PPZS-M
Další z řady psychopatických nástaveb vzniklých na bázi vozidla Praga V3S.
Dílna PPZS-M vznikla modernizací prostředku PPZS zavedeného do výzbroje ČSLA cca na přelomu šedesátých a sedmdesátých let.
Celý prostředek je tvořen zařízením zabudovaným ve skříňovém vozidle PV3S a skříňovém přívěsu PAJ-1S. Obsluha (velitel-revizní technik pro zkoušení tlak. a has. přístrojů a řidič-strojník) prostředku může s vybavením stanice provádět technické prohlídky, ošetřování, opravy, hydraulické tlakové zkoušky a plnění:
- tlakových lahví na oxid uhličitý (CO2) o objemu 5 litrů
- tlakových lahví na směs "3,5"
- tlakových lahví na freon 114 V2
- tlakových lahví na tlakový vzduch o objemu 5 a 10 litrů.
- ručních hasících přístrojů halonových typů CB
- hasících přístrojů plněných oxidem uhličitým z tankové a automobilové techniky
Dílna je dále určena:
- k revizím vzduchové soustavy tankové a automobilové techniky
- k výměně těsnění, dílů a manometrů vzduchové soustavy tanků
Vybavení dále umožňuje řezání a pilování kovů, řezání závitů, pájení a opravy nátěrů.
Ve skříňové nástavbě jsou celkem dvě pracoviště:
- strojový prostor (pro provoz a obsluhu kompresoru a EC 6 kW)
- dílenský prostor (pro hydraulické zkoušky tlakových nádob, plnění a opravy tlak. lahví na stlačený vzduch)
V3S má k dispozici dvě rezervní kola.
Ve skříňovém přívěsu se přepravují 4 zásobní lahve na oxid uhličitý (objem 26,8 l), které slouží k naplnění vyprázděných lahví. Vlastní naplnění se provádí v dílenském prostoru. V PAJ-1S se dále přepravuje skládací stůl, sud na freon 114 V2 o objemu 200 l a baňky (na etylbromid, olej KB a palivo pro EC).
Při úplném rozvinutí dílny se k levé nebo pravé straně skříňové nástavby postaví stanový přístřešek, pod nímž se pak provádí vyprazdňování tlakových nádob před tlakovou zkouškou, plnění lahví tlakovým vzduchem (při této činnosti se používá skládací stůl přepravovaný v přívěsu), technické prohlídky hasících přístrojů, omývání součástí, případně i jejich stříkání barvou. Úplné rozvinutí dílny bylo plánováno pouze v případě, že by vznikla potřeba zvýšit kapacitu plnění lahví. Hlavním pracovním režimem prostředku bylo tzv. částečné rozvinutí dílny, při kterém se většina prací provádí přímo uvnitř skříňové nástavby.
Technicko-taktická data
Skříňový automobil V3S
Hmotnost:
- celková: 10 560 kg
- pohotovostní: 8 800 kg
Obsluha: 2
Rozměry:
- délka: 7 150 mm
- šířka: 2 320 mm
- výška: 3 060 mm
- rozvor náprav: 3 085 mm - 1 120 mm
Maximální rychlost: 60 km/h
Jízdní dosah na silnici: 600 km
Spotřeba paliva na 100 km jízdy:
- silnice: 30 l
- polní a lesní cesty: 34 l
- terén: 40 l
Výstupnost: 0,3 m
Překročivost: 0,4 m
Brodivost: 0,8 m
Přívěs PAJ-1S
Hmotnost celková:
- na silnici: 1 850 kg
- v terénu: 1 650 kg
Rozměry:
- délka: 3 300 mm
- šířka: 1 900 mm
- výška: 1 720 mm
- rozchod kol: 1 600 mm
Kapacita plnění lahví
Lahve na tlakový vzduch:
- lahve 10 l: cca 8 ks / 1 hod
- lahve 5 l: cca 12 ks / 1 hod
- lahve 40 l: cca 4 ks / 1 hod
Lahve na oxid uhličitý:
- lahve 5 l: cca 7 ks / 1 hod
- hasící přístroje S 1,5 l: cca 14 ks / 1 hod
- hasící přístroje OU-2: cca 7 ks / 1 hod
Plnění bromidové směsi
- hasící přístroje CB 0,5 l a CB 0,8 l: cca 10 ks / 1 hod
- hasící přístroje CB 2 l: cca 5 ks / 1 hod
Hydraulická talková zkouška:
- lahve na stlačený vzduch 10 l: cca 1 ks /hod
- lahve na stlačený vzduch a CO2 10 l: cca 1,2 ks /hod
Plnění tlakových lahví (tankových) směsí "3,5":
- cca 5ks / hod
Plnění tlakových lahví hasících přístrojů freonem 114 V2:
- cca 5ks / hod
Zdroj:
Aut-33-8 - Pojízdná plnící a zkušební stanice (modernizovaná) PPZS-M, Praha, 1996
Další z řady psychopatických nástaveb vzniklých na bázi vozidla Praga V3S.
Dílna PPZS-M vznikla modernizací prostředku PPZS zavedeného do výzbroje ČSLA cca na přelomu šedesátých a sedmdesátých let.
Celý prostředek je tvořen zařízením zabudovaným ve skříňovém vozidle PV3S a skříňovém přívěsu PAJ-1S. Obsluha (velitel-revizní technik pro zkoušení tlak. a has. přístrojů a řidič-strojník) prostředku může s vybavením stanice provádět technické prohlídky, ošetřování, opravy, hydraulické tlakové zkoušky a plnění:
- tlakových lahví na oxid uhličitý (CO2) o objemu 5 litrů
- tlakových lahví na směs "3,5"
- tlakových lahví na freon 114 V2
- tlakových lahví na tlakový vzduch o objemu 5 a 10 litrů.
- ručních hasících přístrojů halonových typů CB
- hasících přístrojů plněných oxidem uhličitým z tankové a automobilové techniky
Dílna je dále určena:
- k revizím vzduchové soustavy tankové a automobilové techniky
- k výměně těsnění, dílů a manometrů vzduchové soustavy tanků
Vybavení dále umožňuje řezání a pilování kovů, řezání závitů, pájení a opravy nátěrů.
Ve skříňové nástavbě jsou celkem dvě pracoviště:
- strojový prostor (pro provoz a obsluhu kompresoru a EC 6 kW)
- dílenský prostor (pro hydraulické zkoušky tlakových nádob, plnění a opravy tlak. lahví na stlačený vzduch)
V3S má k dispozici dvě rezervní kola.
Ve skříňovém přívěsu se přepravují 4 zásobní lahve na oxid uhličitý (objem 26,8 l), které slouží k naplnění vyprázděných lahví. Vlastní naplnění se provádí v dílenském prostoru. V PAJ-1S se dále přepravuje skládací stůl, sud na freon 114 V2 o objemu 200 l a baňky (na etylbromid, olej KB a palivo pro EC).
Při úplném rozvinutí dílny se k levé nebo pravé straně skříňové nástavby postaví stanový přístřešek, pod nímž se pak provádí vyprazdňování tlakových nádob před tlakovou zkouškou, plnění lahví tlakovým vzduchem (při této činnosti se používá skládací stůl přepravovaný v přívěsu), technické prohlídky hasících přístrojů, omývání součástí, případně i jejich stříkání barvou. Úplné rozvinutí dílny bylo plánováno pouze v případě, že by vznikla potřeba zvýšit kapacitu plnění lahví. Hlavním pracovním režimem prostředku bylo tzv. částečné rozvinutí dílny, při kterém se většina prací provádí přímo uvnitř skříňové nástavby.
Technicko-taktická data
Skříňový automobil V3S
Hmotnost:
- celková: 10 560 kg
- pohotovostní: 8 800 kg
Obsluha: 2
Rozměry:
- délka: 7 150 mm
- šířka: 2 320 mm
- výška: 3 060 mm
- rozvor náprav: 3 085 mm - 1 120 mm
Maximální rychlost: 60 km/h
Jízdní dosah na silnici: 600 km
Spotřeba paliva na 100 km jízdy:
- silnice: 30 l
- polní a lesní cesty: 34 l
- terén: 40 l
Výstupnost: 0,3 m
Překročivost: 0,4 m
Brodivost: 0,8 m
Přívěs PAJ-1S
Hmotnost celková:
- na silnici: 1 850 kg
- v terénu: 1 650 kg
Rozměry:
- délka: 3 300 mm
- šířka: 1 900 mm
- výška: 1 720 mm
- rozchod kol: 1 600 mm
Kapacita plnění lahví
Lahve na tlakový vzduch:
- lahve 10 l: cca 8 ks / 1 hod
- lahve 5 l: cca 12 ks / 1 hod
- lahve 40 l: cca 4 ks / 1 hod
Lahve na oxid uhličitý:
- lahve 5 l: cca 7 ks / 1 hod
- hasící přístroje S 1,5 l: cca 14 ks / 1 hod
- hasící přístroje OU-2: cca 7 ks / 1 hod
Plnění bromidové směsi
- hasící přístroje CB 0,5 l a CB 0,8 l: cca 10 ks / 1 hod
- hasící přístroje CB 2 l: cca 5 ks / 1 hod
Hydraulická talková zkouška:
- lahve na stlačený vzduch 10 l: cca 1 ks /hod
- lahve na stlačený vzduch a CO2 10 l: cca 1,2 ks /hod
Plnění tlakových lahví (tankových) směsí "3,5":
- cca 5ks / hod
Plnění tlakových lahví hasících přístrojů freonem 114 V2:
- cca 5ks / hod
Zdroj:
Aut-33-8 - Pojízdná plnící a zkušební stanice (modernizovaná) PPZS-M, Praha, 1996