Název: Name: | Fiat G.50V | Fiat G.50V |
Originální název: Original Name: | Fiat G.50V | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.MM.1941 Costruzioni Meccaniche Aeronautiche SA, Pisa | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (MM.479) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 25.08.1941 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2331 kg | 5139 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2894 kg | 6380 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | 36ft 1,06in |
Délka: Length: | 8,673 m | 28ft 5,45in |
Výška: Height: | 3,280 m | 10ft 9,12in |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,27 m2 | 196.66 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 158,40 kg/m2 | 32.44 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 601A, vodou chlazený invertní dvanáciválec s válci do V o vzletovém výkonu 820 kW (1 100 k). Vrtule trojlistá VDM 9-11207 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 100 mm. | Daimler-Benz DB 601A-1, twelve-cylinder liquid-cooled supercharged 60° inverted Vee, rated 1,056 hp for take-off, driving a three-bladed VDM 9-11207 constant-speed propeller of 10ft 2,04in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 411 l | 90.1/2 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 579 km/h v 4500 m | 359.8 mph in 14764 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 450 km/h v 6000 m | 279.6 mph in 19685 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,5 min do 6000 m | 5,5 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10500 m | 34449 ft |
Dolet: Range: | 1250 km | 776.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem se zásobou střeliva 150 nábojů pro každý. | Two 0.50 inch Breda-SAFAT machine guns fixed forward-firing in nose, 150 rpg |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Fiat G.50V šel až za vrchol možností draku G.50. Do draku byl instalován německý motor DB 601A a s tímto motorem vzlétl 25. srpna 1941, nejprve bylo počítáno s možností zavést takový typ do sériové výroby jako Fiat G.52, ale bylo od toho upuštěno ve prospěch nové konstrukce s ještě výkonnějším motorem DB 605A - Fiat G.55. | The G.50V was a single prototype powered by the Daimler Benz DB 601A inline engine. It made its maiden flight on 25 August 1941 and achieved a top speed of 360mph. It was to have been the prototype for the Fiat G.52, but work on that version was abandoned in favour of the DB 605 powered G.55. |
Zdroje: Sources: | L+K 4/1970, Václav Němeček, Monografie Fiat CR-42 http://www.airwar.ru/enc/fww2/g50.html www.aerei-italiani.net http://www.en.wikipedia.org/wiki/Fiat_G.50 http://www.century-of-flight.net/.../Fiat%20G.50%20Freccia.htm archiv autora |