Název: Name: | SMS Seeadler | |
Originální název: Original Name: | SMS Seeadler | |
Kategorie: Category: | pomocný křižník | |
Loděnice: Builder: | Robert Duncan & Co., Glasgow | |
Založení kýlu: Laid Down: | DD.MM.RRRR | |
Spuštění na vodu: Launched: | 09.08.1888 | |
Uvedení do služby: Commissioned: | 02.12.1916 | |
Vyřazení ze služby: Decommissioned: | 02.08.1917 ztroskotala na útesu u ostrova Mopelia / wrecked on a reef at the island of Mopelia | |
Velitel: Commander: | 21.12.1916-02.08.1917 Luckner, Felix von (Kapitänleutnant) | |
Posádka: Crew: | 64 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Výtlak: Displacement: | 4572 t | |
Celková délka: Overall Length: | 83,5 m | |
Délka na vodorysce: Length on Waterline: | ? m | |
Šířka: Beam: | 11,8 m | |
Ponor: Draught: | 5,5 m | |
Počet dělových palub: Number of Gun Decks: | - | |
Počet stěžňů: Number of Masts: | 3 | |
Typ oplachtění: Type of Sails: | plné | |
Plocha oplachtění: Sail Area: | 2600 m2 | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost: Speed: | ? km/h | |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | 2x 10,5 cm kanon ? (2x I) 2x kulomet ? (2x I) 2x torpédomet (2x I) | |
Vybavení: Equipment: | 1x pomocný vznětový motor (671,1 kW) - rychlost: 16,7 km/h | |
Poznámka: Note: | 05.09.1888: zaregistrována jako britská obchodní loď Pass of Balmaha DD.MM.1914: přeregistrována do USA jako neutrálního státu 24.07.1915: ukořistěna ponorkou U-36 a následně zařazena do Kaiserliche Marine | |
Zdroje: Sources: | https://en.wikipedia.org/wiki/SMS_Seeadler_(1888) https://en.wikipedia.org/wiki/SM_U-36 |
URL : https://www.valka.cz/CX-SMS-Seeadler-1888-t10947#694992Verze : 4
Jirka Cooper
MOD
SMS Seeadler
SMS Seeadler byl nejproslulejším německým pomocným křižníkem za I. světové války. Původně britský trojstěžník Pass of Balmaha byl zajat v červenci 1915 německou ponorkou U-36. V roce 1916 byl upraven na loď z kategorie "pomocný křižník" a vyzbrojen dvěma děly. Kamuflován za norskou obchodní loď opustil SMS Seeadler Německo v prosinci 1916 pod velením kapitána Felixe von Lucknera a v následujících 10 měsících se mu podařilo potopit 14 lodí, především plachetních. 02.08.1917 loď najela na břeh ostrova Mopelia poblíž Tahiti.
SMS Seeadler byl nejproslulejším německým pomocným křižníkem za I. světové války. Původně britský trojstěžník Pass of Balmaha byl zajat v červenci 1915 německou ponorkou U-36. V roce 1916 byl upraven na loď z kategorie "pomocný křižník" a vyzbrojen dvěma děly. Kamuflován za norskou obchodní loď opustil SMS Seeadler Německo v prosinci 1916 pod velením kapitána Felixe von Lucknera a v následujících 10 měsících se mu podařilo potopit 14 lodí, především plachetních. 02.08.1917 loď najela na břeh ostrova Mopelia poblíž Tahiti.
Zdroj: archiv autora ...
URL : https://www.valka.cz/CX-SMS-Seeadler-1888-t10947#33602Verze : 2
Hilfskreuzer Seeadler
Zdroj: www.kaiserliche-marine.de
Zdroj: www.kaiserliche-marine.de
URL : https://www.valka.cz/CX-SMS-Seeadler-1888-t10947#142684Verze : 1
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.