FSC Lublin-51 (nákladní automobil)

FSC Lublin-51
FSC Lublin-51
     
Název:
Name:
FSC Lublin-51 FSC Lublin-51
Originální název:
Original Name:
FSC Lublin-51
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
07.11.1951-DD.06.1959 Fabryka Samochodów Ciężarowych im. B. Bieruta, Lublin /
Období výroby:
Production Period:
07.11.1951-DD.06.1959
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
17479 (všechny verze / all version)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1951 licenční výroba / licenced production of GAZ-51
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x2
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
2710 kg 5975 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
2500 kg 5512 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
5350 kg 11795 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
3500 kg 7716 lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
8850 kg 19511 lb
Celková délka:
Overall Length:
5525 mm 18 ft 1 ½ in
Celková šířka:
Overall Width:
2200 mm 7 ft 2 ⅝ in
Celková výška:
Overall Height:
2130 mm 6 ft 11 ⅞ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
245 mm 9 ⅝ in
Rozvor:
Wheelbase:
3310 mm 130 ¼ in
Rozchod:
Track:
1585 mm - přední
1650 mm - zadní
62 ⅜ in - front
65in - rear
Brzdová soustava:
Braking System:
- hydraulická, bez posilovača, bubnové brzdy na všetkých kolesách
- parkovacia mechanická na kardanovom hriadeli
- hydraulic
- parking brake - mechanical
Elektrický systém:
Electrical System:
jednovodičový, 12V, 2 x akumulátor 3ST70, alternator G-21 (225 W, 18A) single wire, 12V, 2 x battery 3ST70, generator G-21 (225 W, 18A)
Pneumatiky:
Tyres:
7,50-20
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
GAZ-511), 6 valcový radový benzínový motor GAZ-511), 6-cylinders, in-line gasoline engine
Převodovka:
Gearbox:
mechanická, 4 stupně vpřed, 1 vzad mechanical, 4 gears forward, 1 reverse
Spojka:
Clutch:
jednodisková suchá single disc, dry
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
90 l 19.8 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
70 km/h 43 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
25 km/h 16 mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
26,5 l/100 km 10.66 mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
330 km 205 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
40 ° / 32 °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Licenční produkce GAZ-51

1)označovaný aj ako M-51, či GAZ-M-51
licenced production of GAZ-51

1)also known as M-51 or GAZ-M-51
Zdroje:
Sources:
http://yogi.bubu.w.interia.pl/02_02.htm (webarchive)
https://pl.wikipedia.org/wiki/FSC_Lublin-51

FSC Lublin-51 (nákladní automobil) - FSC Lublin-51, rok výroby 1954, reštaurovaný exponát Muzeum Techniki Wojskowej GRYF

FSC Lublin-51, rok výroby 1954, reštaurovaný exponát Muzeum Techniki Wojskowej GRYF

Web autora : http://muzeumgryf.pl/eksponaty/fsc-lublin-51/

URL : https://www.valka.cz/FSC-Lublin-51-nakladni-automobil-t256851#704702 Verze : 1
FSC Lublin-51 je licenčnou produkciou nákladného automobili GAZ-51 vyrábaným automobilkou Fabryka Samochodów Ciężarowych im. B. Bieruta v Lubline. Rozhodnutie o realizácii výroby padlo v decemebri 1948, pričom bola plánované vyrábať 12 000 automobilov ročne. Pre plynulé rozbehnutie výroby pôsobila v automobilke od roku 1949 skupina sovietskych odborníkov z Gorkovskej automobilky a v roku 1950 sa začali dodávky prvých komponentov zo ZSSR. Samotná montáž sa začala v roku 1951 a pri príležitosti osláv VOSR 07.11.1951 opustilo brány továrne prvých 34 vozidiel. Do konca roku 1951 sa ich počet zvýšil na 88 kusov a 16.07.1952 bol zmontovaný tisíci automobil. Konštrukčná kapacita výroby bola dosiahnutá v roku 1954, ale napriek tomu výroba modelu ďaleko zaostávala za pôvodne plánovanou produkciou, keďže mimo Lublin-51 bolo pre potreby národného hospodárstva k dispozícii aj vozidlo z produkcie závodu Fabryka Samochodów Ciężarowych im. Feliksa Dzierżyńskiego Starachowice s nosnosťou o 1,5 tony vyššou a postupne nabiehala výroba menšieho a hospodárnejšieho automobilu Žuk. Do ukončenia výroby v polovici roku 1959 bolo vyrobených 17497 (17840 - zdroje sa líšia) automobilov, vrátane špeciálnych nástavieb (napr. sanitné automobily, putovné kino, väzenská dielňa, poľná dielňa a ďalšie). Počas výroby sa na vozidlo aplikovali aj zmeny z modelu GAZ-51A.


Prvé automobily boli vyrobené z komponentov doaných zo ZSSR. Tak ako sa zvyšovala výroba, tak rástol počet komponentov dodávaných poľkými podnikmi národného hospodárstva. Ako prvé to boli komponenty pre samotnú valníkovú nástavbu a pneumatiky (Stomil) s iným (cestným) dezénom ako pôvodne terénny dezén na sovietskych pneumatikách. Od roku 1952 k tomu pribudli oceľové panely kabín a od roku 1956 sa lokálne vyrábala aj predná náprava, odpruženie a ráfiky. K lokálne vyrábaným prvkom patrili aj smerovky a ďalšie drobné komponenty. Do skončenia výroby sa ale zo ZSSR dovážali hlavné časti motora a prevodovky.



Vizuálnym rozpoznávacím znakom vozidiel Lublin-51 od sovietskeho originálu môže byť vyrazený nápis na bočných paneloch motorového priestoru. Zatiaľ čo sovietske GAZ-51 / GAZ-51A tam majú "Автозавод имени Молотова", či "Горьковский автозавод", sériové vozidlá Lublin-51 tam majú "Fabryka Samochodów Ciężarowych Lublin"


Zdroje: xn----7sbb5ahj4aiadq2m.xn--p1ai
http://yogi.bubu.w.interia.pl/02_02.htm (webarchive)
URL : https://www.valka.cz/FSC-Lublin-51-nakladni-automobil-t256851#704761 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více