SMS Graudenz
typ lodi: lehký křižník
třída lodi: Graudenz
postaven loděnicí: Kiel Navy Yard
spuštěn na vodu: 25.10. 1913
dokončen: 10.8. 1914
cena: 8 800 000 Marek
délka celková: 142,2 m
délka na vodorysce: 139 m
šířka: 13,7 m
ponor: 5,79 m
výtlak standardní: 4 900 t
výtlak plný: 6 191 t
pohon: dvě hřídele poháněné turbínou o výkonu 26 000 hp
rychlost: 27,5 uzlu
dosah: 5500 mil při rychlosti 12 uzlů
pancéřování: až 40 mm paluba
až 60 mm pás na čáře ponoru
výzbroj:
12 děl 105 mm (do přestavby v roce 1915)
7 děl 150 mm, typ 15 cm SK L/45 (od přestavby v roce 1915)
2 protiletadlová děla 88 mm (od přestavby v roce 1915)
2 torpédomety 500mm (další 2 od přestavby v roce 1915)
120 min
26.10.1915 - 18.02.1916 proběhla v Kielu přestavba, kdy byly 105 mm děla odstraněny a nahrazeny 150 mm a 88 mm děly
posádka: 385 mužů
typ lodi: lehký křižník
třída lodi: Graudenz
postaven loděnicí: Kiel Navy Yard
spuštěn na vodu: 25.10. 1913
dokončen: 10.8. 1914
cena: 8 800 000 Marek
délka celková: 142,2 m
délka na vodorysce: 139 m
šířka: 13,7 m
ponor: 5,79 m
výtlak standardní: 4 900 t
výtlak plný: 6 191 t
pohon: dvě hřídele poháněné turbínou o výkonu 26 000 hp
rychlost: 27,5 uzlu
dosah: 5500 mil při rychlosti 12 uzlů
pancéřování: až 40 mm paluba
až 60 mm pás na čáře ponoru
výzbroj:
12 děl 105 mm (do přestavby v roce 1915)
7 děl 150 mm, typ 15 cm SK L/45 (od přestavby v roce 1915)
2 protiletadlová děla 88 mm (od přestavby v roce 1915)
2 torpédomety 500mm (další 2 od přestavby v roce 1915)
120 min
26.10.1915 - 18.02.1916 proběhla v Kielu přestavba, kdy byly 105 mm děla odstraněny a nahrazeny 150 mm a 88 mm děly
posádka: 385 mužů