CANT Z.1012

     
Název:
Name:
CANT Z.1012 CANT Z.1012
Originální název:
Original Name:
CANT Z.1012
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.MM.1939 Cantieri Aeronautici e Navali Triestini, Monfalcone /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5
První vzlet:
Maiden Flight:
17.12.1937
Osádka:
Crew:
1 + 3/5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
19461) kg 4290 1) lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2744 kg 6049 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,11 m 49ft 6,87in
Délka:
Length:
10,00 m 32ft 9,69in
Výška:
Height:
3.63 m 11ft 10,9in
Plocha křídla:
Wing Area:
25,00 m2 269.1 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
3
Typ:
Type:
Alfa Romeo 110-I o výkonu 89 kW, nebo
Alfa Romeo 115 o výkonu 138 kW
Vrtule dvoulistá
Alfa Romeo 110-I, power 120 hp, or
Alfa Romeo 115, power 185 hp
two-bladed propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
640 l 141 Imp gal / 169 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2802) km/h v ? m 174 2) mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
240 km/h v ? m 149.1 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
143) min do 5000 m 143) min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
50004) m 16404 4) ft
Dolet:
Range:
13005) km 807.8 5) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Údaje pro verzi s motorem Alfa-Romeo 115:
1) 2295 kg
2) 320 km/h
3) 10 min
4) 6000 m
5) 1000 km
Data for 185 hp Alfa-Romeo 115:
1) 5060 lb
2) 199 mph
3) 10 min
4) 19680 ft
5) 621 mi
Zdroje:
Sources:
www.archeologiaindustriale.it
www.giemmesesto.org
www.csd.uwo.ca
http://www.answers.com/topic/alfa-romeo-115
www.aerei-italiani.net
URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-1012-t69059#242761 Verze : 0
CRDA ( CANT ) Z.1012


Historie :
Italské ministerstvo letectva (Ministero dell´Aeronautica) se v roce 1937 rozhodlo zadat italským leteckým firmám zakázku na stavbu letounu, který by sloužil k dopravě významných diplomatických osobností. Na tuto zakázku odpověděl hlavní inženýr továrny CRDA (CANT) Fillipo Zappata konstrukcí Cant Z.1012. Letoun měl létat pro italská velvyslanectví v zámoří - ve Spojených státech a v Brazílii. Konstruktér letounu F. Zappata zůstal věrný italské konstrukční škole a navrhl celodřevěný třímotorový dolnoplošník. První prototyp byl zalétán v květnu 1938 v Monfalcone zkušebním pilotem továrny M. Stoppanim. Tento prototyp a další dva vyrobené stroje poháněly čtyřválcové řadové motory Alfa-Romeo 110-I. Další vyrobené stroje poháněly výkonnější šestiválcové řadové motory Alfa-Romeo 115. U těchto strojů se kromě motorů také mírně změnil pilotní prostor. Dva stroje opravdu sloužily svému účelu a létaly pro velvyslanectví ve Spojených státech a Brazílii. Další letouny létaly ve stavu Regia Aeronautica (jeden byl osobním letounem maršála Balboa a druhý měl k dispozici Bruno Mussolini), oba letouny měly civilní registrační značku (I-IEIA a I-BRUO). Poslední dva vyrobené stroje létaly pro italskou leteckou společnost LATI. Osud dvou letounů v zámoří byl zajímavý, po vyhlášení války Spojeným státům byl první stroj internován na letišti Bolling Field ve Spojených státech, druhý stroj byl internován do depozitu švýcarského velvyslanectví v Brazílii. V roce 1943 už letouny sloužící v Itálii značně zastaraly a proto jim byly demontovány motory, ještě v témže roce byly zničeny.
Letoun Cant Z.1012 byl třímotorový samonosný dolnoplošník, celodřevěné konstrukce kryté plátnem. Podvozek byl zatahovací. Poháněn byl trojicí čtyřválcových vzduchem chlazených řadových motorů typu Alfa-Romeo 110-I o výkonu 120 koní. Pozdější verze poháněly šestiválcové vzduchem chlazené řadové motory typu Alfa-Romeo 115 o výkonu 185 koní. Zásoba paliva byla 640 litrů, umístěná ve čtyřech palivových nádržích v křídle. Letoun létal bez výzbroje.

www.giemmesesto.org
www.csd.uwo.ca
http://www.answers.com/topic/alfa-romeo-115
www.aerei-italiani.net
URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-1012-t69059#242759 Verze : 0
CRDA ( CANT ) Z.1012



Zdroje :


www.giemmesesto.org
CANT Z.1012 -


CANT Z.1012 -


URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-1012-t69059#242762 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více