Název: Name: | Caproni Ca.101 | |
Originální název: Original Name: | Caproni Ca.101 | |
Kategorie: Category: | transportní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1927-DD.MM.193R Aeroplani Caproni SA, Milano-Taliedo / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1927-DD.MM.193R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~230 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1927 | |
Osádka: Crew: | 4-5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3437 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5133 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 19,68 m | |
Délka: Length: | 14,37 m | |
Výška: Height: | 3,89 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 61,70 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 3 | |
Typ: Type: | 3x Piaggio Stella VII o výkonu 272 kW/370 k, or 3x Alfa Romeo D2 o výkonu 177 kW/240 k, or 3x Walter Castor o výkonu 191 kW/260 k, or 2x Armstrong-Siddeley Lynx o výkonu 149 kW/203 k 1x Alfa Romeo Jupiter IV o výkonu 426 k | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 250 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 205 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 12,5 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6000 m | |
Dolet: Range: | 1000 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm na hřbetě 1-2x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm pod trupem 800 kg pum | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Data patří koloniální bombardovací variantě s motory Stella. | |
Zdroje: Sources: | Taylor, Michael J. H. Warplanes of the World 1918-1939. Ian Allan Ltd. 1981. ISBN 0-684-16984-3. Thompson, Jonathan. Italian Civil and Military Aircraft 1930-1945. Aero Publishers, 1963. ISBN 0-8168-6500-0. Grey, C. G., Brigman, L. Jane´s All the World´s Aircraft 1938. Sampson Low, Marston & Company, London 1938. Němeček, Václav. Caproni Ca.101, L+K 2001/01. www.ams.vr.it http://www.aerei-italiani.net/...Ca._101bis_Aerei_Italiani.html |
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-101-t58025#209904Verze : 0
Michal Rak
MOD
Caproni Ca.101
Historie:
Letoun navrhl v roce 1927 Gianni Caproni jako dopravní pro osm cestujících. Jednalo se o vzpěrový hornoplošník s celoocelovou kostrou, která byla potažena plátnem. K pohonu sloužila trojice motorů Armstrong Siddeley Lynx s výkonem 200 koní. Civilní zájemce letoun nenašel, zalíbil se ale letectvu, kterému se líbila robustní konstrukce a možnost víceúčelového použití. U firmy Caproni následně objednala dvě verze. Těžkou noční bombardovací, která byla poháněna motory Piaggio Stella VII, vyzbrojená třemi kulomety a unesla 800 kg pum, a tzv. koloniální, víceúčelovou, která létala často neozbrojená a určená hlavně k dopravě a průzkumu. Tyto letouny nejprve poháněly čs. motory Walter Castor s výkonem 176 kW (240 k), později domácí Alfa Romeo Dux po 198 kW (270 k). Obě verze byly postaveny v přibližně stejném počtu a spolehlivě sloužily v italském letectvu.
V roce 1933 podnikl jeden letoun let se šesti cestujícími bez mezipřistání z Říma do Moskvy, nejvíce se ale „proslavily“ svou účastí na útoku na Habeš v roce 1935, kde byly používány hlavně jako bombardovací. Většina letounů poté v oblasti, nyní zvané jako Italská východní Afrika, zůstala a byla používána, hlavně už jako dopravní, dokud pro ně byly náhradní díly.
Pramen:
L+K 1/2001
Historie:
Letoun navrhl v roce 1927 Gianni Caproni jako dopravní pro osm cestujících. Jednalo se o vzpěrový hornoplošník s celoocelovou kostrou, která byla potažena plátnem. K pohonu sloužila trojice motorů Armstrong Siddeley Lynx s výkonem 200 koní. Civilní zájemce letoun nenašel, zalíbil se ale letectvu, kterému se líbila robustní konstrukce a možnost víceúčelového použití. U firmy Caproni následně objednala dvě verze. Těžkou noční bombardovací, která byla poháněna motory Piaggio Stella VII, vyzbrojená třemi kulomety a unesla 800 kg pum, a tzv. koloniální, víceúčelovou, která létala často neozbrojená a určená hlavně k dopravě a průzkumu. Tyto letouny nejprve poháněly čs. motory Walter Castor s výkonem 176 kW (240 k), později domácí Alfa Romeo Dux po 198 kW (270 k). Obě verze byly postaveny v přibližně stejném počtu a spolehlivě sloužily v italském letectvu.
V roce 1933 podnikl jeden letoun let se šesti cestujícími bez mezipřistání z Říma do Moskvy, nejvíce se ale „proslavily“ svou účastí na útoku na Habeš v roce 1935, kde byly používány hlavně jako bombardovací. Většina letounů poté v oblasti, nyní zvané jako Italská východní Afrika, zůstala a byla používána, hlavně už jako dopravní, dokud pro ně byly náhradní díly.
Pramen:
L+K 1/2001
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-101-t58025#209906Verze : 0
Michal Rak
MOD
Caproni Ca.101
www.finn.it
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.finn.it
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-101-t58025#209907Verze : 0
Michal Rak
MOD
http://www.airwar.ru/enc/bww1/ca101.html
Období | 2. italsko-habešská válka [1935-1936] |
Výrobce | Caproni / Caproni Bergamaschi / Caproni Vizzola |
Typ letounu | Caproni Ca.101 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | MM60517 |
Taktické označení / imatrikulace | 14-6 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Ca.101 D2 14. peruti "Testa di leone". Boky trupu a křídla byly natřeny krémovou barvou, směrovka, příď, horní a spodní plocha trupu byly rudohnědé.
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-101-t58025#514177Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.