DM2A4 Seehecht

DM2A4 Seahake
     
Název:
Name:
DM2A4 Seehecht DM2A4 Seahake
Originální název:
Original Name:
DM2A4 Seehecht
Určení:
Determination:
univerzální universal
Nosič:
Carrier:
kombinace combination
Způsob navedení:
Guidance System:
řídící kabel cable guided
Výrobce:
Producer:
Atlas Elektronic
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1999-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~300
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1999
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost:
Weight:
1370 kg 3020 lb
Průměr:
Diameter:
533 mm 1ft 8,98in
Délka:
Length:
6600 mm 21ft 7,83in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
elektrický, strieborno-zinková batéria electric, silver-zinc battery
Výkony:
Performance:
 
Rychlost:
Speed:
92.6 km/h 50 kt
Dosah:
Range:
50 km při rychlosti 92.6 km/h 27 nm at speed 50 kt
Hloubka:
Depth:
? m ?
Bojová nálož:
Warhead:
 
Typ bojové nálože:
Type Warhead:
konvenční / conventional
Druh trhaviny:
Explosive Type:
PBX PBX
Hmotnost trhaviny:
Explosive Weight:
260 kg 573 lb
Zapalovač:
Fuse:
? ?
Uživatelské státy:
User States:


































Poznámka:
Note:
pasívna navádzacia hlavica, modulárna konštrukcia passive homing capability, modular construction
Zdroje:
Sources:
Roger Branfill-Cook: Torpedo: The Complete History of the World's Most Revolutionary Naval Weapon; Seaforth Publishing 2014; ISBN 9781848322158
http://www.navweaps.com/Weapons/WTGER_PostWWII.php
https://de.wikipedia.org/wiki/DM2A4_Seehecht
URL : https://www.valka.cz/DM2A4-Seehecht-t207217#587181 Verze : 0
Torpédo DM2A4 vzniklo v rámci spoločného programu spoločností AEG a Elsag ktorého cieľom bola modernizácia torpéd DM1 a DM2A1, ako druhý stupeň po torpéde DM2A3. V rámci tejto modernizácie bola realizovaná modernizácia pohybového systému, s cieľom zvýšiť dosah a rýchlosť torpéda.


Citace - crusader :



Torpéda DM2A4:
DM2A4 sú vlastne pokračovaním vývoja torpéd DM2A1, ktoré vstúpili do služby v roku 1976. DM2A4 bol vyvinutý špeciálne pre ponorky triedy 212 nemeckého námorníctva.
Pohon torpéda je elektrický na báze nových striebrozinkových akumulátorov diskového tvaru. Tie dodávajú energiu vysokofrekvenčnému sedempólovému synchrónnemu motoru o výkone 300 kW s permanentným magnetom. Účinnosť motora je viac ako 90%, riadenie otáčok je plynulé. Torpédo má oproti predchodcom nový design kormidiel.
Pohonný systém dáva torpédu značný dosah. V základnej verzii (dĺžka 6,6 m) má zbraň 4 batérie a dopláva k cieľu vzdialenému viac než 27 nm (50 km). Maximálna rýchlosť zbrane môže dosiahnuť až 50 kt.
Vo verzii M (medium) má zbraň 3 batérie a dosah 21 nm (40 km), verzia S (short) 2 batérie a dosah 16 nm (30 km). Verzia VS (very short) má len jedinú batériu a dosah 10 nm (17,5 km), pričom rýchlosť VS-ky môže dosahovať len 35-90% štandardných verzií.
Pôvodná mechanicky otáčaná hlava navádzacieho systému bola nahradená konformným pevným senzorom s celkom 152 anténami, schopným pracovať v širokom rozmedzí uhlov. Optický svetlovod zaisťuje dvojcestnú komunikáciu a dopĺňa tak navádzací systém. Od verzie VS je odvodená zbraň navádzajúca sa na lodnú brázdu, určená primárne proti obchodným lodiam.
Zbraň obsahuje 250 kg hexolit(hexagon)/RDT/alumíniovú vysoko explozívnu hlavicu s ekvivalentom 460 kg TNT. Tá je iniciovaná magnetickým alebo kontaktným zapaľovačom. Aby sa zvýšili schopnosti torpéda prekonať protiopatrenia cieľa, hlavica môže byť aktivovaná aj špeciálnym senzorom, schopným detekovať lodnú brázdu.




Zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/DM2A4
https://www.valka.cz/topic/view/27497
URL : https://www.valka.cz/DM2A4-Seehecht-t207217#587182 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více