CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R

     
Název:
Name:
Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R T810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R
Originální název:
Original Name:
Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
Tatra, Kopřivnice
SVOS, Přelouč [kabina / cab]
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2007-DD.MM.2008
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
8 (všech verzí / all versions)
+ 1 Tatra 810-V-P-MBS
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2007
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 2 (+ 16 na korbě / + 16 on the platform)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
9750 kg 21495 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
3250 kg 7165 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
13000 kg 28660 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
12000 kg 26455 lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
25000 kg 55116 lb
Celková délka:
Overall Length:
7490 mm 24ft 7in
Celková šířka:
Overall Width:
2550 mm 8ft 4in
Celková výška:
Overall Height:
3320 mm 10ft 11in
Světlá výška:
Ground Clearance:
430 mm 1ft 5in
Rozvor:
Wheelbase:
3150 mm - 1200 mm 124in - 47in
Rozchod:
Track:
2020 mm - přední náprava
2100 mm - zadní nápravy
79.5in - front axle
83in - rear axles
Brzdová soustava:
Braking System:
vzduchové, dvouokruhové, kotoučové brzdy na všech kolech se samostavy WABCO, ABS


provozní brzda - dvoukruhová, vzduchová, s posilovačem, účinná na všechna kola náprav;
nouzová brzda - pružinového typu, účinná na všechna kola zadních náprav;
parkovací brzda - pružinového typu, účinná na všechna kola zadních náprav;
pomocná brzda - motorová, výfuková
pressure-air, dual circuit, disc brakes with ABS


service brake - dual-circuit pressure-air brakes acting on all wheels;
emergency brake - spring-type, acting on wheels of the rear axles;
parking brake - spring-type, acting on wheels of the rear axles;
auxiliary brake - engine brake, flap type exhaust brake
Elektrický systém:
Electrical System:
nominální napětí: 24 V
alternátor: 28 V / 100 A
akumulátory: 2x 12 V / 170 Ah
nominal voltage: 24 V
alternator: 28 V / 100 A
batteries: 2x 12 V / 170 Ah
Pneumatiky:
Tyres:
365/80 R20, jednomontáž na všech nápravách
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Renault Dxi7 240-EC01
- řadový, kapalinou chlazený, přeplňovaný s chlazením plnícího vzduchu, s přímým vstřikem paliva, vznětový
- počet válců: 6
- vrtání: 108 mm
- zdvih: 130 mm
- objem válců: 7,145 l
- maximální točivý moment: 920 Nm při 1200 až 1700 ot/min
- maximální výkon: 177 kW při 2300 ot/min
Renault Dxi7 240-EC01
- in-line, liquid cooled, turbocharged and charge-air-cooled direct injection, diesel
- number of cylinders: 6
- bore: 4.25 in
- stroke: 5.12 in
- swept volume: 436 cu in
- maximum torque: 679 lb.ft at 1200 to 1700 rpm
- maximum power output: 237,4 bhp (240,7 PS) at 2300 rpm
Převodovka:
Gearbox:
ZF 6S 1000 T0
- mechanická, 6+1, manuální, synchronizovaná


ZF Steyr VG 750
- přídavná převodovka
- dvoustupňová sestupná, elektropneumatické řazení za klidu vozidla
ZF 6S 1000 T0
- mechanical, 6+1, manual, synchromeshed


ZF Steyr VG 750
- tranfer box
- dual speed, electro-pneumatical shifting, with torque divider
Spojka:
Clutch:
SAE2
- jednokotoučová s centrální pružinou, hydraulicky ovládaná s pneumatickým posilovačem, průměr 395 mm
SAE2
- single plate, with diaphragm spring, hydraulic control with pneumatic boobster, 395 mm diameter
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
320 l 70.39 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
106 km/h 65.9 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
800 km 497.1 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
36 ° / 36 °
Svah:
Gradient:
451) ° 1001) %
Boční náklon:
Side Slope:
392) ° 872) %
Překročivost:
Trench Crossing:
0,9 m 35 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,6 m 24 in
Brodivost:
Fording Depth:
1,2 m 47 in
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
(T810-1R0R26 13 177 6x6.1R/323)


1) svah 45° je pro celkovou hmotnost
2) boční náklon 39° je pro pohotovostní hmotnost



valníková plošina:
- délka: 4,7 m
- kotevní úchyty v podlaze
- sezeni pro 16 osob, plachta


naviják:
- tažná síla: 78 kN
- délka lana: 60 m
- vývod lana dopředu nebo dozadu
(T810-1R0R26 13 177 6x6.1R/323)


1) gradient of 100 % is for GVW
2) side slope of 87 % is for CW



cargo bed:
- length 4,7m
- cargo tie downs
- 16 troop seats, tarpaulin


winch:
- pulling force: 78 kN
- rope length: 60 m
- front or rear rope output direction
Zdroje:
Sources:
firemní materiály Tatra a.s.

CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-1R0R26-13-177-6x6-1R-t73319#335270 Verze : 2
Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R

Vojenské vozidlo s pancéřovanou kabinou určené k přepravě volně loženého i upevněného kusového materiálu a osob. Jedná se o první nákladní terénní automobil ve výzbroji AČR, kde byla použita balistická ochrana kabiny pro osádku. Pancéřování kabiny bylo vyvoláno potřebou zabezpečit ochranu osob v kabině při nasazení vozidel v zahraničních misích.

V rámci Smlouvy na dodávky automobilů terénních středních včetně učebně výcvikové základny a prostředků logistické podpory podepsané ministrem obrany Jiřím Šedivým dne 15. prosince 2006 bylo objednáno jedno vozidlo T810-V-P, které bylo armádě dodáno v roce 2007. V průběhu června 2008 pak Velitelství společných sil požádalo náčelníka Generálního štábu o zakoupení dalších šesti pancéřovaných T810-V-P k zabezpečení jednotek vysílaných do zahraničních misí. Do konce roku 2008 pak bylo dodáno 7 vozidel T810-V-P.

Na kabinu jsou namontovány prvky balistické ochrany o hmotnosti 960 kg pro úroveň Level 1 podle normy STANAG 4569 příloha A proti účinkům ručních střelných zbraní ráže 7,62 mm. Výrobcem pancéřované ochrany kabiny PC 0180 je SVOS Přelouč.

V roce 2009 byl AČR převzat jeden exemplář T810 PRAM určený jako přepravník 120mm minometu vz. 82 PRAM-L. Předpokládalo se, že tento typ by v budoucnu nahradil stávající vozy V3S M1 ZČ a V3S M2 ZČ používané u minometných baterií mechanizovaných praporů 4. brigády rychlého nasazení a 7. mechanizované brigády. Tyto plány se nakonec nerealizovaly a místo vozidel Tatra 810 byly pro přepravu minometů vz. 82 PRAM-L v únoru 2016 zakoupeny vozy T815-7 PRAM.

První zahraniční misí, do níž byly zapojeny T810-V-P, se stalo nasazení 1. jednotky AČR - OMLT v provincii Vardak v roce 2010.

Zdroje:
1) Přezbrojení AČR automobily terénními středními, prezentace MO ČR, Praha, 2008
2) https://www.valka.cz/topic/view/64910/
3) https://www.army.cz/scripts/detail.php?id=11988
4) Firemní materiály Tatra a.s.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-1R0R26-13-177-6x6-1R-t73319#260065 Verze : 9
První vyrobená T810-V-P (F 12-39) na snímcích ze září 2007, v této době se vozidlo účastnilo kontrolních zkoušek u VTÚPV Vyškov.
CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-1R0R26-13-177-6x6-1R-t73319#260219 Verze : 0
T810-V-P (F 12-39), Den NATO 2007.
zdroj: vlastní archív
CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-1R0R26-13-177-6x6-1R-t73319#231959 Verze : 0
T810-V-P (F 12-39). (fotografie ©Jaroslav Matoulek)





URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-1R0R26-13-177-6x6-1R-t73319#260067 Verze : 0
Další snímky téhož vozidla, tentokrát z roku roku 2008, T810-V-P má již přidělenu VPZ 641 69-79. Na některých obrázcích lze spatřit lafetovaný UK vz. 59.
CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-1R0R26-13-177-6x6-1R-t73319#260229 Verze : 0
První vyrobená T810-V-P (VPZ 641 69-79, výrobní číslo podvozku 009) po přestříkání, květen 2009.
CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-1R0R26-13-177-6x6-1R-t73319#335273 Verze : 0
T810-V-P (VPZ 026 28-57, výrobní číslo podvozku 300), který putoval do výzbroje 151. ženijního praporu, květen 2009.
CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-1R0R26-13-177-6x6-1R-t73319#335274 Verze : 0
T810-V-P (VPZ 026 28-57, výrobní číslo podvozku 300) z výzbroje Roty EOD 151. ženijního praporu podřízeného 15. ženijní brigádě, červen 2009.
CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-1R0R26-13-177-6x6-1R-t73319#335276 Verze : 1
T810-V-P (VPZ 641 69-79 [vlevo] a VPZ 026 28-40) přidělené 1. jednotce operačního školicího a styčného týmu OMLT (Operational Mentoring and Liaison Team) nasazené v afghánské provincii Vardak při vykládání z An-124 na letišti v Kábulu, konec srpna 2010. Jedna z Tater táhne elektrocentrálu EC 16 kW.
CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-1R0R26-13-177-6x6-1R-t73319#371568 Verze : 0
T810-V-P RVS (VPZ 026 28-33), 74. lehký motorizovaný prapor, příprava techniky na zimní provoz, listopad 2012. 74. lmopr disponuje třemi opancéřovanými T810-V-P v pouštní kamufláži (jedna z nich je na snímku), které jsou vybaveny českými rušičkami radiově odpalovaných nástražných výbušných systémů STAR Light 3.


Fotografie: 74. lmopr

CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-1R0R26-13-177-6x6-1R-t73319#501578 Verze : 1
T810 PRAM (VPZ 023 55-01, výrobní číslo podvozku 562), Prapor zabezpečení, září 2011 a 2012. Oproti standardnímu T810-V-P se vozidlo liší především zvedacím čelem a úchyty na korbě pro fixaci minometu vz. 82 PRAM-L. Jediný vyrobený prototyp je provozován u Velitelství výcviku - Vojenské akademie ve Vyškově.
CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-1R0R26-13-177-6x6-1R-t73319#536512 Verze : 5
Příslušníci 2. strážní roty BAF vykládají z vozu T810-V-P pytle s pískem pro zodolnění stanoviště afghánské policie ve městě Čarikar, metropoli provincie Parván, Afghánistán, květen 2014.
CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R - (US Army / Pfc. Nikayla Shodeen)

(US Army / Pfc. Nikayla Shodeen)
CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R - (US Army / Pfc. Nikayla Shodeen)

(US Army / Pfc. Nikayla Shodeen)
CZE - Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R - (US Army / Pfc. Nikayla Shodeen)

(US Army / Pfc. Nikayla Shodeen)
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-1R0R26-13-177-6x6-1R-t73319#532566 Verze : 2

Diskuse

Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více