CZE - Tatra 815-2 TERRN°1 Multilift Mk.IV (přepravník kontejnerů)

     
Název:
Name:
Tatra 815-2 TERRN°1 Multilift Mk.IV Tatra 815-2 TERRN°1 Multilift Mk.IV
Originální název:
Original Name:
Tatra 815-2 TERRN°1 Multilift Mk.IV
Kategorie:
Category:
nosič kontejnerů container carrier
Výrobce:
Producer:
OKD Doprava, Ostrava [finální montáž / finaly assembly]
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2006-DD.MM.2007
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
24
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2006
Obsluha:
Crew:
1
Technické údaje:
Technical Data:
 
Podvozek:
Chassis:
Tatra 815-270R84 41 300 8x8.2
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
157501) kg 347231) lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
410002) kg 903902) lb
Celková délka:
Overall Length:
85333) mm 27ft 11,93in3)
Celková šířka:
Overall Width:
2550 mm 8ft 4,39in
Celková výška:
Overall Height:
31554) mm 10ft 4,2in4)
Světlá výška:
Ground Clearance:
223 mm 8,77in
Rozvor:
Wheelbase:
1650 mm - 2600 mm - 1450 mm 64,95in - 102,36in - 57,09in
Rozchod:
Track:
2034 mm - přední nápravy
2054 mm - zadní nápravy
80,08in - front axles
80,87in - rear axles
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T3B-928-70
- vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 2
- počet válců: 8
- objem válců: 12 667 cm3
- maximální točivý moment: 1830 Nm při 1200 ot/min
- maximální výkon: 300 kW při 1800 ot/min
Tatra T3B-928-70
air cooled, V-type, four stroke, turbocharged and charge-air-cooled direct injection Diesel engine, electronic cooling control; meets EURO 2 emission standards
- number of cylinders: 8
- swept volume: 773 cu in
- maximum torque: 1350 lb.ft at 1200 rpm
- maximum power output: 402 hp (408 PS) at 1800 rpm
Převodovka:
Gearbox:
Tatra 14 TS 180T
- synchronizovaná 7+1; řazení mechanické s pneumatickým posilovačem, normální a redukovaný chod řazený elektropneumaticky s předvolbou
Tatra 14 TS 180T
- synchromesh gearbox with semiautomatic split, 7 forward and 1 reverse gears, normal or reduced drive mode; pressure-air assisted gear-shifting by means of a gear shift lever with pre-selector
Spojka:
Clutch:
MFZ 1x430
- jednolamelová s průměrem 430 mm s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem
MFZ 1x430
- single-plate, diaphragm clutch 1x430 mm, attached to the engine fly wheel; hydraulic control with pressure-air power cylinder
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
320 l 70.39 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
85 km/h 52.8 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
800 km 497 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
34 ° / ? °
Svah:
Gradient:
325) ° 705) %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
1,9 m 74,8in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,4 m 15,7in
Brodivost:
Fording Depth:
1,2 m 31,5in
Nástavba:
Superstructure:
jednoramenný hákový nakladač Multilift Mk.IV:
- čas nakládání / skládání kontejneru: 25 s / 30 s
- zvedací výkon mechanismu: max. 16500 kg
- kontejnery: ISO 1C, ISO 1CC, flatrack
Multilift Mk.IV single-hook container loader:
- time needed for container loading/unloading: 25 s / 30 s
- lifting power: 36376 lb
- containers: ISO 1C, ISO 1CC, flatrack
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) užitečné zatížení: 17000 kg
2) celková hmotnost jízdní soupravy: 60500 kg
3) bez kontejneru, 9066 mm s kontejnerem
4) bez kontejneru, ? mm s kontejnerem
5) při 32000 kg
1) payload: 37479 lb
2) gross combination weight: 133380 lb
3) without container, 29ft 8,93in with container
4) without container, ?ft ?in with container
5) at 70548 lb
Zdroje:
Sources:
firemní materiály Tatra
IDEB 2008
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-2-TERRN01-Multilift-Mk-IV-prepravnik-kontejneru-t71934#253549 Verze : 0
Multilifty pro slovenskou armádu


Multilift MK.IV na podvozku Tatra 815-270R84 41 300 8x8.2/261 používají pouze OS SR. Prvních 20 vozů bylo slovenské armádě dodáno na podzim 2006, další čtyři pak na Slovensko putovaly na začátku roku 2007.


Fotografie: Tatra

CZE - Tatra 815-2 TERRN°1 Multilift Mk.IV (přepravník kontejnerů) -


CZE - Tatra 815-2 TERRN°1 Multilift Mk.IV (přepravník kontejnerů) -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-2-TERRN01-Multilift-Mk-IV-prepravnik-kontejneru-t71934#215604 Verze : 1
T815-2 TERRN°1 Multilift Mk.IV, Multifunkčný prápor, kurz obsluh nosičů kontejnerů Multilift MK.IV a Steelbro KL 300/61, 18.11.-27.11.2009.


Fotografie: Multifunkčný prápor

CZE - Tatra 815-2 TERRN°1 Multilift Mk.IV (přepravník kontejnerů) -


CZE - Tatra 815-2 TERRN°1 Multilift Mk.IV (přepravník kontejnerů) -


CZE - Tatra 815-2 TERRN°1 Multilift Mk.IV (přepravník kontejnerů) -


CZE - Tatra 815-2 TERRN°1 Multilift Mk.IV (přepravník kontejnerů) -


CZE - Tatra 815-2 TERRN°1 Multilift Mk.IV (přepravník kontejnerů) -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-2-TERRN01-Multilift-Mk-IV-prepravnik-kontejneru-t71934#382580 Verze : 1

Diskuse

Na Multilift Mk.IV na podvozku Tatra 815-270R84 41 300 8x8.2 sa vojskové skúšky začali 5.3.2007 a trvali do 30.3.2007. Vojskové skúšky nedopadli práve najlepšie - komisia kritizovala najmä nedostatočnú protikoróznu ochranu viacerých častí vozidla, ďalej to, že vozidlo nie je schopné prekonávať a vôbec pracovať v málospevnenom teréne, s čím súvisí aj nedostatočná ochrana podvozkových častí, klimatizácie, ale aj svetlometov a svetlometov do hlmy pred možným poškodením. Kuriózne sa javí to, že vo vozidle na ktorom boli vykonávané vojskové skúšky nebolo kde odložiť osobnú zbraň vodiča a spolujazdca (čo je u vozidla ponúkaného do armády prinajmenšom zvláštne). Voči výrobcovi bolo uplatnené reklamačné konanie na odstránenie nedostatkov a vozidlo bolo zaradené do výzbroje.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-2-TERRN01-Multilift-Mk-IV-prepravnik-kontejneru-t71934#382066 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více