Main Menu
User Menu
Reklama

Cant Z.505

     
Název:
Name:
CANT Z.505
Originální název:
Original Name:
CANT Z.505
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1935 Cantieri Aeronautici e Navali Triestini, Monfalcone /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
10.07.1935
Osádka:
Crew:
4 + 8
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
8170 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
12794 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
28,30 m
Délka:
Length:
18,75 m
Výška:
Height:
7,50 m
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
3
Typ:
Type:
Isotta Fraschini Asso XI R2C.16 o výkonu 647 kW/880 k
třílistá kovovávrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
325 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
290 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5000 m
Dolet:
Range:
3500 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
www.archeologiaindustriale.it
http://www.vittorelli.it/alicap.htm
www.giemmesesto.org
http://www.airwar.ru/enc/cw1/z505.html
http://it.wikipedia.org/wiki/CRDA_CANT
URL : https://www.valka.cz/Cant-Z-505-t69574#245023Verze : 0
CRDA ( CANT ) Z.505


Historie :
Koncem roku 1934 začal hlavní inženýr letecké továrny CRDA, Fillipo Zappata, přemýšlet nad stavbou nového plovákového letounu, který by byl určen pro civilní letectvo. Tento nápad oslovil leteckou společnost Ala Littoria a ta 18. září 1934, zadala oficiální zakázku na stavbu letounu označováného jako Cant Z.505. Prototyp byl poprvé zalétán v Monfalcone 10. července 1935 a stroj pilotoval M.Stoppani, zkušební pilot továrny CRDA. Zkoušky proběhly úspěšně a tak Regia Aeronautica, zařadila letoun do svého stavu a označila výrobním číslem MM268. Prototyp nesl i civilní označení I-ZAPP ( letoun byl takto označen na počest jeho konstruktéra Fillipo Zappaty ). Letoun byl ovšem velice záhy označen jinou civilní značkou I-VACI, a byl dán k dispozici guvernéru Dodekanéz Cesare M. de Vecchimu. Nakonec v době od 12. dubna 1940 do 27. července 1941 letoun stál na letišti ve Vigna di Valle a pomalu chátral. Letoun skončil neslavně, byl rozebrán na části a ty se použily na stavbu následujícího typu Cant Z.506.
Cant Z.505 byl třímotorový jednoplošný plovákový letoun se dvěma plováky. Byl smíšené konstrukce dřevo a kov ( plováky byly kovové ). Letoun poháněly tři dvanáctiválcové motory Isotta Fraschini Asso XI R2C16 o výkonu jednoho motoru 840 koní. Motory poháněly třílisté dřevené a později kovové vrtule. Letoun měl čtyřčlennou posádku, ta se skládala ze dvou pilotů, radisty a palubního mechanika. Za pilotní kabinou bylo oddělení pro osm cestujících.


Zdroje :
http://www.vittorelli.it/alicap.htm
www.giemmesesto.org
http://www.airwar.ru/enc/cw1/z505.html
http://it.wikipedia.org/wiki/CRDA_CANT
URL : https://www.valka.cz/Cant-Z-505-t69574#245022Verze : 0
CRDA ( CANT ) Z.505


Zdroje :
http://www.airwar.ru/enc/cw1/z505.html
Cant Z.505 -


Cant Z.505 -


Cant Z.505 -


URL : https://www.valka.cz/Cant-Z-505-t69574#245024Verze : 0