CZE - Tatra 815-6EWN9T 51 522 8x8.2R

     
Název:
Name:
Tatra 815-6EWN9T 51 522 8x8.2R Tatra 815-6EWN9T 51 522 8x8.2R
Originální název:
Original Name:
Tatra 815-6EWN9T 51 522 8x8.2R
Kategorie:
Category:
tahač návěsů semitrailer truck
Výrobce:
Producer:
Tatra a.s., Kopřivnice
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp / prototype
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2004
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 1
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
8x8
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
? kg ? lb
Užitečné zatížení:
Payload:
280001) kg 617291) lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
51000 kg 112436 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
65000 kg 143300 lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
116000 kg 255736 lb
Celková délka:
Overall Length:
? mm ?
Celková šířka:
Overall Width:
? mm ?
Celková výška:
Overall Height:
? mm ?
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm ?
Rozvor:
Wheelbase:
? mm ?
Rozchod:
Track:
? mm - -
? - -
Brzdová soustava:
Braking System:
? ?
Elektrický systém:
Electrical System:
? ?
Pneumatiky:
Tyres:
?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Caterpillar C18
- vznětový, řadový, vodou chlazený, přeplňovaný, EPA 2002
- počet válců: 6
- vrtání: 145 mm
- zdvih: 183 mm
- objem válců: 18 100 cm3
- maximální točivý moment: 2584 Nm při ? ot/min
- maximální výkon: 522 kW při 1800-1900 ot/min
Caterpillar C18
- water cooled, in-line, four stroke, turbocharged Diesel engine, EPA 2002
- number of cylinders: 6
- bore: 5.7 in
- stroke: 7.2 in
- swept volume: 1104.5 cu in
- maximum torque: 1906 lb.ft at ? rpm
- maximum power output: 700 hp (710 PS) at 1800-1900 rpm
Převodovka:
Gearbox:
Twin Disc TD101-3600 ?
- automatická
- počet rychlostí: 10 vpřed + 1 vzad
Twin Disc TD101-3600 ?
- automatic
- number of speeds: 10 forward + 1 reverse
Spojka:
Clutch:
měnič točivého momentu Twin Disc 8-FLW-1754-1 ? Twin Disc 8-FLW-1754-1 torque converter ?
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1100 l 242 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
85 km/h 53 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
800 km 497 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Uživatelské státy:
User States:
2) 2)
Poznámka:
Note:
1) zatížení točnice
2) pouze pro zkušební účely
1) fifth wheel load
2) for testing purposes only
Zdroje:
Sources:
firemní materiály Tatra a.s.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-6EWN9T-51-522-8x8-2R-t177051#521678 Verze : 0
T815-6EWN9T 51 522 8x8.2R


Tahač návěsů vznikl v rámci výběrového řízení izraelské armády na nový tankový přepravník. Stejně jako v případě automobilu ATC 6x6 bylo vozidlo nabízeno pod hlavičkou americké společnosti American Truck Company.


Vozidlo bylo určeno pro přepravu tanků nebo jiné těžké techniky po silnicích i v terénu do celkové hmotnosti naložené soupravy 116 tun. Motor i s příslušenstvím byl umístěn za kabinou, za motorovým prostorem se nacházelo místo pro montáž navijákového systému pro natahování tanků na připojený podvalník. Kromě oscilační točnice bylo vozidlo vybaveno zadním tažným hákem pro připojení přívěsů.


Automobil byl uzpůsoben pro provoz při teplotách -10° až +45°C v přímořských a pouštních oblastech. Kabina byla střední - prodloužená se dvěma místy pro osádku a se dvěma lehátky. Součástí její výbavy byla klimatizace. Pro lepší trakční vlastnosti tahače (dotížení náprav) došlo k použití balastové zátěže v podobě ocelových desek o celkové hmotnosti 4900 kg upevněných k rámu vozidla. Jako novinka byly použity přední nápravy odpružené vzduchem s novým systémem řízení označované jako Tatravize 3000.


Prototyp tahače byl představitelům izraelských ozbrojených sil představen v Kopřivnici v polovině srpna 2004. Po provedení zkoušek a úprav podle připomínek zákazníka měl být v polovině října téhož roku přepraven do Izraele, kde se následně uskutečnily testy izraelské armády. T815-6EWN9T ve výběrovém řízení nakonec neuspěl a jeho uživatelem se posléze stala izraelská společnost Taavura, která se specializuje na přepravu nadrozměrných nákladů a stavební práce.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-6EWN9T-51-522-8x8-2R-t177051#521679 Verze : 1
Prototyp T815-6EWN9T opatřený izraelskou vojenskou poznávací značkou během zkoušek v Izraeli.
CZE - Tatra 815-6EWN9T 51 522 8x8.2R - (autor neznámý, via Internet)

(autor neznámý, via Internet)
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-6EWN9T-51-522-8x8-2R-t177051#521680 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více