Název: Name: | Fiat CR.32bis | |
Originální název: Original Name: | Fiat CR.32bis | |
Kategorie: Category: | bitevní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.07.1937 SA Aeronautica d’Italia, Torino / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.07.1937 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 283 ~ 285 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.03.1936 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1400 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1970 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,500 m | |
Délka: Length: | 7.450 m | |
Výška: Height: | 2.632 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,12 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 86.69 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Fiat A30 RA-bis, vodou chlazený dvanáctiválec s válci do V o vzletovém výkonu 441 kW (600 k). Vrtule dvoulistá kovová Fiat nastavitelná (polohovatelná) na zemi do dvou poloh o průměru 2 817 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 368 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 350 km/h v 3000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 310 km/h v 3050 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 8,7 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11,43 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8000 m | |
Dolet: Range: | 780 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem (po 350 nábojích) a 2x kulomet Breda-Safat ráže 7,7, mm v gondolkách nad spodním křídlem (často demontovámny pro snížení hmotnosti). | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letoun přímé podpory vojsk. | |
Zdroje: Sources: | Gianni Cattaneo, Profile publications, The Fiat CR 32, Aircraft profile No. 22, 1967, No ISBN HPM 6-9/2006 L+K 19-21/1990, Monografie Fiat CR-32 Freccia, M. Ovčáčík www.aerei-italiani.net http://www.airwar.ru/enc/fww2/cr32.html www.alieuomini.it archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32bis-t56014#383208Verze : 0
Vláďa
MOD
Fiat CR.32bis
Zdroj: www.airwar.ru
ve službách Německé Luftwafe
Zdroj: www.airwar.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
ve službách Německé Luftwafe
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32bis-t56014#345614Verze : 0
Ukořistěný Fiat CR.32bis v podobě, v jaké procházel od léta 1937 v SSSR zkouškami u NII-VVS. Původně šlo o italský stroj kódového označení 3-6 a výrobního čísla 431, sloužící u I Gruppa Caccia „La Cucaracha", který padl republikánům do rukou 29. ledna 1937. Letoun byl v Sovětském svazu testován v původní kamufláži, ale se zatřenými povstaleckými výsostnými znaky. Obdržel místo nich znaky sovětské, v podobě rudých pěticípých hvězd.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Fiat |
Typ letounu | Fiat CR.32bis |
Kamufláž | Kořistní |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 431 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 3-6 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32bis-t56014#420768Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Fiat CR.32bis služební číslo (Dienstnummer) Nr. 147 z výzbroje Jagdgeschwader II rakouského vojenského letectva Österreichische Luftstreitkräfte, Wiener Neustadt, začátek roku 1938. Stroj má nátěr hliníkovou barvou, výsostné znaky jsou shora na horním křídle a zdola na křídle spodním. Po anšlusu tento letoun krátce používala skupina I(l)/JG 138 německé Luftwaffe.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Fiat |
Typ letounu | Fiat CR.32bis |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 147 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1938 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32bis-t56014#420771Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Nějakou dobu po anšlusu sloužily do Luftwaffe zařazené ex-rakouské Fiaty CR.32bis v původním zbarvení, pouze s novými německými výsostnými znaky. Původní rakouská služební čísla (Dienstnummern) byla aplikována na zadní části trupu. Stroj Nr. 149 převzala do stavu stíhací skupina I(l)/JG 138, oficiálně vzniklá 1. dubna 1938 na letišti Wien-Aspern. Stroj byl záhy těžce poškozen při letecké nehodě.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Fiat |
Typ letounu | Fiat CR.32bis |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 149 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | I. skupina Stíhací eskadry 138 [1938-1938] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1938 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32bis-t56014#420772Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.