Název: Name: | CANT Z.508 | |
Originální název: Original Name: | CANT Z.508 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.MM.193R Cantieri Aeronautici e Navali Triestini, Monfalcone / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.193R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 17.11.1936 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5600 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 10400 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 30,00 m | |
Délka: Length: | 21,82 m | |
Výška: Height: | 4,43 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 62,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 3 | |
Typ: Type: | Isotta-Fraschini Asso XI RC.40 o výkonu 618 kW/840 k Vrtule třílistá kovová | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 315 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 248 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7200 m | |
Dolet: Range: | 3000 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pohyblivý kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm 2x pohyblivý kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm Pumy: 1000 kg | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | www.archeologiaindustriale.it www.csd.uwo.ca www.aerei-italiani.net http://www.airwar.ru/enc/flyboat/z508.html www.giemmesesto.org |
URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-508-t69181#243334Verze : 0
CRDA ( CANT ) Z.508
Historie :
Tento zajímavý plovákový letoun,byl vlastně následovníkem předchozího typu, kterým byl letoun Cant Z.501. Hlavní inženýr továrny CRDA Fillipo Zappat, se nechal inspirovat konstrukcí hydroplánu Blériot B-5190, francouzské výroby, a postavil letoun velice podobný právě tomuto stroji. První zkušební let prototypu, proběhl 17. listopadu 1936 a stroj pilotoval zkušební pilot Mario Stoppani. Tento prototyp byl označen civilní registrační značkou I-VECC. Během zalétávání Regia Aeronautica objednala výrobu tří strojů, které byly označeny výrobnímy čísly ( MM322, MM323, MM324 ). Od července 1937 probíhaly další armádní zkoušky, ve Vigna di Valle a skončily úspěšně 20. prosince 1937. Hned poté zařadila Regia Aeronautica vyrobené stroje do svého stavu. Všechny tři vyrobené stroje, sloužily v letech 1937 až 1938 ve stavu 171.squadriglie, dislokované na základně v La Spezii. V roce 1939 byly stroje, přemístněny do školy námořního průzkumu v Tarentu a v průběhu roku 1940 postupně vyřazovány.
Letoun Cant Z.508 byl třímotorový jednoplošník, smíšené konstrukce, kdy křídlo umístněné na vzpěrách nad trupem bylo dřevěné a zbytek konstrukce byl směsí kovu a duralu. Letoun měl dva plováky, umístněné na vzpěrách pod křídlem. Poháněn byl trojicí dvanáctiválcových řadových motorů Isotta Fraschini Asso XI RC.40 o výkonu 860 koní. Výzbroj sestávala ze dvou pohyblivých kulometů Breda-SAFAT ráže 12,7 mm, a dvou pohyblivých kulometů Breda-SAFAT ráže 7,7 mm. Kulomety byly umístněny ve hřbetní střelecké věži a ve věži umístněné v motorové gondole prostředního motoru na křídle.
Zdroje:
www.csd.uwo.ca
www.aerei-italiani.net
http://www.airwar.ru/enc/flyboat/z508.html
www.giemmesesto.org
Historie :
Tento zajímavý plovákový letoun,byl vlastně následovníkem předchozího typu, kterým byl letoun Cant Z.501. Hlavní inženýr továrny CRDA Fillipo Zappat, se nechal inspirovat konstrukcí hydroplánu Blériot B-5190, francouzské výroby, a postavil letoun velice podobný právě tomuto stroji. První zkušební let prototypu, proběhl 17. listopadu 1936 a stroj pilotoval zkušební pilot Mario Stoppani. Tento prototyp byl označen civilní registrační značkou I-VECC. Během zalétávání Regia Aeronautica objednala výrobu tří strojů, které byly označeny výrobnímy čísly ( MM322, MM323, MM324 ). Od července 1937 probíhaly další armádní zkoušky, ve Vigna di Valle a skončily úspěšně 20. prosince 1937. Hned poté zařadila Regia Aeronautica vyrobené stroje do svého stavu. Všechny tři vyrobené stroje, sloužily v letech 1937 až 1938 ve stavu 171.squadriglie, dislokované na základně v La Spezii. V roce 1939 byly stroje, přemístněny do školy námořního průzkumu v Tarentu a v průběhu roku 1940 postupně vyřazovány.
Letoun Cant Z.508 byl třímotorový jednoplošník, smíšené konstrukce, kdy křídlo umístněné na vzpěrách nad trupem bylo dřevěné a zbytek konstrukce byl směsí kovu a duralu. Letoun měl dva plováky, umístněné na vzpěrách pod křídlem. Poháněn byl trojicí dvanáctiválcových řadových motorů Isotta Fraschini Asso XI RC.40 o výkonu 860 koní. Výzbroj sestávala ze dvou pohyblivých kulometů Breda-SAFAT ráže 12,7 mm, a dvou pohyblivých kulometů Breda-SAFAT ráže 7,7 mm. Kulomety byly umístněny ve hřbetní střelecké věži a ve věži umístněné v motorové gondole prostředního motoru na křídle.
Zdroje:
www.csd.uwo.ca
www.aerei-italiani.net
http://www.airwar.ru/enc/flyboat/z508.html
www.giemmesesto.org
URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-508-t69181#243333Verze : 0
Reklama
CRDA ( CANT ) Z.508
Zdroje:
www.giemmesesto.org
Zdroje:
www.giemmesesto.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-508-t69181#243335Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.