Dingo 2A2 s pozemním přehledovým radarem (BÜR)

German Dingo 2A2 with ground surveillance radar (BÜR)
Dingo 2A2 mit Bodenüberwachungsradar (BÜR)
     
Název:
Name:
Dingo 2A2 BÜR Dingo 2A2 BÜR
Originální název:
Original Name:
Dingo 2A2 mit Bodenüberwachungsradar (BÜR)
Kategorie:
Category:
průzkumné vozidlo s radarem reconnaissance vehicle with radar
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2006-DD.MM.2009 Krauss-Maffei Wegmann GmbH & Co. KG, Mnichov
DD.MM.2006-DD.MM.2009 EADS Cassidian, Ulm
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2006-DD.MM.2009
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy / prototypes
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2009
Osádka:
Crew:
?
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
~12500 kg ~27558 lb
Celková délka:
Overall Length:
6080 mm 19 ft 11 ⅜ in
Celková šířka:
Overall Width:
2390 mm 7 ft 10 ⅛ in
Celková výška:
Overall Height:
? mm ?
Světlá výška:
Ground Clearance:
400 mm 1 ft 3 ¾ in
Pancéřování:
Armour:
balistická a protiminová ochrana dle:
- STANAG 4569 Annex A Level 3
- STANAG 4569 Annex B Level 4a a 3b
ballistic and mine protection according to:
- STANAG 4569 Annex A Level 3
- STANAG 4569 Annex B Level 4a and 3b
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
OM 924 LA (přeplňovaný diesel) OM 924 LA (turbocharged diesel)
Výkon:
Power:
163 kW při 2200 ot/min 218.6 bhp at 2200 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Daimler Chrysler
(automatická, počet stupňů: 4 + 3)
Daimler Chrysler
(automatic, number of gears: 4 + 3)
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
100 km/h 62 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
900 km 559 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
37 ° 82 %
Boční náklon:
Side Slope:
21,5 ° 48 %
Překročivost:
Trench Crossing:
? ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,6 m 24 in
Brodivost:
Fording Depth:
1,2 m 47 in
Výzbroj:
Armament:
- -
Vybavení:
Equipment:
Přehledový radar. Surveillance radar.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Pneumatiky: 365/80R20.
Výška trupu vozidla: 2550 mm.
Výsuvný stožár firmy GEROH, typ 4SPM6.
Celková výška s vysunutým radarem odhadnuta na ~7 m.
Dosah radaru EADS Cassidian ~40 km.
Od sériové výroby upuštěno v roce 2012.
Firma Cassidian zanikla v lednu 2014.
Tyres: 365/80R20.
Vehicle hull height: 2550 mm.
GEROH retractable mast, type 4SPM6.
The total height with extended radar is estimated at ~22 ft 11 ⅝ in.
Radar range EADS Cassidian ~25 mi.
Series production abandoned in 2012.
Cassidian ceased to exist in January 2014.
Zdroje:
Sources:
www.geroh.com
https://austria-forum.org/af/AustriaWiki/ATF_Dingo
en.wikipedia.org
www.armyrecognition.com
https://www.doppeladler.com/da/forum/viewtopic.php
www.pressebox.de

Dingo 2A2 s pozemním přehledovým radarem (BÜR) -


URL : https://www.valka.cz/Dingo-2A2-s-pozemnim-prehledovym-radarem-BUER-t253352#696894 Verze : 2
Stručná historie
V roce 2006 rozhodla vojenskotechnická správa Bundeswehru nahradit radarový systém RASIT a firmě EADS zadala vývoj nového přehledového radaru. Předběžná objednávka zněla na 80 vozidel vybavených radarem. V roce 2009 dodala firma EADS Cassidian k otestování dva demonstrátory.
Prototypy radarů s německým označením Bodenüberwachungsradar (BÜR) byly vyrobeny v roce 2009 ulmskou továrnou koncernu EADS. Spolkový úřad pro vojenskou techniku a zásobování (Bundesamt für Wehrtechnik und Beschaffung, BWB) převzal první stroj 19.05.2009. Testy provádělo Technické armádní středisko (Wehrtechnischen Dienststellen). Souběžně s vývojem armádní verze probíhal vývoj i verze civilní u které se předpokládalo střežiní průmyslových objektů a vybraných pohraničních úseků.
Radar BÜR využíval technologii elektronicky řízeného paprsku (Active Electronically Scanned Array, AESA). Systém BÜR byl zautomatizován a prováděl více průzkumných úkolů najednou spolehlivěji a vyšší přesností. Každý radar systému BÜR byl schopen nahradit několika konvenčních přístrojů.
Všeobecně se předpokládalo, že po skončení testů v roce 2012 bude zahájena výroba zbývajících 78 radarů, ale z tohoto záměru sešlo z finančních důvodů.
Zmíněné prototypy byly zařazeny do stavu u blíže neurčených průzkumných praporů (Aufklärungsbataillon). Není známo, jak dlouho vozy Dingo 2A2 BÜR setrvaly v službě, ale kolem roku 2015 se vůz č. Y-428080 stal exponátem tankového muzea v Munsteru.


Zdroj:
www.geroh.com
https://austria-forum.org/af/AustriaWiki/ATF_Dingo
www.armyrecognition.com
https://www.doppeladler.com/da/forum/viewtopic.php
www.facebook.com
www.flickr.com
www.maquetland.com
www.pressebox.de
https://www.vitalykuzmin.net/search#q=BUR
www.waffenvombodensee.com
yellow.place
Dingo 2A2 s pozemním přehledovým radarem (BÜR) - Vozidlo s číslem Y-428080 se stalo exponátem tankového muzea v Munsteru. Autor fotografie Vitalij Kuzmin.

Vozidlo s číslem Y-428080 se stalo exponátem tankového muzea v Munsteru. Autor fotografie Vitalij Kuzmin.
Dingo 2A2 s pozemním přehledovým radarem (BÜR) - Vozidlo s číslem Y-428081. Foto převzato z publikace Tankograd TG5037 Spezial.

Vozidlo s číslem Y-428081. Foto převzato z publikace Tankograd TG5037 Spezial.
URL : https://www.valka.cz/Dingo-2A2-s-pozemnim-prehledovym-radarem-BUER-t253352#696977 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více