Název: Name: | CANT Z.505 | |
Originální název: Original Name: | CANT Z.505 | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1935 Cantieri Aeronautici e Navali Triestini, Monfalcone / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1935 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 10.07.1935 | |
Osádka: Crew: | 4 + 8 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 8170 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 12794 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 28,30 m | |
Délka: Length: | 18,75 m | |
Výška: Height: | 7,50 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | ? m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 3 | |
Typ: Type: | Isotta Fraschini Asso XI R2C.16 o výkonu 647 kW/880 k třílistá kovovávrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 325 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 290 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5000 m | |
Dolet: Range: | 3500 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | www.archeologiaindustriale.it http://www.vittorelli.it/alicap.htm www.giemmesesto.org http://www.airwar.ru/enc/cw1/z505.html http://it.wikipedia.org/wiki/CRDA_CANT |
URL : https://www.valka.cz/Cant-Z-505-t69574#245023Verze : 0
CRDA ( CANT ) Z.505
Historie :
Koncem roku 1934 začal hlavní inženýr letecké továrny CRDA, Fillipo Zappata, přemýšlet nad stavbou nového plovákového letounu, který by byl určen pro civilní letectvo. Tento nápad oslovil leteckou společnost Ala Littoria a ta 18. září 1934, zadala oficiální zakázku na stavbu letounu označováného jako Cant Z.505. Prototyp byl poprvé zalétán v Monfalcone 10. července 1935 a stroj pilotoval M.Stoppani, zkušební pilot továrny CRDA. Zkoušky proběhly úspěšně a tak Regia Aeronautica, zařadila letoun do svého stavu a označila výrobním číslem MM268. Prototyp nesl i civilní označení I-ZAPP ( letoun byl takto označen na počest jeho konstruktéra Fillipo Zappaty ). Letoun byl ovšem velice záhy označen jinou civilní značkou I-VACI, a byl dán k dispozici guvernéru Dodekanéz Cesare M. de Vecchimu. Nakonec v době od 12. dubna 1940 do 27. července 1941 letoun stál na letišti ve Vigna di Valle a pomalu chátral. Letoun skončil neslavně, byl rozebrán na části a ty se použily na stavbu následujícího typu Cant Z.506.
Cant Z.505 byl třímotorový jednoplošný plovákový letoun se dvěma plováky. Byl smíšené konstrukce dřevo a kov ( plováky byly kovové ). Letoun poháněly tři dvanáctiválcové motory Isotta Fraschini Asso XI R2C16 o výkonu jednoho motoru 840 koní. Motory poháněly třílisté dřevené a později kovové vrtule. Letoun měl čtyřčlennou posádku, ta se skládala ze dvou pilotů, radisty a palubního mechanika. Za pilotní kabinou bylo oddělení pro osm cestujících.
Zdroje :
http://www.vittorelli.it/alicap.htm
www.giemmesesto.org
http://www.airwar.ru/enc/cw1/z505.html
http://it.wikipedia.org/wiki/CRDA_CANT
Historie :
Koncem roku 1934 začal hlavní inženýr letecké továrny CRDA, Fillipo Zappata, přemýšlet nad stavbou nového plovákového letounu, který by byl určen pro civilní letectvo. Tento nápad oslovil leteckou společnost Ala Littoria a ta 18. září 1934, zadala oficiální zakázku na stavbu letounu označováného jako Cant Z.505. Prototyp byl poprvé zalétán v Monfalcone 10. července 1935 a stroj pilotoval M.Stoppani, zkušební pilot továrny CRDA. Zkoušky proběhly úspěšně a tak Regia Aeronautica, zařadila letoun do svého stavu a označila výrobním číslem MM268. Prototyp nesl i civilní označení I-ZAPP ( letoun byl takto označen na počest jeho konstruktéra Fillipo Zappaty ). Letoun byl ovšem velice záhy označen jinou civilní značkou I-VACI, a byl dán k dispozici guvernéru Dodekanéz Cesare M. de Vecchimu. Nakonec v době od 12. dubna 1940 do 27. července 1941 letoun stál na letišti ve Vigna di Valle a pomalu chátral. Letoun skončil neslavně, byl rozebrán na části a ty se použily na stavbu následujícího typu Cant Z.506.
Cant Z.505 byl třímotorový jednoplošný plovákový letoun se dvěma plováky. Byl smíšené konstrukce dřevo a kov ( plováky byly kovové ). Letoun poháněly tři dvanáctiválcové motory Isotta Fraschini Asso XI R2C16 o výkonu jednoho motoru 840 koní. Motory poháněly třílisté dřevené a později kovové vrtule. Letoun měl čtyřčlennou posádku, ta se skládala ze dvou pilotů, radisty a palubního mechanika. Za pilotní kabinou bylo oddělení pro osm cestujících.
Zdroje :
http://www.vittorelli.it/alicap.htm
www.giemmesesto.org
http://www.airwar.ru/enc/cw1/z505.html
http://it.wikipedia.org/wiki/CRDA_CANT
URL : https://www.valka.cz/Cant-Z-505-t69574#245022Verze : 0
Reklama
CRDA ( CANT ) Z.505
Zdroje :
http://www.airwar.ru/enc/cw1/z505.html
Zdroje :
http://www.airwar.ru/enc/cw1/z505.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Cant-Z-505-t69574#245024Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.