Název: Name: | Fiat G.50Bis / AN | |
Originální název: Original Name: | Fiat G.50Bis / AN | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.194R Costruzioni Meccaniche Aeronautiche SA, Pisa / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp a 16 předsériových letadel (nejednotné údaje) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 03.10.1942 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2318 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3340 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12,380 m | |
Délka: Length: | 8,290 m | |
Výška: Height: | 2,960 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 159,05 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Fiat A.76RC-40, dvouhvězdicový vzduchem chlazený čtrnáctiválec, o výkonu 746 kW. Vrtule Hamilton-Fiat, trojlistá stavitelná s konstantními otáčkami o průměru 3 800 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 415 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 423 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10200 m | |
Dolet: Range: | 1000 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, po 150 nábojích a 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm uložených v křídlech, po 300 nábojích) Pumový náklad: 2x 160 kg | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Tato verze byla určena pro nedokončené italské letadlové lodě. Byl vyroben pouze jeden prototyp, který představoval palubní letoun, který měl být schopen plnit stíhací, bombardovací, bitevní a průzkumné úkoly. Projekt byl zastaven těsně po italské kapitulaci. Některé prameny uváději, že bylo dokončeno dalších 16 letadel a byl na nich prováděn výcvik na katapultu. | |
Zdroje: Sources: | Gianni Cattaneo, The Fiat G.50, Aircraft in Profile Number 188, Leatherhead, Surrey, UK, Profile Publications Ltd., 1967 L+K 12/1967, G-50 Freccia - Letadla 1939-1945 http://comandosupremo.com/g50.html www.xs4all.nl guide.supereva.it www.letletlet-warplanes.com www.historyofwar.org archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-50Bis-AN-t59930#216038Verze : 0
Vláďa
MOD
Fiat G.50Bis Assalto Navale
Historie:
Při nasazení stíhacích Fiatů G.50 v severní Africe bylo několik těchto stíhaček použito jako stíhacích bombardérů. Firma Fiat se rozhodla upravit jeden sériový letoun Fiat G.50Bis (seriál MM8595) do nové bitevní podoby. Pro tento účel bylo zapotřebí zvýšit palebnou sílu a zvětšit nosnou plochu křídla, aby byla vykompenzována větší hmotnost letounu. Řešení bylo logické, mezi centroplán a křídlo byl vložen obdelníkový díl, ve kterém byl jeden kulomet i se zásobou nábojů a pod ním bylo možno zavěsit pumu do hmotnosti 150 kg. Nový letoun byl označen G.50Bis/A (Assalto = útočný), do výroby se nedostal.
Prodloužené křídlo neslo 16 námořních bitevních letadel G.50Bis/AN (Navale), navíc tyto stroje měly přistávací háky a upravené podvozky, tak, aby mohly operovat z palub připravovaných letadlových lodí Aquila a Sparviero. Letouny byly námořnictvem převzaty. Celý program byl ukončen v roce 1943.
Historie:
Při nasazení stíhacích Fiatů G.50 v severní Africe bylo několik těchto stíhaček použito jako stíhacích bombardérů. Firma Fiat se rozhodla upravit jeden sériový letoun Fiat G.50Bis (seriál MM8595) do nové bitevní podoby. Pro tento účel bylo zapotřebí zvýšit palebnou sílu a zvětšit nosnou plochu křídla, aby byla vykompenzována větší hmotnost letounu. Řešení bylo logické, mezi centroplán a křídlo byl vložen obdelníkový díl, ve kterém byl jeden kulomet i se zásobou nábojů a pod ním bylo možno zavěsit pumu do hmotnosti 150 kg. Nový letoun byl označen G.50Bis/A (Assalto = útočný), do výroby se nedostal.
Prodloužené křídlo neslo 16 námořních bitevních letadel G.50Bis/AN (Navale), navíc tyto stroje měly přistávací háky a upravené podvozky, tak, aby mohly operovat z palub připravovaných letadlových lodí Aquila a Sparviero. Letouny byly námořnictvem převzaty. Celý program byl ukončen v roce 1943.
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-50Bis-AN-t59930#216039Verze : 0
Vláďa
MOD
Fotografie, barevný profil a použité zdroje:
L+K 22/98 Letadla 39-45
http://www.airwar.ru/enc/fww2/g50.html
http://fiatg50.50webs.com/history.htm
http://wp.scn.ru/en/ww2/f/352/32/1/20 - barevný profil
archiv autora
L+K 22/98 Letadla 39-45
http://www.airwar.ru/enc/fww2/g50.html
http://fiatg50.50webs.com/history.htm
http://wp.scn.ru/en/ww2/f/352/32/1/20 - barevný profil
archiv autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-50Bis-AN-t59930#216040Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.