Bristol Bulldog Mk.IIA

     
Název:
Name:
Bristol Bulldog Mk.IIA Bristol Bulldog Mk.IIA
Originální název:
Original Name:
Bristol Bulldog Mk.IIA
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1930-DD.MM.193R Bristol Aeroplane Co. Ltd., Filton
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1930-DD.MM.193R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
268
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1930
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1008 kg 2222 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1601 1) kg 3530 1) lb
Rozpětí:
Wingspan:
10.31 m 33ft 10in
Délka:
Length:
7.67 m 25ft 2in
Výška:
Height:
2.67 m 8ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
28.52 m2 307 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Bistol Jupiter VIIF o výkonu 328 kW Bristol Jupiter VIIF, power 440 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
286.5 km/h v 3048 m 178 mph in 10000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m 14,5 min to 20000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8931 m 29300 ft
Dolet:
Range:
442.6 km 275 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,7mm kulomet Vickers nebo
2x pevný 7,62mm kulomet Madsen2)
4x 9kg bomba
2x fixed .303 Vickers machine gun or
2x fixed .300 Madsen machine gun 2)
4x 20lb bomb
Uživatelské státy:
User States:










Poznámka:
Note:
1) stroje RAF 1660 kg
2) dánské stroje
1) RAF aircrafts 3660 lb
2) danish aircrafts
Zdroje:
Sources:
Němeček, Václav. Bristol Bulldog, Letectví a kosmonautika č.19, 1971
Barnes, C. H. Bristol Aircraft Since 1910, Putnam Aeronautical Books, London 1964. ISBN 0851778232
Andrews, C.F. The Bristol Bulldog Profile No.6, Profile Publications, Berkshire 1971.
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5
www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=166
http://en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Bulldog

Bristol Bulldog Mk.IIA -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-Bulldog-Mk-IIA-t95047#355061 Verze : 0
.
Bristol Bulldog Mk.IIA - Bulldog Mk.IIA se sériovým číslem BU-216 byl jeden ze dvou strojů, které dva týdny po vypuknutí Zimní války (15. 12. 1939) převzalo finské letectvo od Švédska. Tyto dva Bulldogy nebyly nasazeny operačně, nýbrž skončily u výcvikových jednotek. Zobrazený stroj (původní švédské evidenční číslo 5214) byl zařazen k TLLv 17. Jeho kariéru ukončila nehoda - 9. listopadu 1942 byl při výcviku ztracen (poručík L. Pontinen byl zraněn). Stroj nesl nátěr olivovou zelenou zelenou na horních a bočních plochách, spodní plochy byly světle šedé.

Bulldog Mk.IIA se sériovým číslem BU-216 byl jeden ze dvou strojů, které dva týdny po vypuknutí Zimní války (15. 12. 1939) převzalo finské letectvo od Švédska. Tyto dva Bulldogy nebyly nasazeny operačně, nýbrž skončily u výcvikových jednotek. Zobrazený stroj (původní švédské evidenční číslo 5214) byl zařazen k TLLv 17. Jeho kariéru ukončila nehoda - 9. listopadu 1942 byl při výcviku ztracen (poručík L. Pontinen byl zraněn). Stroj nesl nátěr olivovou zelenou zelenou na horních a bočních plochách, spodní plochy byly světle šedé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Bristol-Bulldog-Mk-IIA-t95047#606168 Verze : 0
.
Bristol Bulldog Mk.IIA - Bristol Bulldog Mk.IIA v podobě, v jaké začínal tento typ službu v lotyšském letectvu. Lotyši zakoupili celkem 12 strojů tohoto typu. První skupina 5 Bulldogů měla výrobní čísla 7353-7357 a byla objednána v prosinci 1929. Byly vybaveny motory Jupiter VI a místo obvyklých kulometů Vickers byly instalovány kulomety Oerlikon. V červenci 1930 bylo objednáno dalších sedm Bulldogů výrobních čísel 7439-7445. Prvních pět poháněly motory Jupiter VI a zbývající dva motory Gnome-Rhone 9ASB. Stroje později dostaly evidenční čísla na směrovku či trup, existují však fotografie i těchto zcela neoznačených letounů. Stroje létaly kompletně natřeny hliníkovým nátěrem, horní plochy byly tmavě zelené. Výsostné označení na levé části horního křídla bylo situováno zcela vlevo, zatímco na pravé polovině bylo umístěno asymetricky k pravému okraji středního dílu křídla.

Bristol Bulldog Mk.IIA v podobě, v jaké začínal tento typ službu v lotyšském letectvu. Lotyši zakoupili celkem 12 strojů tohoto typu. První skupina 5 Bulldogů měla výrobní čísla 7353-7357 a byla objednána v prosinci 1929. Byly vybaveny motory Jupiter VI a místo obvyklých kulometů Vickers byly instalovány kulomety Oerlikon. V červenci 1930 bylo objednáno dalších sedm Bulldogů výrobních čísel 7439-7445. Prvních pět poháněly motory Jupiter VI a zbývající dva motory Gnome-Rhone 9ASB. Stroje později dostaly evidenční čísla na směrovku či trup, existují však fotografie i těchto zcela neoznačených letounů. Stroje létaly kompletně natřeny hliníkovým nátěrem, horní plochy byly tmavě zelené. Výsostné označení na levé části horního křídla bylo situováno zcela vlevo, zatímco na pravé polovině bylo umístěno asymetricky k pravému okraji středního dílu křídla.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Bristol-Bulldog-Mk-IIA-t95047#606926 Verze : 0
.
Bristol Bulldog Mk.IIA - Bulldog Mk.IIA sériového čísla K2159, jenž roku 1934 operoval z letiště Duxford v sestavě 19. perutě RAF. Šlo o stroj velitele perutě, o čemž svědčí znak Squadron Leadera v horní části SOP a velitelské praporky zavěšené na letounu. Velitelem 19. perutě tehdy byl pozdější Air Marshall A. C. Sanderson. Letoun je celý natřen hliníkovou barvou s výjimkou tmavého pásu na hřbetě trupu (buď tmavě šedá, nebo zelená). Bohaté barevné doplňky v podobě modrobílé šachovnice byly znakem jednotky.

Bulldog Mk.IIA sériového čísla K2159, jenž roku 1934 operoval z letiště Duxford v sestavě 19. perutě RAF. Šlo o stroj velitele perutě, o čemž svědčí znak Squadron Leadera v horní části SOP a velitelské praporky zavěšené na letounu. Velitelem 19. perutě tehdy byl pozdější Air Marshall A. C. Sanderson. Letoun je celý natřen hliníkovou barvou s výjimkou tmavého pásu na hřbetě trupu (buď tmavě šedá, nebo zelená). Bohaté barevné doplňky v podobě modrobílé šachovnice byly znakem jednotky.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Bristol Bulldog Mk.IIA - Sériové číslo K2159 se nacházelo zespodu i na druhé polovině křídla, avšak bylo vzhůru nohama. Smyslem bylo, aby číslo šlo vždy přečíst, ať už letoun vůči pozorovateli stoupal nebo klesal.

Sériové číslo K2159 se nacházelo zespodu i na druhé polovině křídla, avšak bylo "vzhůru nohama". Smyslem bylo, aby číslo šlo vždy přečíst, ať už letoun vůči pozorovateli stoupal nebo klesal.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Bristol-Bulldog-Mk-IIA-t95047#606937 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více