Durchbruchswagen I

     
Název:
Name:
Durchbruchswagen I Durchbruchswagen I
Originální název:
Original Name:
Durchbruchswagen I
Kategorie:
Category:
těžký tank heavy tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Henschel & Sohn GmbH, Kassel /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1938
Osádka:
Crew:
4-5 (?)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
30000 kg 66139 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
? mm ?
Délka korby:
Hull Length:
? mm ?
Celková šířka:
Overall Width:
? mm ?
Celková výška:
Overall Height:
? mm ?
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm ?
Šířka pásu:
Track Width:
300 mm 11 ¾ in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
? MPa ? psi
Pancéřování:
Armour:
50 mm mäkkej ocele (strop a spodok korby 20 mm) 1,97 in soft steel (deck and belly 0,79 mm)
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Maybach HL 120 TR Maybach HL 120 TR
Výkon:
Power:
205,9 kW při ? ot/min 276.1 bhp at ? rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Maybach Variorex Schaltgetriebe
Cletrac 3-stupňová
Maybach Variorex Schaltgetriebe
Cletrac 3 stage steering gears
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
35 km/h 22 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
Plánovaná:
7,5 cm KwK 37 L/24
Planned:
7,5 cm KwK 37 L/24
Vedlejší:
Secondary:
? ?
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Thomas L. Jentz, Hilary L. Doyle - Germany´s Tiger tanks D.W. to Tiger I Design, production & modifications, rok vydania 2000, Shiffer Military History, ISBN 0-7643-1038-0
URL : https://www.valka.cz/Durchbruchswagen-I-t88016#326515 Verze : 1
Prvá zmienka o potrebe vyvinúť nový tank hmotnostnej kategórie 30-ton sa objavila v hlásení generála Liesa pre Heeres Waffenamt zo dňa 30.10.1935. Nový tank mal mať aspoň 20 mm pancierovanie a mal byť vyzbrojený 75 mm kanónom s úsťovou rýchlosťou aspoň 650 m/s. Nasledovalo obdobie zadávania špecifikácií. Po viac ako roku sa Baurat Kniepkamt (automobilový odborník z WaPrüf 6) obrátil na firmu Henschel s požiadavkou na vývoj nového tanku pod kódovým označením Begleitwagen B.W. (verstärkt). Označenie B.W. niesli i verzie tanku Pz.Kpfw. IV, preto sa 12.3.1937 pristúpilo k premenovaniu na I.W. (Infanteriewagen), ktoré bolo v krátkom čase opäť zmenené 28.4.1937 na D.W. (Durchbruchswagen). V roku 1939 bolo toto označenie zmenené na VK 30.01 alte Konstruktion.
Na plánovacom produkčnom zozname firmy Henschel z 1.10.1939 figuroval zámer vyrobiť jeden prototyp D.W. I s riadiacim mechanizmom systému Cletrac a druhý prototyp D.W. II s viacstupňovým riadiacim mechanizmom. Obe prototypy dokončila a otestovala firma Henschel v druhej polovici roku 1938.
Prototypová platforma D.W. II bola vyrobená z mäkkej (nepancierovanej) ocele. Podvozok tvorilo okrem hnacieho a napínacieho kolesa i šesť zdvojených pojazdových kolies po obvode s gumovou obručou odpružených torznými tyčami a tri podporné kladky. Pásy mali rozostup 300 mm. Pásy mali mazané ihličkové ložiská.
O detailoch konštrukcie vypovedá hlásenie Dr. Adersa z 2/1945 uvedené v zdroji informácií.
Na požiadavku WaPrüf 6 na novú vežu pre B.W. (verstärkt) z 2.11.1936 reagovala firma Krupp koncepčným návrhom dňa 22.2.1937. Po revízií požiadaviek informoval dňa 12.3.1937 Dr. Olbrich (WaPrüf 6/IId firmu Krupp o naledovných rozhodnutiach :

1. Označenie projektu B.W. (verstärkt) bolo zmenené na I.W. (Infanteriewagen).
2. Koncepčný návrh firmy Krupp načrtnutý na výkrese AKF 30304 z 22.2.1937 bude použitý pre ďalší vývoj. Vnútorný obežný priemer veže mal byť 1500 mm.
3. Kanón 7,5 cm Kw.K. L/24 z tanku Pz.Kpfw. IV bude použitý v novej veži. Nebudú povolené žiadne konštrukčné zmeny zbrane jedine s výnimkou pri zmene hrúbky pancierovej ochrany.
4. Pancierovanie veže bolo stanovené na 50 mm na čele veže, 20 mm na štíte kanónu a 15 mm na strope veže.
5. Rádioaparatúra bude umiestnená v zadnej časti veže za kanónom.
6. Prírastok hmotnosti nemá vplyv na predchádzajúcu konštrukciu ložiskového uloženia veže a bola plne akceptovaná. Neplánoval sa elektrický pohon veže.
7. V Essene prebehla diskusia o konštrukcii priezorov. Ak to bude možné, tak vystupujúce hlavy skrutiek z veže majú byť eliminované.
8. Výrobe oceľovej veže mala prechádzať výroba drevenej makety.
9. Dokončenie projektu malo byť urýchlené.

24.6.1938 bol WaPrüf 6/IId vo firme Krupp objednaný prototyp veže vyrobený z nepancierovanej ocele. 26.5.1939 bola veža dokončená a následne na rozkaz majora Crohna dňa 8.6.1939 prevezená do firmy Grusonwerk v Magdeburgu, kde sa mali prevádzať porovnávacie skúšky s kompletnou vežou z tanku Pz.Kpfw. IV.
Výskyt prototypu DW I je uvádzaný v hlásení (BIOS “The Henschel Panzerversuchsstation, Haustenbeck, Paderborn.) o stave ukoristených nemeckých obrnených vozidiel v Haustenbecku v roku 1945.

Thomas L. Jentz, Hilary L. Doyle - Germany´s Tiger tanks D.W. to Tiger I Design, production & modifications, rok vydania 2000, Shiffer Military History, ISBN 0-7643-1038-0
panzerplace.eu

Durchbruchswagen I -


Durchbruchswagen I -


Durchbruchswagen I -


URL : https://www.valka.cz/Durchbruchswagen-I-t88016#326516 Verze : 8
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více