Název: Name: | Douglas 8A-2 | Douglas 8A-2 |
Originální název: Original Name: | Northrop 8A-2 | |
Kategorie: Category: | bitevní letoun | attack aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.MM.1938 Douglas Aircraft Co. Inc., El Segundo, California | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 30 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2145 kg | 4729 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3470 kg | 7650 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4048 kg | 8924 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,540 m | 47ft 8,44in |
Délka: Length: | 9,500 m | 31ft 2,01in |
Výška: Height: | 3,980 m | 13ft 0,68in |
Plocha křídla: Wing Area: | 33,73 m2 | 363.07 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 102,876 kg/m2 | 21.07 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Wright Cyclone R-1820 G3, vzduchem chlazený, hvězdicový, devítivalec, přeplňovaný kompresorem o výkonu 626 kW v h= 2 650 m při 2 100 ot/min Vrtule trojlistá Hamilton-Standard s konstantní rychlostí otáček o průměru 2 900 mm. | Wright Cyclone R-1820 G3, nine-cylinder single-row supercharged air-cooled radial engine, rated 840 hp at 2,100 rpm at 8,695 ft, driving three blade constant-speed Hamilton-Standard propeller diam. 9ft 6,17in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 359 km/h v 2652 m | 223 mph in 8700 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 322 km/h v 2652 m | 200 mph in 8700 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 6,2 m/s | 1220.5 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | min do m | min to ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7740 m | 25394 ft |
Dolet: Range: | 1100 km | 683.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1915 km | 1180.6 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Madsen ráže 11,35 mm, 710 nábojů pro každý, 2x pevný kulomet Madsen ráže 7,65 mm, 925 nábojů pro každý a 1x pohyblivý kulomet Madsen ráže 7,65 mm s 1 000 náboji. Pumový náklad: do 615 kg, obvykle 20x 13,5 kg protipěchotních pum nebo 6x 55 kg nebo 4x 130 kg nebo 2x 270 kg nebo 1x 550 kg puma. | Two fixed forward-firing 0.45 inch Madsen machine-guns, 710 rounds each, two fixed forward-firing 0.301 inch Madsen machine-guns, 925 ronds each and one flexible 0.301 inch Madsen machine-gun in the dorsal position, 1,000 rounds. Bomb load: Up to 1,356 lb bombs (twenty 30 lb bombs or six 121 lb bombs or four 287 lb boms or two 595 lb bombs or one 1,212.5 lb bomb) |
Uživatelské státy: User States: | Argentina | Argentine |
Poznámka: Note: | Firma Northrop v roce 1936 předvedla v Argentině upravený letoun Northrop Gamma 5B, argentinské letectvo se tehdy modernizovalo a v roce 1937 podepsalo objednávku na 30 útočných letadel Northrop 8A-2. Tyto letouny byly dodány do Argentiny v roce 1938, konstrukčně vycházely z útočného letounu A-17. Ve výzbroji měly dánské kulomety Madsen. Poslední letoun byl vyřazen ze stavu argentinského letectva v roce 1955. | - |
Zdroje: Sources: | Air Magazine No.36, Juan Carlos Cicalesi and Santiago Rivas, Le Northrop 8A-2, Fevriel / Mars 2007, de TMA SARl, Paris |
Období | - |
Výrobce | Northrop / Northrop Grumman |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |