Název: Name: | CANT Z.516 | |
Originální název: Original Name: | CANT Z.516 | |
Kategorie: Category: | protiponorkový/protilodní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 Cantieri Aeronautici e Navali Triestini, Monfalcone / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 03.08.1940 | |
Osádka: Crew: | 6 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 9800 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 13600 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 24,80 m | |
Délka: Length: | 18.38 m | |
Výška: Height: | 9,60 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 75,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 3 | |
Typ: Type: | Piaggio P.XI RC.40 o výkonu 735 kW/1000 k Vrtule třílistá stavitelná | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 415 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 365 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8200 m | |
Dolet: Range: | 1500 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pohyblivý kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm 2x pohyblivý kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm Pumy: 800 kg | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | www.archeologiaindustriale.it www.aerei-italiani.net www.historyofwar.org http://www.airwar.ru/enc/bww2/z516.html |
URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-516-t69546#244880Verze : 0
CRDA ( CANT ) Z.516
Historie :
Jedná se o další letoun, který konstrukčně vychází z typu Cant Z.1007. Hlavní inženýr F.Zappata letoun upravil na zkušební lety pro Regia Aeronautica, pouze tím, že pod trup umístnil dva plováky držené několika nosníky. Tím vznikl nový letoun, schopný startovat z vodní hladiny, a označený jako Cant Z.516. Rozměry zůstaly totožné, jako u typu ze kterého F.Zappata při konstrukci vycházel, ovšem díky přidání dvou plováků se zvětšila hmotnost a snížila rychlost. První let prototypu proběhl 3. srpna 1940. Letoun se do sériové výroby nikdy nedostal a tak zůstalo jen u jediného vyrobeného letounu.
Cant Z.516 byl třímotorový dolnoplošný plovákový letoun se dvěma plováky pod tupem. Letoun byl poháněn trojicí čtrnáctiválcových hvězdicových motorů Piaggio P.XI RC.40 o výkonu jednoho motoru 1 000 koní. Výzbroj sestávala ze dvou pohyblivých kulometů Breda-SAFAT ráže 12,7 mm, umístněných ve hřbetní střelecké věži a v prosazení pod trupem. Dále pak ze dvou pohyblivých kulometů Breda-SAFAT ráže 7,7 mm, umístněných v oknech na boku trupu.
Zdroje :
www.aerei-italiani.net
www.historyofwar.org
http://www.airwar.ru/enc/bww2/z516.html
Historie :
Jedná se o další letoun, který konstrukčně vychází z typu Cant Z.1007. Hlavní inženýr F.Zappata letoun upravil na zkušební lety pro Regia Aeronautica, pouze tím, že pod trup umístnil dva plováky držené několika nosníky. Tím vznikl nový letoun, schopný startovat z vodní hladiny, a označený jako Cant Z.516. Rozměry zůstaly totožné, jako u typu ze kterého F.Zappata při konstrukci vycházel, ovšem díky přidání dvou plováků se zvětšila hmotnost a snížila rychlost. První let prototypu proběhl 3. srpna 1940. Letoun se do sériové výroby nikdy nedostal a tak zůstalo jen u jediného vyrobeného letounu.
Cant Z.516 byl třímotorový dolnoplošný plovákový letoun se dvěma plováky pod tupem. Letoun byl poháněn trojicí čtrnáctiválcových hvězdicových motorů Piaggio P.XI RC.40 o výkonu jednoho motoru 1 000 koní. Výzbroj sestávala ze dvou pohyblivých kulometů Breda-SAFAT ráže 12,7 mm, umístněných ve hřbetní střelecké věži a v prosazení pod trupem. Dále pak ze dvou pohyblivých kulometů Breda-SAFAT ráže 7,7 mm, umístněných v oknech na boku trupu.
Zdroje :
www.aerei-italiani.net
www.historyofwar.org
http://www.airwar.ru/enc/bww2/z516.html
URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-516-t69546#244879Verze : 0
Reklama
CRDA ( CANT ) Z.516
Zdroje: http://www.airwar.ru/enc/bww2/z516.html
Zdroje: http://www.airwar.ru/enc/bww2/z516.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-516-t69546#244881Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.