrychlejší ve vysokých operačních výškách a ukazal se nejlepším v ve cvičných soubojích, ale trpěl silnými vibracemi, které se nedařilo včas odstranit. G.55 byl vybrán pro sériovou výrobu. Piloti vznášeli námitky pouze k nedobrým vlastnostem při vzletu, velká hmotnost vrtule se projevovala snahou o vybočení vlevo. Tento nedostatek byl částečně napraven mírným vybočením SOP. | |
Zdroje: Sources: | William Green, War Planes of the Second World War: Fighters, Volume Two. London, Macdonald & Co. Ltd., 1961, No ISBN. Krzysztof Zalewski, Samolot Mysliwski Fiat G.55 http://comandosupremo.com/g55.html http://xoomer.alice.it/g55/G55dat.htm#dat2 http://www.airwar.ru/enc/fww2/g55.html www.wwiivehicles.com archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Druhý prototyp MM.492
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Druhý prototyp MM.492
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Druhý prototyp MM.492 konec roku 1942
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-55-0-t106514#380261Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.