Název: Name: | Dewoitine D.550 | Dewoitine D.550 |
Originální název: Original Name: | Dewoitine D.550 | |
Kategorie: Category: | jiná kategorie | other category |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.MM.1939 Société Nationale des Constructions Aéronautiques du Midi, Toulouse | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.MM.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 23.06.1939 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1485 kg | 3274 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1820 kg | 4012 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1950 kg | 4299 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8,200 m | 26ft 10,82in |
Délka: Length: | 8,020 m | 26ft 3,75in |
Výška: Height: | 2,700 m | 8ft 10,29in |
Plocha křídla: Wing Area: | 10,80 m2 | 116.25 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 168,52 kg/m2 | 34.52 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 12Ycrs, kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 614 kW (835 k) a max. výkon 662 kW (900 k)v h= 4 000 m při 2 650 ot/min. Vrtule trojlistá stavitelná | Hispano-Suiza HS 12Ycrs, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 824 hp for take-off and 888 hp at 13,123 ft at 2,650 rpm, drivig a three-blade variable-pitch propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 675 km/h v 6000 m | 419.4 mph in 19685 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 526 km/h v 4000 m | 326.8 mph in 13123 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 1,5 min do 2000 m | 1,5 min to 6562 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | 32808 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Speciální rychlostní letoun. Pro letoun nebyl stále k dispozici motor HS 12Z, proto byl později instalován motor Hispano-Suiza HS 12Y-51 o výkonu 735 kW (1 000 k) s tímto motorem dosáhl rychlosti 702,2 km/h v h= 6 500 m. | In 1939 Emile Dewoitine had built the D.550 to make an attempt on the air speed record. It had been developed from the D.520 fighter, but with modifications to increase its speed that included a reduced wing span and limited fuel capacity. On 23 October the D.550 reached 420 mph at 19,680 feet, an increase of 90 mph over the D.520. |
Zdroje: Sources: | Pelletier Alain, Squadron/Signal in Action. Aircraft Number 180, French Fighters of World War II, rok 2002 L+K 14/1997 Letadla 1939-45, Václav Němeček www.historyofwar.org http://www.airwar.ru/enc/xplane/d550.html www.aviafrance.com archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |