Nosič pontonového mostového pole postavený na podvozku Tatra T-138 PP 16 V
Do výzbroje ČSLA zaváděno od roku 1967. Další informace jsou k dispozici zde.
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
(ATOM)
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
(ATOM)
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
(ATOM)
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
(ATOM)
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
(ATOM)
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-138-PMS-pontonova-mostova-souprava-t17024#62392
Verze : 0
Fotografia spúšťania riečneho dielu PMS z T 138.
Zdroj : Vojenský historický archív Bratislava
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Riečny diel PMS sa po spustení z T 138 roztvára na vodnej prekážke.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-138-PMS-pontonova-mostova-souprava-t17024#311847
Verze : 0
Reklama
Vozidlo určené na prepravu pontónových dielov mostovej súpravy PMS T-138PMS tvorí strojový podvozok automobilu T 138 a špeciálna nadstavba.
Odchýlky od základnej verzie : - na vlastný podvozok je namontovaný zvláštny nadstavbový rám s plošinou nesúcou všetky mechanizmy pre prácu s pontónovými dielmi, - navijak T 138 je prispôsobený požiadavkám manipulácie s riečnymi a pobrežnými dielmi. Sú použité dve navijakové laná priemeru 14 mm. Navijak je otočený o 180 oproti polohe T 138 VN aby bolo možné viesť laná dopredu, - použité iné kúrenie – 6 CON 3, - niektoré diely prednej nápravy, jej odpruženie a zakotvenie torzných tyčí sú zosilnené, - kabína je vybavená filtračným a ventilačným zariadením, - predný nárazník je nahradený závažím o hmotnosti 300 kg. Jazda bez tohto závažia je zakázaná, - dorazy zadnej nápravy sú staviteľné, aby bolo možné pri zvieraní a nakladaní pontónových dielov vylúčiť pérovanie tejto nápravy, - na zadnom priečniku nadstavby je použité závesné zariadenie pre príves do hmotnosti 30 t, - rezerva je umiestnená vodorovne pod plošinou nadstavby, - obrysové ukazovatele sú naviac vybavené spätnými zrkadlami a nadstavcami pre červené zástavky ( praporky ), - kabína je po oboch stranách vo výške okien vybavená ochrannou mrežou. Na streche kabíny je rošt chrániaci pred jej premačknutím. Ďalej je na streche umiestnený prídavný reflektor pre osvetlenie plošiny pri práci v noci, - niektoré ďalšie segmenty sú tiež zosilnené.
Nadstavba podvozku sa skladá : - z rámu s pracovnou plošinou, - z upraveného navijaku, - z mechanizmu rámu, - z odnímateľného príslušenstva .
Zdroj : Žen-24-10Pontónová mostová súprava PMS, predpis ČSĽA Praha 1978
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-138-PMS-pontonova-mostova-souprava-t17024#353703
Verze : 1
Diskuse
Tá ochramná mreža - to je tá mriežka za kabínou viditeľná na snímke "Spúšťanie riečneho dielu PMS z T 138.jpg" a "T-138 PMS (4).jpg" ? Inde nič také nevidieť. Rovnako nie je vidieť ani ten ochranný rošt na kabíne.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-138-PMS-pontonova-mostova-souprava-t17024#353716
Verze : 0
Asi bych to videl tak, ze v predpisu to je sice napsane, ale v praxi...? Podle meho nazoru se sice jednalo o soucast vybavy k prepravnikum T-138 podle puvodnich, svym zpusobem logickych, pozadavku armady z dob, kdy se tento starsi typ vozidla spolu s PMS zavadel do vyzbroje, ale protoze se "treba zcela neosvedcil", ci se casem jevil zbytecnym, postupne bylo jeho pouziti omezovano. A pak se na scene objevila T-813 a prepravniky T-138 byly pravdepodobne prestaveny na neco jineho, kde uz mrize a rosty ztratily smysl uplne. Nebo, jak tak koukam na tu fotku, se mohlo jednat o vymezovaci doraz, aby ponton nenajel az na kabinu. Je to samozrejme cira teorie, ale mohlo jit o nouzove reseni, nez se podarilo konstrukcne vyresit kompatibilitu Made in SSSR a Made in CSSR. Nezbyva nez doufat, ze se treba objevi nekde nejaka lepsi fotka.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-138-PMS-pontonova-mostova-souprava-t17024#353730
Verze : 0
Reklama
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.