Dewoitine D.430

     
Název:
Name:
Dewoitine D.430 Dewoitine D.430
Originální název:
Original Name:
Dewoitine D.430
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.MM.1932 Société Aéronautique Française-Avions Dewoitine, Toulouse /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1931-02.10.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
02.10.1932
Osádka:
Crew:
3 + 4 pasažéři
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3340 kg 7363 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5030 kg 11089 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5375 kg 11850 lb
Rozpětí:
Wingspan:
25,050 m 82ft 2,25in
Délka:
Length:
15,380 m 50ft 5,5in
Výška:
Height:
3,500 m 11ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
68,00 m2 731.95 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
73,970 kg/m2 15.15 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
3
Typ:
Type:
Lorraine 9 Na Algol type D vzduchem chlazený přeplńovaný hvězdicový devítiválec o výkonu 221 kW (300 k).
Vrtule třílisté pro motory pod křídly a dvoulistá pro prostřední motor, vrtule byly kovové
Lorraine 9 Na Algol type D nine-cylinder air-cooled supercharged radial engine rated 296 hp at sea level.
The engines under the wings driving a three-blade metal propellers and the engine in the fuselage driving two-blade metal propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
262 km/h v 0 m 162.8 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
230 km/h v ? m 142.9 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,28 min do 2000 m 8,28 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6400 m 20997 ft
Dolet:
Range:
1055 km 655.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná unarmed
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
V roce 1930 vydalo francouzské ministerstvo letectví požadavky označené COL 3. Požadovalo tak letoun vhodný pro koloniální službu, touto kategorií se rozumí letoun, který může plnit průzkumné úkoly ve dne i v noci, je schopen bombardování lehkými pumami, může přepravovat osoby nebo raněné s lékařským personálem.
Emile Dewoitine oprášil svou honokřídlý dopravní letoun D.43, vyměnil motory za Hispano-Suiza za výkonnější Lorriane 9Na "Algol". Práce byly zahájeny v továrně v Toulouse v dubnu 1931 a testy byly zahájeny v říjnu 1932. Testy dopadly úspěšně, ale letoun se do výroby nedostal, protože měl vysoké výrobní náklady.
V roce 1934 byl přestavěn na dopravní letoun a motory byly zaměněny za Clerget 9T a v roce 1937 bylo změněno označení na D.432.
The creation of a specially designed colonial aircraft led to the issuance of the COL 3 program in 1930. To fulfill roles like day and night reconnaissance, bombing, passenger transport and medical evacuation.
The D.43 design resumed the Dewoitine studies for a high-winged three-engined colonial aircraft but the 250 hp Hispano-Suiza engine was replaced by the 300 hp Lorraine 9 Na "Algol" type D. Construction the the redesignated D.430 commenced at Toulouse. The first flight took place in October 2, 1932. The tests were found to be satisfactory, the D.430 was not ordered in production due to its high costs.
In 1934, the prototype D.430.01 was converted into a ministerial transport plane, and re-engined with Clerget 9T engines in 1937, it was redesignated D.432.01.
Zdroje:
Sources:
http://www.airwar.ru/enc/cw1/d430.html
http://www.aircraft-manuals.com/dewoitined430.html
www.secretprojects.co.uk
www.aviafrance.com

Dewoitine D.430 -


URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-430-t165610#499472 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více