Fairey Seal Mk.I

     
Název:
Name:
Fairey Seal Mk.I Fairey Seal Mk.I
Originální název:
Original Name:
Fairey Seal Mk.I
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1930-DD.MM.193R The Fairey Aviation Co. Ltd., Hayes
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1930-DD.MM.193R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
104
První vzlet:
Maiden Flight:
11.09.1930
Osádka:
Crew:
2-3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan CATOBAR - catapult take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1588 kg 3500 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2722 kg 6000 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13.94 m 45ft 9in
Délka:
Length:
10.26 m 33ft 8in
Výška:
Height:
3.89 m 12ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
41.2 m2 443.5 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Armstrong Siddeley Panther IIA o výkonu 391 kW
dvoulistá vrtule
Armstrong Siddeley Panther IIA, power 525 hp
two-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
222.1 1) km/h v ? m 1381) mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
177 km/h v ? m 110 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5.33 min do 1524 m 5.33 min to 5000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5182 2) m 170002) ft
Dolet:
Range:
772.5 3) km 4803) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,7mm kulomet Vickers
1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis v zadní části pilotní kabiny


2x 113kg bomba
1x fixed .303 Vickers machine gun
1x flexible .303 Lewis machine gun


2x 250 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:








Poznámka:
Note:
S plováky:
1) 207,6 km/h
2) 4237 m
3) 708 km
With floats:
1) 129 mph
2) 13900 ft
3) 440 mi
Zdroje:
Sources:
Mason, Francis K. The British Bomber Since 1914. Putnam, London 1994. ISBN 0-85177-861-5.
Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912, Naval Institute Press, Annapolis 1991. ISBN 1-55750-076-2.
www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=356
http://www.airwar.ru/enc/sww2/seal.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Fairey_Seal
http://avia.russian.ee/air/england/fairey_seal.php
http://latvianaviation.com/Seal.html

Fairey Seal Mk.I - Pátý postavený Seal, sloužící na HMS Courageous.

Pátý postavený Seal, sloužící na HMS Courageous.
Fairey Seal Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Fairey-Seal-Mk-I-t57782#393629 Verze : 0
Fairey Seal byla třímístná průzkumná varianta Faireye Gordon, určená pro FAA. První prototyp, označený ještě jako Fairey IIIF Mk.VI, vzlétl v roce 1930, první dodávky k FAA začaly v roce 1933. Kvůli nutnosti startovat z letadlových, případně klasických lodí byl tento typ vybaven ocasním kolečkem, brzdami podvozkových kol, záchytnými body pro katapult, záchytným hákem a možností použití plováků místo klasického podvozku. Seal byl o něco pomalejší než Gordon, což bylo způsobeno jednak námořním vybavením, jednak zvýšením jeho pumového nákladu. FAA bylo mezi lety 1933 a 1935 dodáno 90 strojů. V roce 1936 začaly být nahrazovány novými Swordfishi Mk.I, poslední stroj byl od torpédových squadron vyřazen v roce 1938. V pomocných rolích ale čtyři Sealy vydržely až do začátku války, definitivně byly vyřazeny v roce 1943. Poslední kus sloužil jako demonstrátor u Royal Navy Photographic Unit v Indii.
Část strojů FAA byla také převedena k RAF, která je používala jako vlekače terčů. Dvanáct strojů sloužilo až do roku 1940 u No. 10 Bombing and Gunnery School. Další čtyři stroje byly používány 273. squadronou na Cejlonu pro pobřežní hlídkování, některé v plovákové verzi. Definitivně byly vyřazeny v roce 1942. Sealy byly také exportovány do Chile, Argentiny, Lotyšska a Peru.
Čtyři lotyšské stroje, dodané v roce 1935, ovšem pravděpodobně kvůli snáze dostupným náhradním dílům jako motor používaly Bristol Pegasus III M2 a trojlistou vrtuli.
Zdroj:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fairey_Seal
http://avia.russian.ee/air/england/fairey_seal.php
http://latvianaviation.com/Seal.html
Fairey Seal Mk.I - http://latvianaviation.com/Seal.html

http://latvianaviation.com/Seal.html
Fairey Seal Mk.I - www.fleetairarmarchive.net/Aircraft/Seal.htm

www.fleetairarmarchive.net/Aircraft/Seal.htm
URL : https://www.valka.cz/Fairey-Seal-Mk-I-t57782#217702 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více