Název: Name: | CANT Z.1015 | |
Originální název: Original Name: | CANT Z.1015 | |
Kategorie: Category: | transportní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.12.1938 Cantieri Aeronautici e Navali Triestini, Monfalcone / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.12.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 20.01.1939 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 9000 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 12890 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 24,80 m | |
Délka: Length: | 17,80 m | |
Výška: Height: | 5,20 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 75,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | žádný | |
Počet motorů: Number of Engines: | 3 | |
Typ: Type: | Alfa Romeo 135 RC.32 o výkonu 588 kW/800 k, později Piaggio P.XII RC.45 o výkonu 993 kW/1350 k třílistá stavitelná vrtule Piaggio-D'Ascanio | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 563 km/h v 4500 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | 2980 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | www.archeologiaindustriale.it www.aerei-italiani.net www.giemmesesto.org simnetwork.com http://it.wikipedia.org/wiki/CRDA_CANT http://www.airwar.ru/enc/cww2/z1015.html |
URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-1015-t69545#244874Verze : 0
CRDA ( CANT ) Z.1015
Historie :
Letoun Cant Z.1015 vznikl na rýsovácích prknech hlavního inženýra Fillipo Zappaty u italské letecké továrny CRDA. V roce 1938 se na podnět Regia Aeronautica konstruktér F. Zappata rozhodl postavit dálkový poštovní letoun, schopný nasazení také jako střední bombardér, který by rychlostí a operačním doletem překonal sériově vyráběné stroje konkurenčních značek. Nechal se inspirovat konstrukcí již existujícího letounu Cant Z.1007bis, kterou mírně konstrukčně upravil. Zmenšil rozpětí křídel, a hlavně hodlal do letounu umístnit novou pohonou jednotku. Počítalo se s osmnáctiválcovým hvězdicovým motorem Alfa-Romeo 135 RC.32 (Tornado) o výkonu jednoho motoru 1 550 koní. Prototyp byl dokončen 22.12.1938 a poprvé zalétán 20. ledna v Monfalcone zkušebním pilotem Mario Stoppanim. Při zkušebních letech dosáhl letoun dobrých výkonů, rychlostí 500 km/h doletěl s nákladem 2 000 kg pum do vzdálenosti 2 000 km. Ještě v témže roce letoun zařadila do svého stavu Regia Aeronautica, a označila jako Cant Z.1015B (Bellico), výrobní číslo prototypu bylo MM394. Na konci roku 1939 se však vývoj a zalétávání letounu zastavil. Po krátké přestávce, se zase pomalu pokračovalo ve vývoji, do letounu byly koncem roku 1940 namontovány nové motory, a to Piaggio P.XII RC.45 o výkonu jednoho motoru 1 350 koní, a také nové třílisté stavitelné vrtule Piaggio-D´Ascanio. V době mezi 23. červnem a 3. červencem 1942 letoun s těmito motory dosahoval rychlosti 563 km/h a doletěl do vzdálenosti 2 930 km. Během roku 1942 letoun provedl jen několik zkušebních letů, a poté byl přemístněn k Nucleo Addestramento Aerosiluranti umístněné v Gorici a vedené Carlo Uniem. Tam letoun dostal nové výrobní číslo MM512 a byl zkoušen jako torpédový bombardér. Při zalétávání letoun prokázal dobré letové vlastnosti a výkony letounu předčily i výkony sériově vyráběného stroje Savoia-Marchetti SM.79. Značná složitost výroby a hlavně zranitelnost letounu proti nepřátelské palbě vedly k tomu, že se letoun nikdy sériově nevyráběl.
Letoun Cant Z.1015 byl třímotorový dolnoplošný poštovní letoun. Měl zatahovací podvozek, který se zatahoval do motorových gondol. Jediný vyrobený prototyp nebyl vyzbrojen.
Zdroje :
www.aerei-italiani.net
www.giemmesesto.org
simnetwork.com
http://it.wikipedia.org/wiki/CRDA_CANT
http://www.airwar.ru/enc/cww2/z1015.html
Historie :
Letoun Cant Z.1015 vznikl na rýsovácích prknech hlavního inženýra Fillipo Zappaty u italské letecké továrny CRDA. V roce 1938 se na podnět Regia Aeronautica konstruktér F. Zappata rozhodl postavit dálkový poštovní letoun, schopný nasazení také jako střední bombardér, který by rychlostí a operačním doletem překonal sériově vyráběné stroje konkurenčních značek. Nechal se inspirovat konstrukcí již existujícího letounu Cant Z.1007bis, kterou mírně konstrukčně upravil. Zmenšil rozpětí křídel, a hlavně hodlal do letounu umístnit novou pohonou jednotku. Počítalo se s osmnáctiválcovým hvězdicovým motorem Alfa-Romeo 135 RC.32 (Tornado) o výkonu jednoho motoru 1 550 koní. Prototyp byl dokončen 22.12.1938 a poprvé zalétán 20. ledna v Monfalcone zkušebním pilotem Mario Stoppanim. Při zkušebních letech dosáhl letoun dobrých výkonů, rychlostí 500 km/h doletěl s nákladem 2 000 kg pum do vzdálenosti 2 000 km. Ještě v témže roce letoun zařadila do svého stavu Regia Aeronautica, a označila jako Cant Z.1015B (Bellico), výrobní číslo prototypu bylo MM394. Na konci roku 1939 se však vývoj a zalétávání letounu zastavil. Po krátké přestávce, se zase pomalu pokračovalo ve vývoji, do letounu byly koncem roku 1940 namontovány nové motory, a to Piaggio P.XII RC.45 o výkonu jednoho motoru 1 350 koní, a také nové třílisté stavitelné vrtule Piaggio-D´Ascanio. V době mezi 23. červnem a 3. červencem 1942 letoun s těmito motory dosahoval rychlosti 563 km/h a doletěl do vzdálenosti 2 930 km. Během roku 1942 letoun provedl jen několik zkušebních letů, a poté byl přemístněn k Nucleo Addestramento Aerosiluranti umístněné v Gorici a vedené Carlo Uniem. Tam letoun dostal nové výrobní číslo MM512 a byl zkoušen jako torpédový bombardér. Při zalétávání letoun prokázal dobré letové vlastnosti a výkony letounu předčily i výkony sériově vyráběného stroje Savoia-Marchetti SM.79. Značná složitost výroby a hlavně zranitelnost letounu proti nepřátelské palbě vedly k tomu, že se letoun nikdy sériově nevyráběl.
Letoun Cant Z.1015 byl třímotorový dolnoplošný poštovní letoun. Měl zatahovací podvozek, který se zatahoval do motorových gondol. Jediný vyrobený prototyp nebyl vyzbrojen.
Zdroje :
www.aerei-italiani.net
www.giemmesesto.org
simnetwork.com
http://it.wikipedia.org/wiki/CRDA_CANT
http://www.airwar.ru/enc/cww2/z1015.html
URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-1015-t69545#244867Verze : 0
CRDA ( CANT ) Z.1015
Zdroje: http://www.airwar.ru/enc/cww2/z1015.html
Zdroje: http://www.airwar.ru/enc/cww2/z1015.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-1015-t69545#244876Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.