Dewoitine D.27 III

     
Název:
Name:
Dewoitine D.27 III Dewoitine D.27 III
Originální název:
Original Name:
Dewoitine D.27 III
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.MM.1931 Eidgenössische Konstruktionswerkstätte, Thun
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.MM.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
20 + 45 konverzí D.27 IIIR
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1929
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1038 kg 2288 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1414 kg 3117 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,300 m 33ft 9,5in
Délka:
Length:
6,560 m 21ft 6,22in
Výška:
Height:
2,790 m 9ft 2in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,55 m2 188.91 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
80,570 kg/m2 16.5 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Mb kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém 423 kW (575 k) a nominálním výkonu 368 kW (500 k) při 2 000 ot/min.
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
Hispano-Suiza 12Mb twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine, rated at 567 hp for take-off and nomimal power 493 hp at 2,000 rpm,
driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
298 km/h v 0 m 185.2 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
250 km/h v 1500 m 155.3 mph in 4921 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,0 m/s 1968.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8300 m 27231 ft
Dolet:
Range:
425 km 264.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ráže 7,7 mm (Vickers?) nad motorem. Two fixed forward-firing caliber 0.303 inch machine-guns above the engine (Vickers?)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Švýcarské Devoitiny D.27 rozlišíme dle zatažitelného krabicového chladiče vpředu pod motorem.
Nádrž byla jedna, byla uložena ve spodní části trupu, před pilotní kabinou, v případě potřeby ji bylo možno odhodit.
After testing, the Swiss Air Force selected the D.27 as their new fighter and bought the prototype. A pre-series of five aircraft, designated D.27 III, was ordered from EKW, and additional contracts were placed for 15 D.27 IIIs (interceptor fighter) and 45 D.27 IIIRs. The D.27 III was powered by a 500 hp Hispano-Suiza 12Mb twelve-cylinder Vee engine, the D.27 IIIR by a 570 hp Hispano-Suiza 12Mc, The HS 12Mc engines were developing many problems and all D.27 IIIRs were re-engined to D.27 III standard. The D.27 III were fitted with two synchronized 0.303 in machine-guns.


The D.27 III served with the Swiss Air Force from 1931 to 1944. But in 1940 they were regulated to secondary roles
Zdroje:
Sources:
L+K č. 12/1977, Letadla 39-45, Václav Němeček, Dewoitine D,27, str. 467.
www.aviafrance.com
www.flugzeuginfo.net
http://de.wikipedia.org/wiki/Dewoitine_D.27
http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/d27.htm
http://www.hydroretro.net/etudegh/hispanosuiza.pdf

Dewoitine D.27 III -


URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-27-III-t165226#498787 Verze : 0
Historie:


Švýcarská továrna EKW (Eidgenösschische Konstruktionswerkstätten) [/url] se významně podílela na vývoji stíhacího letounu Dewoitine D.27, Emile Dewoitine si po restrukturalizaci své francouzské firmy převzal prototypy a pokračoval v již započatých zkouškách D.27. Švýcaři však v té době (rok 1929) pocítili potřebu zmodernizovat své letectvo a tak zakoupili licenční práva na výrobu D.27, což byla v té době nejlepší stíhačka v Evropě. Zakoupili jeden prototyp a pět předsériových letadel a následně začali vyrábět licenční stroje, které byly mírně upravené. Nejmarkantnějším rozdílem byl chladič kapaliny. Francouzské stroje měly čelní chladič, naproti tomu Švýcaři dosáhli vyšší aerodynamické čistoty a čelní chladič zaměnili za výsuvný chladič krabicového vzhledu. Švýcarské předsériové stroje, bylo jich patnáct, poháněly motory Hispano-Suiza 12Mb, dalších pětačtyřicet sériových stíhaček (D.27IIR) bylo poháněno výkonnější verzí motoru řady „M“ - verzí 12Mc, tato verze byla však poruchová natolik, že byla postupně nahrazována starší, ale spolehlivější verzí 12Mb.


Ve Švýcarsku Dewoitiny D.27III a D.27IIIR létaly až do roku 1944, v roce 1940 však byly většinou staženy od bojových jednotek a následující léta sloužily k výcviku a kondičnímu létání.



Použité prameny:
L+K č. 12/1977, Letadla 39-45, Václav Němeček, Dewoitine D,27, str. 467.
www.flugzeuginfo.net
http://www.airwar.ru/enc/fww1/dewd27.html
http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/d27.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-27-III-t165226#498792 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více