Caspar C 32

     
Název:
Name:
Caspar C 32 Caspar C 32
Originální název:
Original Name:
Caspar C 32
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.1928 Caspar Werke AG, Travemünde /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.1928
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2 (31))
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1400 kg 3086 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2300 kg 5071 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
38001) kg 8378 1) lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,00 m 49ft 2,54in
Délka:
Length:
9,10 m 29ft 10,26in
Výška:
Height:
3,90 m 12ft 9,53in
Plocha křídla:
Wing Area:
53,00 m2 570.49 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW IV o výkonu 173 kW/235 k BMW IV, power 332 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1582) km/h v ? m 98.2 2) mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
1,85 m/s 364.2 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
27 min do 3000 m 27 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3730 m 12238 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
75001) km 4660.3 1) mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) Označená data patří letounu výrobního čísla 7010 (D-1145), poháněného motorem Junkers L-5 o výkonu 210 kW, s tímto letounem se pokusil pilot O. Koennecke o rekord (let do USA východní cestou, přes Indii a Japonsko).
2) D-1145 170 km/h
-
Zdroje:
Sources:
P.Masson, Historie německé armády 1939-1945, Naše vojsko 2006, ISBN 80-206-0818-4
http://www.histaviation.com/Caspar_C_32.html
http://www.koelner-luftfahrt.de/koennecke.htm
http://www.en.wikipedia.org/wiki/Caspar_C_32
http://www.dic.academic.ru/dic.nsf/enwiki/8187331
www.de.wikipedia.org
http://www.luftfahrtmuseum.com/htmd/dtf/jul5.htm
http://www.en.wikipedia.org/wiki/Adlershof
www.israelim.info
http://www.luftfahrtmuseum.com/htmd/dtf/bmw4.htm
URL : https://www.valka.cz/Caspar-C-32-t81105#297032 Verze : 0
Caspar C-32


Historie:
Letoun Caspar C-32 je jeden z mála typů továrny Karl Caspar AG, který se dočkal více než jen výroby prototypu. V meziválečném období v Německu, musely všechny nově vznikající konstrukce, maskovat svůj pravý účel. Až do roku 1927 pracovala v Německu mezinárodní komise ( CMIT ), která mimořádně aktivně dohlížela na zákaz veškeré zbrojní výroby a vývoje. I přesto se však vývoj nezastavil a využíval všemožných mezer a skulin v těchto omezeních. Vznikaly tak konstrukce letadel dopravních a cvičných, které po mírných úpravách mohly sloužit vojenským účelům. Caspar C-32 byl vlastně letounem práškovacím, za jeho konstrukcí stal inženýr Reinhold Mewes. Prototyp poprvé vzlétl v roce 1926, poté byly letouny v průběhu let 1928 až 1930 zkoušeny ve zkušebním ústavu DVL ( Deutsche Versuchsanstalt für Luftfahrt ), který sídlil v Berlíně - Aldershofu. Po provedených zkouškách a zalétání byly 3 stroje výrobní čísla ( 7 006, 7 008, 7 009 ), převedeny do stavu společnosti DVS GmbH ( Deutsche Verkehrsfliegerschüle ), což byla vlastně pilotní škola dopravního letectva. Poslední vyrobený stroj výrobní číslo ( 7 010 ), použil ke svému rekordnímu letu Otto Kőnnecke, který se chtěl pokusit, ( východní cestou přes Indii a Japonsko ) doletět se svým upraveným strojem do USA. Kőnneckeho upravený Caspar C-32 poháněl řadový šestiválec Junkers L-5 o výkonu 210 kW, navíc měl v pilotním prostoru místo pro dalšího člena posádky. Iniciátorem tohoto rekordního letu byl vlastně hrabě Georg Friedrich Graf zu Solms - Laubach, který letoun koupil a spolu s O.Kőnneckem a mechanikem J.Hermannem tento let podnikl. Dne 20. září 1939 se letoun Caspar C-32 pojmenovaný Germania vznesl do vzduchu z letiště Kőln - Butzweilerhof, na palubě nesl kromě tří členů posádky také 1 000 kg nákladu ( proviant, gumový záchranný člun, náhradní díly ). Po startu z Butzweislerhofu posádka minula města Vídeň, Budapešť, Bělehrad, Bagdád , Basru až nakonec v okolí indického města Etawah, musela kvůli problémům s motorem přistát a svůj rekordní let ukončit. Po nouzové opravě se pak celá posádka i s letounem vrátila zpátky do Německa.



Zdroje:


P.Masson, Historie německé armády 1939-1945, Naše vojsko 2006, ISBN 80-206-0818-4


http://www.histaviation.com/Caspar_C_32.html
http://www.koelner-luftfahrt.de/koennecke.htm
http://www.en.wikipedia.org/wiki/Caspar_C_32
http://www.dic.academic.ru/dic.nsf/enwiki/8187331
www.de.wikipedia.org
http://www.luftfahrtmuseum.com/htmd/dtf/jul5.htm
http://www.en.wikipedia.org/wiki/Adlershof
www.israelim.info
http://www.luftfahrtmuseum.com/htmd/dtf/bmw4.htm
URL : https://www.valka.cz/Caspar-C-32-t81105#297028 Verze : 0
Caspar C-32


Zdroj:
www.aviastar.org
http://www.histaviation.com/Caspar_C_32.html
www.israelim.info

Caspar C 32 -


Caspar C 32 -


Caspar C 32 -


URL : https://www.valka.cz/Caspar-C-32-t81105#297035 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více