Main Menu
User Menu

Caspar C 35 Priwall

     
Název:
Name:
Caspar C 35 Priwall
Originální název:
Original Name:
Caspar C 35 Priwall
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.MM.1928 Caspar Werke AG, Travemünde /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928-DD.MM.1928
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2 + 8
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2400 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4600 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
16,72 m
Délka:
Length:
13,24 m
Výška:
Height:
4,78 m
Plocha křídla:
Wing Area:
69,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW VIU o výkonu 552 kW/750 k
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
203 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
180 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m
Dolet:
Range:
1000 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
https://www.histaviation.com/Caspar_C_35.html
www.1000aircraftphotos.com
https://www.en.wikipedia.org/wiki/Caspar_C_35
URL CZ: https://www.valka.cz/Caspar-C-35-Priwall-t69155#243228Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Caspar-C-35-Priwall-t69155#243228Version : 0
Caspar C-35

Historie :
Letoun Caspar C-35 byl dalším z řady strojů, vyprojektovaných a postavených v německé továrně Karl Caspar AG. V meziválečném období v Německu musely skoro všechny nově vznikající konstrukce maskovat svůj pravý účel. Německu byla zakázáno vyzbrojovat vojenské letectvo a hlavně projektovat nové stroje a tak se pravý účel strojů musel maskovat. Příkladem může být i letoun Caspar C-35, sice to byl civilní letoun pro dopravu osmi cestujících, ale po malých konstrukčních úpravách se z něj mohl stát ryze vojenský letoun. Uvažovalo se o dvou vojenských verzích, první transportní a druhé námořní. První zkušební let proběhl v roce 1928 v Travemünde a stroj pilotoval W. Noack. Po úspěšném zalétání byl stroj v dubnu 1928 zaregistrován u Caspar AG, ale už v srpnu téhož roku dostal stroj civilní označení D-1360 a létal pro společnost DLH (Deutsche Luft Hansa). Byl vyroben pouze jeden exemplář a i ten měl krátkou životnost, byl zničen v červenci 1930.
Letoun Caspar C-35 byl desetimístný dvouplošník s pevným podvozkem. Poháněl ho řadový dvanáctiválec BMW VIU, chlazený ethylenglykolem, o výkonu 563 kW. Rychlost letounu byla 203 km/h, rychlost cestovní byla 180 km/h a rychlost přistávací 95 km/h. Letoun létal bez výzbroje.

Zdroj:
https://www.histaviation.com/Caspar_C_35.html
www.1000aircraftphotos.com
www.romantic-love.info
https://www.en.wikipedia.org/wiki/Caspar_C_35
URL CZ: https://www.valka.cz/Caspar-C-35-Priwall-t69155#243227Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Caspar-C-35-Priwall-t69155#243227Version : 0
Na všech fotografiich se jedná o stejný letoun, registrační značka D-1360. Na prvni fotografii, kdy letoun stojí na stojánce letiště Schiphol v Amsterdamu, má už stroj zalepená vyhlídková okna na boku trupu.


Zdroj:
https://www.histaviation.com/Caspar_C_35.html
www.1000aircraftphotos.com

Caspar C 35 Priwall -


Caspar C 35 Priwall -


Caspar C 35 Priwall -


URL CZ: https://www.valka.cz/Caspar-C-35-Priwall-t69155#243229Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Caspar-C-35-Priwall-t69155#243229Version : 0