CZK - Tatra 148 VN

     
Název:
Name:
Tatra 148 VN Tatra 148 VN
Originální název:
Original Name:
Tatra 148 VN
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
Tatra n.p., Kopřivnice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
prototyp / prototype
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1968 ?
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 2 (+ 40 na korbě / + 40 on the platform)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
10250 kg 22597 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
120001) kg 264551) lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
225502) kg 497142) lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
300003) kg 661393) lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
525504) kg 1158534) lb
Celková délka:
Overall Length:
8545 mm 28ft
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm 8ft 2in
Celková výška:
Overall Height:
30685) mm 10ft 1in5)
Světlá výška:
Ground Clearance:
300 mm 1ft
Rozvor:
Wheelbase:
4273 mm - 1320 mm 168 ¼ in - 52in
Rozchod:
Track:
1963 mm - přední náprava
1760 mm - zadní nápravy
77 ¼ in - front axle
69 ¼ in - rear axles
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní - pneumatická, dvouokruhová
nouzová - ruční, mechanická
parkovací - ruční, mechanická
odlehčovací - motorová brzda
service brake - dual-circuit pressure-air brakes
emergency brake - manual, mechanical
parking brake - manual, mechanical
engine brake - exhaust brake
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 24 V
ukostřený záporný pól
dva akumulátory: 12 V / 175 Ah
alternátor: 24 V / 30 A
nominal voltage: 24 V
ground pole: negative
two batteries: 12 V / 175 Ah
alternator: 24 V / 30 A
Pneumatiky:
Tyres:
11,00-20eHD
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T-928-17
- vznětový (vícepalivový), vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva
- počet válců: 8
- vrtání: 120 mm
- zdvih: 130 mm
- objem válců: 11 762 cm3
- maximální točivý moment: 706 Nm při 1200 ot/min
- maximální výkon: 132,5 kW při 2000 ot/min
Tatra T-928-17
- air cooled, V-type, four stroke, direct injection diesel (multi-fuel) engine
- number of cylinders: 8
- bore: 4.72 in
- stroke: 5.12 in
- swept volume: 718 cu in
- maximum torque: 521 lb.ft at 1200 rpm
- maximum power output: 178 hp (180 PS) at 2000 rpm
Převodovka:
Gearbox:
5+1; řazení mechanické s pneumatickým posilovačem, normální a redukovaný chod gearbox with semiautomatic split, 5 forward and 1 reverse gears, pressure-air assisted gear-shifting, normal or reduced drive mode
Spojka:
Clutch:
suchá, třecí, dvoulamelová, vzducho-kapalinové ovládání dry, dual-plate, friction clutch, pneumatic-hydraulic control
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? l ? Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
71,2 km/h 44.2 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
39 ° / 25 °
Svah:
Gradient:
196) ° 426) %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
0,87) m 32in7)
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) na silnici, 8000 kg v terénu - na korbě (+ 300 kg v kabině)
2) na silnici, 18550 kg v terénu
3) na silnici, 10000 kg v terénu
4) na silnici, 28550 kg v terénu
5) plachta v horní poloze
6) při celkové hmotnosti
7) bez přípravy, s přípravou ? m
1) on the road, off-road 17637 lb - on the platform (+ 661 lb in the cab)
2) on the road, off-road 40896 lb
3) on the road, off-road 22046 lb
4) on the road, off-road 62942 lb
5) tarpaulin in the top position
6) at gross vehicle weight
7) without preparation, with preparation ? in
Zdroje:
Sources:
Horčička, P.: Tatra 148 VN po zkouškách, ATOM ?/1970
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VN-t79746#503827 Verze : 0
Tatra 148 VN


Nákladní automobil Tatra 148 VN (valník s navijákem) je určený k přepravě nákladu o maximální hmotnosti 12 t nebo přepravu 40 osob a pro tah přívěsu do 30 t.


Vozidlo je třínápravové, má kyvadlové polonápravy s nezávislým odpérovaním všech kol. Obě zadní nápravy jsou trvale poháněné, pohon přední nápravy je možné zapnout elektropneumaticky v případě potřeby.


Vozidlo v sobě zahrnovalo modernizační prvky z řady Tatra 148, mělo však stále původní vícepalivový motor T-928-17 použitý na typu Tatra 138 VNV.


Modernizované a rekonstruované konstrukční uzly (oproti Tatra 138 VNV):
- zesílená převodovka, ozubená kola vyrobena z kvalitnějších materiálů
- mezi 2. a 3. nápravou zabudován mezinápravový diferenciál
- zesílené řízení s kapalinovým posilovačem odvozeným od Tatry 813
- přední náprava zesílena a konstruována pro maximální zatížení 6 tun
- přední náhon se zapíná elektropneumaticky
- torzní tyče předního pérování doplněny teleskopickými tlumiči a seřizovacími šrouby
- zadní nápravy mají zesílené výkyvné vidlice, trubky poloos, brzdové jednotky
- modernizovaná elektrická soustava
- valníková karoserie má ocelové bočnice


Prototyp Tatry 148 VN byl na konci šedesátých let zkoušen Československou lidovou armádou. Do její výzbroje však byla plnohodnotně zavedena až varianta Tatra 148 VNM.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VN-t79746#503828 Verze : 2
T-148 VN při zkouškách ČSLA.
CZK - Tatra 148 VN - (ATOM)

(ATOM)
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VN-t79746#503829 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více