CANT Z.511A

     
Název:
Name:
CANT Z.511A CANT Z.511A
Originální název:
Original Name:
CANT Z.511A
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Cantieri Aeronautici e Navali Triestini, Monfalcone /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
08.09.1940
Osádka:
Crew:
5 + 16/48
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
20692 kg 45618 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
34200 kg 75398 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
40,00 m 131ft 2,79in
Délka:
Length:
29,90 m 98ft 1,17in
Výška:
Height:
10,77 m 35ft 4,01in
Plocha křídla:
Wing Area:
195,00 m2 2098.96 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
3
Typ:
Type:
Piaggio P.XII RC.35 o výkonu 993 kW/1350 k
Vrtule třílistá stavitelná
Piaggio P.XII RC.35, power 1332 hp
three-bladed variable-pitch propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
424 km/h v 4250 m 263.5 mph in 13944 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
360 km/h v ? m 223.7 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
20 min do 6000 m 20 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7550 m 24770 ft
Dolet:
Range:
5100 km 3169 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Němeček, Václav. CANT Z-511A, L+K 1983/25.
http://www.comandosupremo.com/Cantz511.html
http://www.airwar.ru/enc/sww2/z511.html
www.angelfire.com
www.giemmesesto.org
www.italie1935-45.com
URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-511A-t69041#242692 Verze : 0
CRDA ( CANT ) Z.511


Historie :
Tento letoun byl zajímavou konstrukcí, hlavního inženýra továrny CRDA ( dříve CANT ), Fillipo Zappaty. Koncem třicátých let minulého století, se začala rozvíjet transatlantická letecká doprava, nejdříve poštovní a pak i s možností přepravy cestujících. Samozřejmě, že Itálie v tomto pomyslném závodě, nechtěla zůstat pozadu. A právě proto italská letecká společnost Ala Littoria zadala v roce 1937 zakázku na stavbu letounu, který by měl dlouhý dolet a velkou nosnost. Na tuto zakázku odpověděla továrna CRDA, projektem plovákového letounu Cant Z.511. Projekt byl připraven v roce 1938. Samotný letoun byl elegantní čtyřmotorový dolonoplošník, celokovové konstrukce, se dvěma plováky. Letoun měl být poháněn dvouhvězdicovými motory Alfa-Romeo 135, na dlouhých tratích mohl přepravit 16 a na kratších až 48 cestujících. Letecká společnost Ala Littorio, ani nepočkala na zalétání prvního prototypu, a v září 1938 objednala tři stroje, označované Cant Z.511A ( A-jako atlantický ). Hovořilo se i o dalších šesti sériových strojích. Problém vyvstal s motory, firma Alfra-Romeo, nebyla schopna dodat slíbené pohonné jednotky a tak se muselo improvizovat. V Itálii nebyl žádný dostupný motor o požadovaném výkonu, a tak se továrna CRDA, rozhodla zakoupit v prosinci 1939, americké motory Wright R-2600-A2B. Nakonec ale obchod neproběhl, a volba padla na italské motory Piaggio P.XII RC.35. Po všech problémech, byl první prototyp zalétán 8.září 1940 v Monfalcone, zkušebním pilotem Mario Stoppanim. Další zkoušky, které většinou probíhaly na jezeře Bracciano u Říma, ukázaly vynikající výkony letounu. V průběhu zkoušek byl letoun, převzat do stavu Regia Aeronautica a označen výrobním číslem MM396, o jeho civilním využití se už neuvažovalo. Uvažovalo se o možnosti, přestavět letoun na torpédový bombardér, vyzbrojený torpédy ráže 533 mm ( italská letecká torpéda měla ráži 450 mm ) anebo na dálkový bombardér, schopný bombardovat základny v Černém moři nebo ropné zdroje v Perském zálivu. Jediný vyrobený prototyp nakonec skončil v létě 1944, na dně jezera Bracciano. Druhý prototyp který byl rozestavěn, zničili samotní dělníci v továrně CRDA, už v roce 1943, aby nepadl do německých rukou, poté co Itálie separátním mírem přešla na stranu spojenců.
Letoun Cant Z.511 byl čtyřmotorový celokovový dolnoplošník se dvěma plováky. Poháněn byl čtyřmi dvojhvězdicovými čtrnáctiválci Piaggio P.XII RC.35 o výkonu 1350 koní. Zajímavostí konstrukce byla chodba v křídle, kterou mohl mechanik projít k motorům anebo až k plovákům. Rychlost letounu byla 424 km/h a rychlost cestovní 360 km/h. Zásoba paliva byla 16 340 litrů. Letoun létal bez výzbroje.




Zdroje :
http://www.comandosupremo.com/Cantz511.html
http://www.airwar.ru/enc/sww2/z511.html
www.angelfire.com
www.giemmesesto.org
www.italie1935-45.com
URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-511A-t69041#242688 Verze : 0
CRDA ( CANT ) Z.511


Zdroje :
www.italie1935-45.com

CANT Z.511A -


CANT Z.511A -


URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-511A-t69041#242693 Verze : 0
CRDA ( CANT ) Z.511


Zdroje :
www.giemmesesto.org

CANT Z.511A -


URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-511A-t69041#242694 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více