Název: Name: | Charbin Z-9B | |
Originální název: Original Name: | 直-9B | |
Kategorie: Category: | víceúčelový vrtulník | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1993-DD.MM.20RR Harbin Aircraft Manufacturing Corporation, Harbin | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1993-DD.MM.20RR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 150+ | |
První vzlet: Maiden Flight: | 16.01.1992 Z-9A-100 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Uspořádání rotorů: Rotor Configuration: | fenestron | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného vrtulníku: Empty Weight: | 2050 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4100 kg | |
Délka s otáčejícími se rotory: Length with Rotors Turning: | 13,46 m | |
Délka trupu: Fuselage Length: | 11,44 m | |
Šířka trupu: Fuselage Width: | 1,90 m | |
Celková výška: Overall Height: | 4,01 m | |
Průměr hlavního rotoru: Main Rotor Diameter: | 11,93 m | |
Průměr vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Diameter: | 1,10 m | |
Plocha disku hlavního rotoru: Main Rotor Disc Area: | 111,97 m2 | |
Plocha disku vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Disc Area: | 0,95 m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | turbohřídelový | |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | Ču-čou WZ-8A o výkonu 544 kW/740 k | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1140 l 400 l pomocná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 305 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 260 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Statický dostup: Static Ceiling: | 1600 m | |
Dynamický dostup: Dynamic Ceiling: | 4500 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1000 km | |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | 9 cestujících 1900 kg nákladu 1600 kg podvěšeného nákladu | |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | - | |
Vybavení: Equipment: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ? | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim; Komissarov, Dmitriy. Chinese Aircraft: China's aviation industry since 1951. Hikoki Publications, Manchester 2008. ISBN: 9-781902-109046. ruslet.webnode.cz www.sinodefence.com |
URL : https://www.valka.cz/Charbin-Z-9B-t43978#616741Verze : 0
Aubi
MOD
Zhi-9B (Z-9B) - viacúčelový vrtuľník, vyrobený na základe typu Eurocopter AS-365N2.
Výrobca: Harbin Aircraft Manufacturing Company (HAMC), Hrabin, provincia Heilongjiang
V roku 1988 boli firmou HAMC experimentálne rozestavené dva prototypy Z-9B, tiež známe ako Z-9A-100, ktoré boli adekvátne verzii AS-365N2. Prvý čínsky variant Z-9A-100, s podielom súčiastok čínskej výroby 71,9% úspešne vzlietol 16. januára 1992 a letové skúšky boli ukončené v novembri 1992. Sériová výroba Z-9B sa začala v roku 1993 a do výzbroje PLA bol zavedený v roku 1994. Celkovo bolo vyrobených okol 100 ks typu Z-9B v niekoľkých sériách (prvá séria 25 ks dodaná do armády do roku 1997, druhá séria 7 ks v roku 1998, ďalšie kusy jednotlivo v priebehu ďalších rokov).
Verzia Z-9B má modifikovaný 11-lopatkový fenestron miesto zadného rotora z kompozitnýchmateriálov, na rozdiel od kovového 13-lopatkového v type AS-365N1. Je to základná varianta, ktorá je zavedená v PLA. Ako vrtuľník na prepravu výsadku uvesie 10 plne vyzbrojených pešiakov. Niektoré vrtuľníky sú upravené na plnenie špeciálnych úloh - najmä na spojovacie úlohy, úlohy riadenia paľby delostrelectva a úlohy rádioelektronického boja.
Výrobca: Harbin Aircraft Manufacturing Company (HAMC), Hrabin, provincia Heilongjiang
V roku 1988 boli firmou HAMC experimentálne rozestavené dva prototypy Z-9B, tiež známe ako Z-9A-100, ktoré boli adekvátne verzii AS-365N2. Prvý čínsky variant Z-9A-100, s podielom súčiastok čínskej výroby 71,9% úspešne vzlietol 16. januára 1992 a letové skúšky boli ukončené v novembri 1992. Sériová výroba Z-9B sa začala v roku 1993 a do výzbroje PLA bol zavedený v roku 1994. Celkovo bolo vyrobených okol 100 ks typu Z-9B v niekoľkých sériách (prvá séria 25 ks dodaná do armády do roku 1997, druhá séria 7 ks v roku 1998, ďalšie kusy jednotlivo v priebehu ďalších rokov).
Verzia Z-9B má modifikovaný 11-lopatkový fenestron miesto zadného rotora z kompozitnýchmateriálov, na rozdiel od kovového 13-lopatkového v type AS-365N1. Je to základná varianta, ktorá je zavedená v PLA. Ako vrtuľník na prepravu výsadku uvesie 10 plne vyzbrojených pešiakov. Niektoré vrtuľníky sú upravené na plnenie špeciálnych úloh - najmä na spojovacie úlohy, úlohy riadenia paľby delostrelectva a úlohy rádioelektronického boja.
URL : https://www.valka.cz/Charbin-Z-9B-t43978#173524Verze : 1
buko1
MOD
Z-9B:
Z-9B z vybavenia vojenskej polície PLA (PAP - People Armed Police)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Z-9B z vybavenia vojenskej polície PLA (PAP - People Armed Police)
URL : https://www.valka.cz/Charbin-Z-9B-t43978#173525Verze : 0
buko1
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.