De Havilland D.H.110 Sea Vixen FAW.2

     
Název:
Name:
De Havilland D.H.110 Sea Vixen FAW.2 De Havilland D.H.110 Sea Vixen FAW.2
Originální název:
Original Name:
De Havilland D.H.110 Sea Vixen FAW.2
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.12.1962-DD.MM.1963 The de Havilland Aircraft Co. Ltd., Christchurch
DD.MM.1963-DD.MM.1966 Hawker Siddeley Aviation Ltd., Christchurch
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1962-DD.MM.1966
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
29 + 67 konverzí FAW.1
První vzlet:
Maiden Flight:
01.06.1962
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - Standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - Conventional Take Off But Arested Recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
12678 kg 27950 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
16783 kg 37000 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
21580 kg 47575 lb
Rozpětí:
Wingspan:
15.24 m 50ft
Délka:
Length:
16.94 m 55ft 7in
Výška:
Height:
3.28 m 10ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
60.2 m2 648 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
Rolls-Royce Avon 208 o tahu 44,48 kN Rolls-Royce Avon 208, thrust 10000 lb.st.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
2x 682 l přídavná nádrž
?
2x 150 UK gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1030 km/h v 3048 m 640 mph in 10000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
45.7 m/s 9000 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,5 min do 12192 m 8,5 min to 40000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
14630 m 48000 ft
Dolet:
Range:
1271.4 km 790 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
Na pylonech pod křídly:
4x řízená střela Firestreak nebo Red Top nebo
4x raketnice Matra, každá s 24 raketami Microcell nebo
4x 227kg bomba nebo kontejner s napalmem nebo
2x 454kg bomba nebo
2x 3 neřízené rakety RP-3 nebo
4x protizemní řízená střela AGM-12B Bullpup
Underwing pylons:
4x Firestreak or Red Top guided missile or
4x Matra rocket pod with 24 2in Microcell rockets each or
4x 500 lb bomb or napalm tank or
2x 1000 lb bomb or
2x 3 RP-3 unguided rockets or
4x AGM-12B Bullpup guided missile
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- prodloužení doletu pomocí nových nádrží v prodloužených ocasních nosnících, standardně možnost tankování za letu
- možnost nést rakety Red Top, odstranění výsuvných trupových raketometů
- upraven prostor radarového operátora
- new fuel tanks in extended tailbooms, in-flight refueling probe
- capableof carrying Red Top missiles, retractable rocket batteries removed
- modified radar operator cockpit
Zdroje:
Sources:
Jackson, A.J. de Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4
Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912. Naval Institute Press, Annopolis 1991, ISBN 1-55750-076-2
Hazell, Steve. De Havilland Sea Vixen, Warpaint No.11. Hall Park Books, Husborne Crawley. ISSN 1361-0369
http://www.vectorsite.net/avvamp_3.html#m4
en.wikipedia.org

De Havilland D.H.110 Sea Vixen FAW.2 - FAW.2 ve zbarvení 899. peruti FAA, HMS Eagle

FAW.2 ve zbarvení 899. peruti FAA, HMS Eagle
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-110-Sea-Vixen-FAW-2-t93733#351137 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více