Bristol 188

     
Název:
Name:
Bristol 188 Bristol 188
Originální název:
Original Name:
Bristol 188
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1960-DD.MM.196R Bristol Aircraft Ltd.,Filton
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1960-DD.MM.196R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 (z nich XF 923, XF 926 boli skúšané vo vzduchu)
První vzlet:
Maiden Flight:
14.04.1962
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
12701 kg 28000 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
17022 kg 37527 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
37527 kg 82733 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10.69 m 35 ft 1 in
Délka:
Length:
21.64 m 71 ft
Výška:
Height:
4.06 m 13 ft 4 in
Plocha křídla:
Wing Area:
36.79 m2 396 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
de Havilland Gyron Junior DGJ.10R s výkonom 62,3 kN de Havilland Gyron Junior DGJ.10R, thrust 14000 lb s.t.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1916.7 km/h v ? m 1191 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
498.9 km 310 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
0 km - mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Jedným z dôvodov vývoja tohoto stroja, prezývaného "Flamig pencil" bolo aj pozorovanie účinku kinetického zohrievania povrchu pri vysokej rýchlosti. Povrch lietadla bol z nehrdzavejúcej ocele. Prvý let 14.4.1962. Posledný absolvoval XF926 12.1.1964. vo vývoji sa ďalej nepokračovalo. Najdlhší let nadzvukovou rýchlosťou trval 48 minút. -
Zdroje:
Sources:
Monografie, V. Němeček, L+K 25-26/2000 (dvojčíslo), ISSN 0024-1156
http://en.wikipedia.org/wiki/Bristol_188
glostransporthistory.softdata.co.uk
http://www.cofe.ru/avia/B/B-189.htm
http://www.skomer.u-net.com/projects/b188.htm
http://avia.russian.ee/air/england/a_bristol.html
www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=178
http://www.airwar.ru/enc/xplane/t188.html
images.google.sk

Bristol 188 - XF 926, RAF Museum, Cosford

XF 926, RAF Museum, Cosford
Bristol 188 -


Bristol 188 -


Bristol 188 -


Bristol 188 -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-188-t49244#191182 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více