Název: Name: | Fiat G.50B | |
Originální název: Original Name: | Fiat G.50B | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.04.1940-DD.MM.1943 Costruzioni Meccaniche Aeronautiche SA, Pisa / | |
Období výroby: Production Period: | DD.04.1940-DD.MM.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 předsériových 95 sériových 7 - 8 zůstalo nedokončeno | |
První vzlet: Maiden Flight: | 30.04.1940 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1936 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2340 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2425 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,990 m | |
Délka: Length: | 7,800 m | |
Výška: Height: | 3,280 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,25 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 127,38 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Fiat A.74RC.38 vzduchem chlazený dvouhvšzdicový čtrnáctiválec, výkon 626,3 kW při 2 400 ot/min. v h= 3 810 m, vrtule trojlistá stavitelná Hamilton-Fiat o průměru 3 000 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 456 km/h v 3870 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 390 km/h v 4000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9500 m | |
Dolet: Range: | 500 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | žádná | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | G.50B představoval poměrně úspěšný typ cvičného dvousedadlového letounu, který byl navržen konstruktéry společnosti CMASA. První prototyp vzlétl dne 30. 4. 1940, jeho hmotnost byla vyšší, než jakou měly jednomístné stíhací letouny, ale výkony poklesly jen mírně, např. maximální rychlost poklesla asi o 15 km/h. Letoun létal zcela neozbrojený, zbraně byly odstraněny právě pro úsporu hmotnosti. G.50B byl používán stíhacími školami v Itálii. Jeden letoun přečkal válku a létal až do roku 1948. | |
Zdroje: Sources: | Gianni Cattaneo, The Fiat G.50, Aircraft in Profile Number 188, Leatherhead, Surrey, UK, Profile Publications Ltd., 1967 L+K 12/1967, G-50 Freccia - Letadla 1939-1945 www.xs4all.nl www.historyofwar.org archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-50B-t55576#203418Verze : 0
Michal Rak
MOD
.
Tento cvičný Fiat G.50B (sériové číslo SC-10) sloužil u Squadriglia Complementare Caccia ve stíhací škole (Scuola Caccia), severní Afrika, únor 1941. Spodní plochy světle šedé, horní a boční pískové s množstvím zelených skvrn.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Fiat |
Typ letounu | Fiat G.50B |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | SC-10 |
Taktické označení / imatrikulace | SC 10 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.02.1941 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Tento cvičný Fiat G.50B (sériové číslo SC-10) sloužil u Squadriglia Complementare Caccia ve stíhací škole (Scuola Caccia), severní Afrika, únor 1941. Spodní plochy světle šedé, horní a boční pískové s množstvím zelených skvrn.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-50B-t55576#537762Verze : 0
Rad
MOD
Fiat/C.M.A.S.A. G.50B
Zdroje :
www.giemmesesto.org
Zdroje :
www.giemmesesto.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-50B-t55576#254417Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.